Borgward P100
Производител на Borgward P100 е Carl F. W. Borgward GmbH. Автомобилът е в производство през юни 1959-1961 г. Пуснати са 2530 коли. Това е седан с 4 врати, предноразположен двигател и задно задвижване. Двигателят е 2240 куб.см. 6-цилиндров линеен. Мощността е 100 к.с. Макс. въртящ момент е 158 Нм при 2200/мин. Предаването е с 4-степенна изцялосинхронизирана скоростна кутия. Междуосието е от 2650 мм, дължината – 4715 мм, при ширина 1738 мм и височина 1420 мм.
Собственото тегло е 1650 кг (зареден ).
Предшественик е Borgward Hansa 2400 Pullman.
Borgward P100 е голям седан Limousine луксозен клас с четири врати, представен за първи път през септември 1959 г. по време на автомобилното изложение във Франкфурт , и произвеждан от базирания в Бремен автопроизводител Carl FW Borgward GmbH, колата официално се нарича Big Borgward.
От началото на 1960 г., на P 100 се предлага като първият германски автомобил с пневматично окачване. Каросерията не се накланя при спиране и тръгване, а се потапя и остава винаги в хоризонтално положение.
Дизайнът е понтон, триобемен за първи път от Borgward през 1949 г., но сега с попълнени относително ъглови краища, напомнящи на вида, който се популяризира от Pininfarina с проекти, като например този на Fiat 1800. Подобно на Фарина P100 има малки ъглови tailfins.
2240 кубиковият двигател 6-цилиндров редови, получени от онези които са монтирани в по-ранните Borgward шестцилиндрови седани, от които най- скорошният е бил Borgward Hansa 2400 Pullman. Рекламираните динамични характеристики включват максимална скорост от почти 160 км в час. Ускорението на автомобила до 100 км в час става за 16 сек.
Първите автомобили имат 46 л резервоар, докато от началото на 1961 г. колите имат по 60 л с допълнителен резервоар от 14 л. При разход 12 л на 100 км могат да се изминат по близо 500 км.
Съвременни информационни материали подчертават революционно саморазливно въздушно окачване на автомобила.
P100 се състезава в сектора шестцилиндров седан, който през 1950 г. е станал все по- контролиран от Mercedes – Benz, чийто 220SE модел също получи модерна изваяна форма на тялото през 1960 г. Появата на автомобила от Бремен обнадеждава в конкурентната борба, но производството скоро се ограничава до малко над 2500 коли, поради дошлия фалит на фирмата-производител.
Моделът също се радва на кратък задгробен живот: производствената линия е била продадена и изпратена до Мексико, където между 1967 г. и 1970 г. повече от 2000 допълнителни P100 са били произведени от група от компании FANASA създадена през 1966 г. Колите носят друго означение на модела и нямат пневматично окачване. Имат и лек редизайн, нямат опашни перки и др.