НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Hyundai Ioniq 2017

Hyundai Ioniq е компактен хечбек с пет врати, произвеждан и продаван от Hyundai в хибридни, 2017-Hyundai-Ioniq-Hybrid-front-three-quarter-in-motion-07plug-in хибридни и изцяло електрически варианти.

Хибридът Ioniq дебютира в Южна Корея през януари 2016 г., като трите варианта дебютираха в автомобилните шоута в Женева и Ню Йорк през 2016 г. Хибридният вариант стартира на вътрешния пазар през февруари 2016 г., следван от електрическия модел през юли 2016 г. През първия си едногодишен период на пазара продажбите на Ioniq на световния пазар достигнаха 31 165 бройки, състоящи се от 24 350 конвенционални хибрида, 6 797 бройки от чисто електрически вариант и 18 plug-in хибриди.

Хибридните и EV версиите бяха пуснати в продажба в Северна Америка от април 2017 г. Plug-in хибридната версия следва през септември 2017 г. Моделът Ioniq EV (изцяло електрически) се продава само в Калифорния.

Към края на 2016 г. моделът Ioniq Electric стана

най-ефективният автомобил по EPA

– с номинален пробег 136 мили с галон бензин еквивалент (1,7 л / 100 км ).

Производител е  Hyundai Motor Company. Пуска се от 2016-та до момента. Моделната година е 2016-та. Монтажът е в Улсан, Южна Корея и в Кулим, Малайзия (Hyundai-Sime Darby Motors).

Класът е компактен автомобил, хибриден електрически хечбек с 5 врати.

2017-Hyundai-Ioniq-Hybrid-cabin-02Ioniq е едно от вписванията на Hyundai в разширяващия се пазар на хибридни автомобили, като се конкурира с Toyota Prius. Споделяйки една и съща мощност с хибридния кросоувър Kia Niro, Ioniq се задвижва от 1.6-литров четирицилиндров двигател Kappa Atkinson – вж. В сайта линка Автомобилът днес – Двигатели на Мюлер и Аткинсон. – с 40% топлинна ефективност, който може да достави 105 к.с. . Този двигател е специално пригоден за хибридно приложение и е комбиниран с шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител. Както много хибриди и електрически автомобили, нито Ioniq Hybrid, нито Electric са подходящи за теглене на ремарке.

Електрическият мотор на Ioniq Hybrid осигурява приблизително 43 к.с. с очакван максимален въртящ момент от 169 N· m, задвижван от литиево-йонна полимерна батерия с капацитет от 1,56 кВтч. Батерията е ефективно разположена под задните седалки за пътници. В комбинация с 1.6-литровия двигател с директно впръскване, Ioniq Hybrid предлага обща мощност от 139 к.с. и 266 Нм.

За разлика от други хибридни модели на пазара, Ioniq няма допълнителна 12 V батерия, водещо до

2017 Hyundai Ioniq-Electric cabin

2017 Hyundai Ioniq-Electric cabin

приблизително 26 кг намаление на теглото. Ioniq използва алуминий в капака на двигателя  и задната врата, намалявайки теглото си с 12 кг в сравнение с конвенционалната стомана и няма измерими недостатъци в шума или вибрациите.

Аеродинамичният дизайн

помогна да се намали драг коефициентът на Ioniq до 0.24. Прекомерното тегло се редуцира чрез използване на стомана с висока якост за конструкцията и алуминий за неструктурни компоненти. Hyundai има на модела 15-инчови джанти и постига   комбиниран разход на гориво между 4.1 л / 100 км.

Хибридът Ioniq бе пуснат в Южна Корея през февруари 2016 г. Хибридът стартира в Малайзия през ноември 2016 г. Налице са два хибридни вида Ioniq, HEV и HEV Plus.

Електрическия Hyundai Ioniq (AE) е с моделна година 2017 г. Класът  е изцяло електрически компактен автомобил. Стилът на купето е с 5 врати. Двигателят е електрически мотор, със задно разположена  батерия и мощност  120 к.с. и 295 Нм въртящ момент. Батерията е 28 kWh литиево-йонна полимерна. Електрическият пробег е 200 км (EPA) и 280 км (NEDC) – 169 км за  (Южна Корея) .2017-Hyundai-Ioniq-Hybrid-rear-three-quarter-in-motion-03

Изцяло електрическият модел има 28 kWh литиево-йонен полимер батерия.

На 2016 автомобилното изложение LA, Hyundai съобщи, че планират да разширят електрическата гама на Ioniq EV на повече от 200 мили до 2018 г. Ioniq Electric има електрически мотор с мощност от 120 к.с. и въртящ момент 295 Нм и може да бъде зареден до 80% за 33 минути при 50 kW или за 24 минути при 100 kW с бързо зареждаща станция DC. Интегрираният входен кабел за управление (ICCB) също така позволява на шофьорите да зареждат Ioniq в обикновен домашен контакт, но това се препоръчва само за използване при извънредни ситуации.

През 2017 Ioniq Electric има комбиниран диапазон от 200 км

Времето за зареждане се оценява на 4 часа на бързо зареждащо устройство от ниво 2 (240 V). Диапазонът по стандарта за Нов европейски ход (NEDC) е 280 км , и 169 км  по южнокорейския цикъл. Електрическият мотор е 60 к.с. Батерия е 8.9 kWh литиево-йонна полимерна.

283268_2017_Hyundai_IoniqPlug-in хибридният вариант бе пуснат през февруари 2017 г. Той има 8,9 kWh литиево-йонна полимерна батерия (LiPo), която може да доставя 50 километра в изцяло електрически режим. Plug-in Ioniq комбинира електрически мотор с мощност 61 к.с. и 1.6-литров GDI четирицилиндров двигател Kappa с 40% топлинна ефективност, който може да достави 105 к.с.

Зарядното  на Ioniq се намира в лявата страна на шофьора. Plug-in Ioniq има една и съща трансмисия с двоен съединител като хибридния вариант. За подобряването на горивната ефективност на Ioniq Plug-in и динамичните характеристики на шофиране, водачът може да избере режими SPORT или ECO. Функцията SPORT поддържа по-ниски предавки по-дълго и комбинира мощност от двигателя и електрическия мотор за максимална ефективност. В режим ECO предавателната кутия с двоен съединител оптимизира избора  за ефективност, като превключва по-рано, за да постигне водеща икономия на гориво.

 

Източник: netcarshow.com