Simca 1300/1500
Също така се нарича Simca 1301/1501. Произвежда се през 1963-1975 г. Двигателят е отпред, задвижващи са задните колела. Двигателите са 1.3 L Rush OHV I4 или 1.5 L OHV I4. Междуосието е от 2500 мм, дължината 4310 мм, ширината 1600 мм и височината – 1400 мм.
Произвежда се от завода в Поаси между 1963-1966 г. и между 1966 и 1975 г. в преправени версии, като Simca 1301 и Simca 1501.
Те са главно версии на една и съща кола, снабдени или с L 1.3, или 1.5 двигател L, съответно имената на модела. Освен различен двигател и разлики в стандартното оборудване, моделите са в голямата си част идентични, с разлика в стайлинга само на детайли като решетка или брони.
Този модел заменя популярния, проточил се Simca Aronde и първоначално е достъпен само с четири врати седан, но през 1964 г. 1500 придобива комби версия (1300 комби последва през 1965 г.).
Комби версиите имат особености при отварянето, което не позволява нагревател на задното стъкло, но дава достъп до товарното отделение без пълно отваряне на багажника. Освен това, 1500 GL версия може да предложи маса за пикник, а фамилната версия има две седалки за деца, едно срещу друго.
През септември 1966 Simca представи преразгледани варианти, сега носещи имена на 1301/1501. Салонът има нова, разширена предна част, и значително по опъната назад, което е довело до по-величествен профил. Комбитата също така получават нова предна част, запазват предишния дизайн на задната. Всички модели са също така с нов интериор. През 1969 г. и 1970 г. съответно, Simca представени по-спортни специални версии на 1501 и 1301. Серията продължава да се произвежда до 1975 г., когато Simca я заменя със Simca 1307, която става през 1976 г. Европейски автомобил на годината.
1300/1500 има смяна на скоростите от волана за пазари с ляв волан, но с десен волан версиите са със смяна от пода.
1500 GLA моделът, който първоначално е бил единственият с автоматична скоростна кутия, е първо наличен в кафяв металик само. Подобна е ситуацията и съответната с вътрешните килими, които ще дойдат в наситено червено, независимо от външния цвят. От 1301/1501 модела от 1970 г. се използва нова схема емблеми.
