Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Fiat 500 Giardiniera

1960-та е година, изпълнена с новини за цялата гама на Fiat и вижда раждането на Giardiniera версията и D. Появяват се Fiat 500 Fiat_500_Giardiniera_front_20130901Giardiniera (G)  и Commerciale.

Проблемът при конструирането е сериозен, защото по-голямата част на двигателя не позволява изграждането на товарното отделение при едно комби за семейството. За пореден път  геният на дизайнера Данте Джиакоза решава въпроса – той намира единственият двигател, който може да бъде поставен изцяло под товарния под. През май 1960 така са родени  версиите Giardiniera и Commerciale.

По същество,  цилиндрите са направени хоризонтално, корпусът на вентилатора е променен, при новия двигател центробежният вентилатор се заменя с радиален. Приемът на въздух се заменя с два въздухозаборници, вградени в задните колони. Ползва се един и същ двигател, който оборудва 500 Sport, но мощността и доставката на енергия са омекотени да се адаптират към различна употреба. Двигателят доставя 17,5 к.с. и колата достига до 95 км в час.

Fiat_Nuova_500_Giardiniera_HeckТози двигател се използва и върху Autobianchi Bianchina.

Тялото е радикално преразгледано. Новата версия използва същата част  като седан до края на предните врати, а също и с отварящата скоба, и след това се простира към задната част с квадратна форма. Опашката е изцяло нова и квадрат, на мястото на капака на двигателя е окачена към страната и отваряща се врата. Междуосието е удължено с 10 сантиметра. Задните прозорци са с правоъгълна форма и плъзгащи се. Стоповете са на върха , осветлението на регистрационния номер е различно. Покривът е само частично твърд и се появява един много дълъг капак. Окачването и спирачната система, са подсилени заради по-голямото тегло на товара и превозване с барабани и обувки са получени от тези, използвани на 600. Облегалката на задната седалка може да се сгъва, за да се образува повече багажно пространство, което първоначално не се планира, защото има остатъчен ъгъл, по-късно за отваряне на место се монтира по-тънка подложка.

Размерите са по-големи, отколкото на седана: Giardiniera е по-дълъг с 21,5 см повече – 3185 м и висок 1354 м (два сантиметра повече. 500 Giardiniera от март до октомври 1960 г. включва механиката на новия 500 с люк (нов резервоар за гориво). От октомври 1960 г. до март 1965 г. след Nuova 500 D и всички подобрения, въведени по време на производството на този модел (резервоар куб). Има разлика в светлините на таблото . Лостове на стартера и запалването са с пластмасова ръкохватка.Fiat_500Giardiniera_Kombi1969_2

fiat-500-giardiniera-04От март 1965 г. до януари 1967 г. следва модела New 500 F. Той се характеризира с 22-литров резервоар и продълговат, отстраняване на хрома върху предния капак и от двете страни на височината на дръжките (има и такива, на перваза) и тасове малко изпъкнали (тип 850) . Вътре настройката е същата като на седана  F: табло разграфено на 0-20-40-60-80-100-120 км / ч, с надпис „Генератори“ вместо „Динамо“. Има по-различни светлини на таблото отново. Чистачките са по-високо оборотни.

През февруари 1967 г., Autobianchi на Fiat официално навлезе в орбита, като и производството на 500 Giardiniera се прехвърля. Пуска се 500 Autobianchi Giardiniera за италианския пазар, името става с промяна на лицевата страна на автомобила, който има вид от Bianchina, докато преди това е бил от 500- D и F; във вътрешността – воланът и арматурното табло са тези, които ще бъдат монтирани на 500 R, черните.