Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Panhard et Levassor Dynamic

Производител на Panhard et Levassor Dynamic 130, 140 и 160 е Société де Anciens Panhard_et_Levassor_-_Dynamic_130,_X76_-_1936_(M.A.R.C.)Etablissements Panhard et Levassor през 1936-1940 г., с  2742 направени в Porte d’ Ivry, Paris, дизайнер е Луи Бионие. Прави се като 4 врати седан, 2 врати купе и кабриолет, с преден двигател 2516 – 3834 куб.см. редови 6-цилиндров, задно задвижване. Междуосието е 2600 мм, 2800 мм или 3000 мм,  дължината 4750 до 5150 мм и ширината – 1900 мм.

Panhard et Levassor Dynamic е голяма кола, въведена от френския авто- производител Panhard et Levassor като заместител на CS модела на компанията по време на автомобилното изложение в Париж през октомври 1936 г. Отличава се с изчистен дизайн, с участието на половин обхванати арки на задното колело, едно око от три части предно стъкло с три чистачки, и фарове, интегрирани в предните крила. Всички тези функции, уловени от други автомобилни производители през следващите години, както и фаровете, интегрирани в каросерията, стават нещо нормално по-късно, но през 1936 г. те дават на колата много модерна визия.

Каросериите са били също от голям технически интерес. Въпреки размерите си,  моделът е първият френски автомобил в луксозния клас, който разполага със стоманено тяло електрически заварено заедно и конструирано като монокок, без отделно шаси.

982059Това, което е характерно за автомобила, е, че воланът е с централна позиция на арматурното табло и мнозина приемат това като неудобно, въпреки, че е нетрадиционно и оригнално.

Има също купе версии двуместни и версия кабриолет се предлага, но до края на 1938 г. те са само 358 коли.

Първият прототип, известен като Dynamic 20 CV, е представен през март 1936 г. Той е задвижван от 6-цилиндров редови двигател 3485 куб.см, който отговаря на данъчното облагане в к.с. на френския клас 20. Въпреки това, колата, която влиза производство и се предлага за продажба от май 1935 г. идва с 6-цилиндров редови двигател от 2516 куб.см. от предшестващия модел на Panhard et Levassor CS. Това го поставя в 14 френски облагане CV клас. Със „130“ в името се показва максимална скорост от 130 км в час.

Наред със 130, Panhard et Levassor предлага Dynamic 140, които споделя своя двигател с ( първоначално все още в производство ) модел CS Spécial. Размерът на двигател на тази версия е 2861 куб.см. (16 CV). Мощността е 75 к.с. и това е този Dynamic 140, който е най-популярен сред клиентите, 2230 са били произведени от 1940 г., когато войната тласка производството към края си. По това време колата е става последната по отношение на типа на клапаните си в света.

Три междуосия са на разположение, най-краткият е до голяма степен Panhard_+_Levassor_Dynamic_000_000_1936-1940_frontleft_2012-01-04ограничено до (скоро преустановено) Coupé Junior модела и най-дългото е  в BERLINE. Най-много Dynamic са с 280 см междуосие. През 1937 г. Panhard et Levassor въвежда  топ Dynamic 160, като наследник на Panhard et Levassor DS. Тази кола е снабдена с 3834 куб.см. (22 CV) версия на Panhard et Levassor 6-цилиндров редови двигател, с 100 к.с. –  153 са произведени от 1938 г.

Panhard et Levassor Dynamics никога не са били особено евтини, тъй като  отразяват напредъка на технологиите. За сравнение, Renault Primaquatre, несъмнено по-стара и с по-малко пищен дизай, което все още е снабдено със странични клапани двигатели във всички свои модели, но все пак в същата категория, е повече от два пъти по-евтино.

През септември 1939 г. Франция обявява война на Германия, а през юни 1940 г. германската армия бързо нахлува и окупира Северна Франция. Преди септември 1939 г., за разлика от Renault, Panhard et Levassor не доставя автомобили на френската армия, но с избухването на война Panhard et Levassor получила поръчка за модела 180 с най-големите двигатели.

След поражението на Франция през юни 1940 г. Panhard et Levassor, заедно с други автомобилни производители е длъжен повече да произвежда военни материали.