Световните продажби на автомобили

Световните продажби на автомобили по производители

Volkswagen Group продават най-много леки автомобили през 2018 г. с 2% увеличение до 10,8 милиона продажби, с изключение на тежкотоварните автомобили и автобусите. Toyota Group е на второ място с 10.4 милиона продажби, с 1.2%, а Renault-Nissan е на трето място с 10.3 милиона продажби, което е с 0.9% повече. General Motors отбеляза спад в продажбите си с 4% до 8,6 милиона автомобила, докато продажбите на Hyundai-Kia са се увеличили с 1,6% до 7,4 милиона, тъй като се възстановява от огромния спад в Китай през 2017 година. % до 5.6 милиона, докато Honda загуби 0.6% до 5.2 милиона, FCA с 0.2% до 4.8 милиона, а PSA – с 3.8% до 4.1 милиона, поради борба в Китай.  Suzuki е увеличил продажбите си с 5% до 3 милиона благодарение на нарастващия индийски пазар, където притежава повече от 50% дял.

Daimler остава най-големият производител на луксозни автомобили в света с продажби с 0,6% до 2,7 милиона, точно пред BMW Group с 1,8% печалба до 2,5 милиона продажби.

Групата Geely остава най-големият китайски производител и най-бързо растящият в топ-15 с продажби с 15,2% до 2,2 милиона. Най-бързо нарастващата в топ-20 е SAIC Motor с 31,2% печалба до 900 000 продажби на своите собствени марки (но производството, което е множество от това благодарение на съвместните предприятия с General Motors и Volkswagen за производство на техните превозни средства за китайския пазар.

Въпреки бързото спадане на пазара в Иран, както бе споменато по-горе, местният производител Saipa остава незасегнат от продажбите с 1,8% до 433 000, което му дава # 25 място сред производителите, точно зад BYD и GAC Group.

PSA все повече зависи от Европа поради падащите китайски продажби, спирането на доставките за Иран и придобиването на Opel, на който не е било разрешено да изнася много извън Европа под ръководството на GM. Френският производител вече продава близо 69% от автомобилите си в Европа, като Opel/Vauxhall е 87,5%, Peugeot – 62,8%, а Citroën – 59%. Понастоящем в Китай се падат едва 7,2% от продажбите на PSA, което е спад от 10,6% през 2017 г. Южна Америка е част от останалата част. PSA планира завръщане на американския пазар с Peugeot през следващото десетилетие, но това ще отнеме време, за да стане значително. Buick продава 81,9% от автомобилите си в Китай, а останалата част в САЩ.

 

Продажби на автомобили по целия свят по марка

2018-world-car-sales-brand-top_25Toyota запазва позицията си на най-продаваната автомобилна марка в света с над 1,3 милиона продажби над Volkswagen, докато Ford, Nissan и Chevrolet са единствените марки в топ 10, Всъщност, Ford беше най-големият губещ в топ-10 с 11% спад в продажбите, най-вече поради големия спад в Китай (-54%). Продажбите на Honda бяха стабилни през 2018 г., като успяха да раздалечат Nissan, който отбеляза спад на продажбите си с 2% поради забавянето в САЩ (-6.5%). След тежкия 2017 г., Hyundai леко се възстановява с 3% печалба обратно над 4 милиона. Suzuki е на първо място с 3 милиона продажби, докато Kia също се възстановява след двуцифрен спад през 2017 г., с 4% увеличение, за да премине Mercedes-Benz. Renault губи 3%, а BMW разделя Ауди, като първата печели 2%, а последната губи 2% от слабите продажби в Европа (-13,4%). Mazda печели две места до # 14, въпреки малката печалба от 2%, тъй като Peugeot (-4%) и Fiat (-8%) се борят, последният се дължи главно на Европа (-9,3%), но също и на Турция (-41,6%). ) и Аржентина (-11,6%). Jeep прави една по-добра и печели три места, благодарение на 11% печалба, за да влезе в топ-15, а също и минава през Buick, което е с 12% по-малко. Geely също печели 2 места благодарение на Fiat и Buick и сега е на 17-то място в класацията на марките, благодарение на продажбите с 11%. Skoda непрекъснато нараства с 5% за втора поредна година, но остава на 20-то място, сега с Mitsubishi като най-близкия му съперник, като отново се присъедини към топ-25 с продажби от 24% до над 1 милион (+ 84% в Индонезия) + 23% в Европа, + 21,3% в Тайланд, + 17,5% в Китай и + 14,5% в САЩ). Mitsubishi заседава точно пред Subaru, който вижда стабилни продажби. Opel / Vauxhall продължава да се свива, тъй като PSA намалява продажбите на флота, намаленията и инвентаризацията на клиринга за марката, която направи първата си печалба за няколко десетилетия миналата година. Citroën вижда стабилни продажби, а Baojun падна с 3 места в класацията до последното място в топ-25 с 13% спад. Завръщането на Mitsubishi в класацията премахва Wuling, който миналата година беше на 25-то място.

 

Subaru е зависим от американския пазар за 68% от продажбите си, в сравнение с едва 14% за японския пазар, Jeep получава 62,9% от продажбите си от САЩ с още 10,7% от Европа. Suzuki зависи от Индия за 56.8% от продажбите си, а Япония – с 23.5%, а Европа – с 8%. Марката излезе от американския пазар през 2012 г. и обяви изтегляне от Китай през 2018 г. Разбира се, китайските марки са най-крайният пример за зависимост от единния пазар, като Geely изнася само няколко процента от годишния си обем и Baojun изобщо не изнася, поне не под собствено име. Някои от неговите модели се продават под името Wuling в Индонезия и се планират да бъдат продавани под името Chevrolet в Индия. От друга страна, Honda е по-балансирана с 29% от продажбите в САЩ, още 28,5% в Китай, но само 2,7% в Европа. Volkswagen продава 46.5% в Китай, 25.5% в Европа, но само 5.2% в САЩ. Skoda продава 56,3% в Европа и 28,3% в Китай. Ford продава 44.7% в САЩ, 19% в Европа и 17% в Китай. Макар и сравнително малък, Mitsubishi е може би най-балансираният от тях, продавайки 13,5% в Индонезия, 13,3% в Китай, 13,1% в Европа, 11,1% в САЩ, 9,9% в Япония и 8% в Тайланд.