Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Ford Cortina MkII

Ford Cortina  Mark II  е в производство през 1966-1970 г. в  1 159 389 единици (UK). Сглобава се във Ford Dagenham монтажния завод (Dagenham, ford-cortina-mkii-deluxe-wurde-63578Есекс, Англия, Обединено кралство), Ford Lio Хо (Chungli City, Taoyuan, Тайван), Амстердам, Холандия 1962-1975 г., Campbellfield, Виктория, Австралия, Долна Хът, Нова Зеландия и Улсан, Южна Корея.

Дизайнер е  Рой Хейнс. Прави се като 2 врати седан, 4 врати седан и 5 врати комби. Двигателите са  1.2 L OHV Kent I4, 1.3 L OHV Kent I4, 1.5 L OHV Kent I4 и 1.6 L OHV Kent I4. Скоростната кутия е  ръчна 3-степенна или 4-степенна механична.

Автомобилът се различава по дизайн от предишното поколение и има по-ръбеста форма с други размери. Междуосието е 2489 мм, дължината 4267 мм (седан), при ширина 1648 мм и височина 1415 мм. Собственото  тегло е 857 кг (De Luxe) и 922 кг (1600E).

Това е втората част на Cortina и е проектирана от Рой Хейнс, стартира на 18 октомври 1966 г., четири години след първоначалната Cortina. Въпреки старта е придружена от лозунга „New Cortina Cortina е повече“.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAКолата, в 430 см дължина, е незначително по-кратка, отколкото преди. Нейните 6,4 см на допълнителна ширина и извити странични панели предвиждат повече вътрешно пространство.

Други подобрения включват по-малък диаметър на завой, по-меко окачване, саморегулиращи се спирачки и съединител, заедно с наличието на по-малки двигатели за моделите за Великобритания и някои други пазари, и на новия  петлагеров 1300-кубиков двигател.

A олекотен от 1200-кубиковата версия двигател на Ford Anglia Super – също е на разположение за някои пазари, където 1300-кубиковият двигател  е привлечен от по-висока данъчна ставка. 1500-кубикови двигатели бяха първо пренесени, но са прекратени през м. юли 1967 г., с нов двигател по пътя си.

Един месец по-късно, през август, 1300 получава нова цилиндрова глава, което го прави Ford_Cortina_1600E_1599cc_Oct_1970по-ефективен, докато 1600 заменя 1500. Новите модели получават допълнителни „1300“ или „1600“ наименования в задната част. Cortina Lotus продължи със своя уникален двигател, въпреки че за това поколение е построено от Ford.

Cortina е най-популярната кола във Великобритания през 1967 г.

Отново, с две врати и четири врати салони се предлагат с основа, Deluxe, Super, GT и по-късно, 1600E тасове са на разположение, но отново, не във всички разновидности на каросерията и опции на двигателя. Няколко месеца след въвеждането на версиите седан, комби с четири врати беше стартирана, пусната на пазара във Великобритания на 15 февруари 1967 г.

Image0123С четири врати Cortina 1600E, с по-висока версия тапицерия, е въведена по време на автомобилното изложение в Париж през октомври 1967 г. – една година след пристигането на Cortina Mark II. Тя комбинира ниско окачване на Cortina Lotus с висока настройка на GT 1600 Kent двигател и лукс тапицерия с участието на орехово дърво Woodgrain  таблото и облечени в кожа алуминий спортен волан, както и пълна апаратура вътре, докато с черна решетка, панел на опашката, предни фарове за мъгла, и колела на радиалните гуми.

Ford New Zealand разработи своя вариант на този модел, наречен GTE.24980_47204

За 1969 г., в границите Mark II са дадени фините ревизии, с отделни FORD печатни букви, монтирани на капака на двигателя и  затъмнени решетка и хромирани лайсни на върха и под задните светлини, работещи по цялата ширина на панела на опашката.

Втората серия на Cortina е построен в около 1,15 милиона копия, а също така е била сглобявана от Hyundai в Южна Корея, от 1968 г. насам.

Трета серия се прави през  1970-1973 г.