Архив

DKW Junior

Производител е несъществуващата днес Auto Union AG. Моделът се прави през 1959-1963 г. (Junior) и през DKW_Junior_de_Luxe_BW_11963-1965 г. (F11/F12).

DKW Junior е малък салон с предни задвижващи колела. Автомобилът е получил положителна реакция, когато за първи път е изложен на показ, първоначално се наричат ​​DKW 600, по време на автомобилното изложение във Франкфурт през март 1957 г. Junior има име (вече) DKW 750 през 1959 г., когато колата влиза в серийно производство, но не успява да оцелее ъпгрейд през януари 1963 г., след което колата е известна като DKW F12. В допълнение към салона, доста F12 Roadster (кабриолет версия) са  произведени в ограничен брой.

Автомобилът е бил известен за двутактовия си двигател. През 1950 г. редица автомобили се задвиват от такива двигатели. Но все повече навлизат четиритактови четирицилиндрови. В сравнение с тях, двутактовите започват да се възприемат като груби и шумни.

По отношение на неговите размер и ценообразуване, DKW Junior отворя в диапазона точно под Auto Union 1000.

DKW_Junior_deLuxe_03Прототипът на  DKW Junior е изложен през 1957 г. с двуцилиндров 660 куб. см. двутактов двигател, който напомня за двутактов двигател видян за последен път в DKW F89, премахнат през 1953 г. За производството е построен нов завод в Инголщат, до този момент колите от марката се правят в Дюселдорф. Двигателят на прототипа е заменен от трицилиндров двутактов от 741 куб.см., с мощност 34 к.с. Четиристепенна ръчна трансмисия се контролира чрез кабелна връзка със скоростен лост на колоната.

Автомобилът предлага повече място за багаж в кабината и се противопоставя на водещия на пазара Volkswagen Beetle, и клиенти са  готови да платят допълнителни 160 марки за нагревател за през зимата.

Junior De Luxe има работен обем 796 куб.см.,  въртящият момент нараства незначително и размера на джантите е 12-13 инча. Повишената максимална скорост е вече 116 км в час.DKW-F12-Baujahr1965

През януари 1963 Junior De Luxe се заменя с DKW F12. Външно има малка промяна, но C стълб става по-ъгловат и двигателя е увеличен до 889 куб. см., което е вдига мощността  до 40 к.с. Освен двигателите, голямата новина при F12 са спирачките – F12 е първият автомобил в този клас, с предни дискови спирачки. През август се появява 796 кубиковият двигател в DKW F11. DKW F12 роудстър, който се появява през 1964 г., е от 45 к.с. с 889 куб.см. трицилиндров двигател.

В началото на лятото на 1965 г. Volkswagen придобива  бизнеса Auto Union от Daimler Benz: производството на двутактови DKW е прекратено незабавно. На пазара DKW е изправен да се конкурира с подобен размер по-мощни четиритактови двигатели, предложени от Volkswagen и по-скоро, Opel.

DKW Junior DKW F11/F12 има електрическа система 6 волта. Сухото му тегло е от  700 кг  до 970 кг според модификацията. Междуосието е 2175 мм и 2250 мм, дължината на колата е 3965 мм и 3968 мм, при ширина 1575 мм и височина от 1375 до 1453 мм.

MINOLTA DIGITAL CAMERAДатският инженер Й.С.Расмусен (1878-1964 г.), създал през 1906 г. фирма за части за текстилни машини,  прави първата си лека кола с парен двигател DKW – съкратено от Dampf-Kraft-Wagen – (буквално парен автомобил) в предприятието Zschopauer Maschinenfabric през 1916 г. През 1919 г. пуска първия си двутактов мотор за велосипед DKW – Das Kleine Wunder (Малкото удоволствие), а през 30-те години марката вече е най-големият мотоциклетен производител в света.

Расмусен прави първата си кола с двигател с вътрешно горене през 1928 г. Това е малък двуместен автомобил с двуцилиндров двутактов двигател и предни задвижващи колела.

Комбинацията от двутактов мотор и предно задвижване се свързва с DKW до 1966 г.