Renault тества автономни електрически совалки на Откритото първенство на Франция
Renault Group вижда бъдещето на автономното шофиране по-малко в частни превозни средства и повече в местния обществен транспорт. Ето защо Renault се фокусира върху тази област и скоро ще тества автономни електрически совалки на Откритото първенство на Франция по тенис заедно с партньора си WeRide.
renaultgroup.com
Сн.:Renault We Ride автономно шофиране
Като първокласен партньор на турнира от Големия шлем по тенис Ролан Гарос, по-известен като Откритото първенство на Франция, Renault провежда тестово пускане с автономни електрически совалки заедно с WeRide. Целта е да се демонстрира зрелостта на новите технологии за автоматизирани услуги на обществения транспорт.
От 26 май до 9 юни 2024 г. високоавтоматизираната транспортна услуга ще превозва гостите с шофьор от паркинг P2 в Bois-de-Boulogne до стадион Roland Garros. В края на мачовете същата услуга ще отведе феновете на тениса до Place de la Porte d’Auteuil или обратно до паркинг P2.
Като част от това Renault стартира ново партньорство със специалиста по автономно шофиране WeRide. Целта е широкомащабно търговско внедряване на превозни средства с ниво на автономност 4, което означава превозни средства, които са способни да управляват автономно ситуации на шофиране в рамките на предварително определена зона с дистанционно наблюдение, без необходимост от шофьор на борда.
С оглед на бъдещото търсене на автономна мобилност в обществения транспорт, фондът за рисков капитал Alliance Ventures, основан от Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, инвестира в младата компания WeRide през 2018 г. Оттогава WeRide се превърна в основен играч с повече от 700 автономни превозни средства в експлоатация, включително 300 микробуса. Автопаркът вече е изминал повече от 28 милиона километра в Азия, Близкия изток и Северна Америка и скоро ще разшири дейността си в Европа с Renault Group.
„Renault Group върви напред към прилагането на своята стратегия за автономни превозни средства. В резултат на това, благодарение на нашите експерименти и нашите партньори, най-добрите в своите области, ние ще бъдем в състояние, доста преди края на това десетилетие, да предложим изключително подходяща гама от автономни минибусове с ниски въглеродни емисии, за да посрещнем нарастващия нуждите на регионите“, казва Жил Льо Борн, главен технологичен директор на Renault Group.
Renault Group е убедена в предимствата на автономния обществен транспорт и от няколко години провежда опити, за да намери най-добрия отговор на местните нужди. Те включват, например, проекта „Mach 2“, обявен през 2023 г., който има за цел да интегрира флот от автоматизирани електрически микробуси в мрежата на обществения транспорт в Шатору, Франция, от 2026 г.
Целта на Renault Group е да използва тези изпитания, за да предложи роботизирана платформа за електрически микробуси, базирана на новия Renault Master. Това трябва да може да побере решения за автоматизация от специализирани партньори като EasyMile, Milla и WeRide.
В бъдеще автономните микробуси ще поемат част от денонощния пътнически транспорт. По отношение на разходите и емисиите на CO2 на пътник те предлагат алтернатива без емисии или ефективно допълнение към съществуващата инфраструктура за мобилност, включително влакове, трамваи и автобуси. Според Renault допълнителните разходи за роботизация и автоматизация ще бъдат компенсирани от премахването на водачите. За работата на такъв автопарк е достатъчна система за дистанционно наблюдение.