Архив

UAZ-469

УАЗ – 469 е изцяло високопроходим автомобил, произвеждан от УАЗ. Той е бил използван от съветските иUAZ469_IRL други сили на Варшавския договор, както и от паравоенни части в блока страни от Източна Европа. В Съветския съюз автомобилът е широко разпространен във всички държавни организации, които се нуждаят от здрав оф-роуд. Стандартните военни версии включват място за седем пътника.

УАЗ-469 е въведен през 1973 г. на мястото на по-раншния GAZ-69. УАЗ-469 достига легендарен статус за надеждност и оф-роуд способности. Превозното средство не е на разположение за закупуване от обществеността, но има и продадени като излишък на частни собственици.

uaz_469_a1274877016b3673000_2_origМодификациите включват основен UAZ-469B с просвет от 220 мм, и специализирана военна УАЗ-469, с просвет увеличен до 300 мм. След лека модернизация през 1985 г., което се дължи на новите индустриални стандарти, те са преименувани: УАЗ-469 става UAZ-3151, а УАЗ-469B стана UAZ-31512. Производство на UAZ-31512 за Руската армия продължава, докато производството за гражданския пазар е преустановено поради новите стандарти за емисиите. Въпреки това, в момента произвеждат UAZ Hunter, което е само актуализирана версия на старата УАЗ-469B.

Въпреки че UAZ е доказала, че е надежден 4×4, е имало няколко проблеми с надеждността на колата, които са леко наранили репутацията му.

Предаването на оригиналния 469 е известно, че има проблеми, когато не се поддържа правилно. Друг основен проблем в Русия е производството на фалшиви части, изработени от евтини метали. Освен това, 90-те години (след падането на Съветския съюз) бе отчетен значителен спад на качеството на монтажа на превозните средства УАЗ, тъй като компанията се бори да оцелее и не може да си позволи да плаща заплатите на своите служители.

Други проблеми са били срещнати с модернизацията на превозното средство, като много от новитеUAZ-469_on_Garbarska_street_in_Kraków_(3) електрически и козметични части са с лошо качество. За да се справи с тези проблеми, и да се върне надеждността на превозните средства, УАЗ наскоро въведе нова система за контрол на качеството, която е намалила броя на превозните средства УАЗ с дефекти, пристигащи в изложбени зали по целия свят.

Има различни концепции и прототипи с двигатели на Martorelli, Peugeot XD2 дизел и FIAT с мощности от 75 до 112 к.с., амфибия с витла вместо оси и др.

Стандартният автомобил има двигател 2450 куб.см. бензин, линеен, 4-цилиндров, с водно охлаждане, 75 к.с. при 4000 об./мин., 166,7 Nm при 2200 об./мин. Горивото е 76-октанов бензин, обемът на резервоара е 78 литра. Предаването е с 4-степенна ръчна скоростна кутия, 2 скорости на трансфер на смени, 4 задвижващи колела. Теглото празен с гориво е 1650 кг. Max. бруто тегло: 2450 кг. Външните размери са дължина/широчина/височина – 4025 мм х 1785 мм х 2050 мм, междуосието – 2380 мм. Колея предна/задна: 1453 мм/1453 мм. Размер на гумите: 215 SR 15. Размер на колелата: 6Lx15.

Предна ос е на живо мост с листови ресори, барабанни спирачки, задният – на живо мост с листови ресори, барабанни спирачки.