Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Scaldia Volga M24D

Моделите при това производство в Белгия са Volga M24D (ГАЗ 24-76) ‘1970–79 , Volga M24D Break (ГАЗ 24-77) ‘1975–84         Volga M24D 6246344019_3c347e0742_b(ГАЗ 24-76) ‘1984–85 , Volga M24D Break (ГАЗ 24-77) ‘1984–85.

Кормилото е вляво, вратите са 4 или 5 – комби. Местата са 5. Конструкцията е носеща каросерия.

Габаритите са дължина 4735 мм, при ширина 1800 мм и височина 1490 мм. Колесната база е         2800 мм,  следата отпред – 1470 мм, отзад – 1420 мм. Пътният просвет е 180 мм. Пълната маса – 2500 кг.

Двигателят е Indenor Diesel XDP 90, разположен отпред, надлъжно. Заххранването е карбураторно. Материалът на блока е чугун. Работният обем е 2112 см³, мощността – 62 к.с. при 4500 об/мин. Максималният въртящ момент е     121 Нм при 2200 об/мин. Степента на сгъстяване – 22,8.

Горивото е нафта. Турбокомпресор – няма, охлаждането е с течност. Задвижващи са задните колела. Скоростната кутия е МКПП 4 – МКПП.

volga_m24d_1Типът на предното окачване е независимо, на пружини, задното – зависимо, на ресори. Напрежението на бордовата мрежа е 12 V. Максималната скорост – 125 км/ч – 120 км/ч.

Диаметърът на завой – 11 м. Спирачна система – ABS – няма. Предни барабанни и задни барабанни спирачки.

Колелата и дисковете са стоманени.

Според някои в Белгия от СССР идвали готови машини, на които монтирали френски дизели Peugeot XDP 4.90 2.1L. Но според свидетелстване на водещия конструктор на ГАЗ – Владимир Реутов, дизеловите мотори не се монтирали в Белгия.

Дизеловите модификации на „Волга“ се пускали директно от ГАЗ. Те официално влизали в производствената програма и носели индексите на съветските технически условия – за седан – ГАЗ-24-76 и за комбито ГАЗ-24-77. Дизеловите двигателя внасяли от Франция и на конвейера на ГАЗ монтирали в готовите каросерии.

Преди въвеждането на дизеловата модификация, Реутов – като представител на конструкторите – и още двама човека от ГАЗ – технолог и майстор производственик – преминали обучение в заводите във Франция. От дизелите били пуснати около 8000 бройки…

На вътрешния пазар ГАЗ-24-76 и ГАЗ-24-77 не се продавали. Но експортните машини се предлагали вече в края на 70-е.