Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Audi

21.Aud 1 ihist24.Audi 325.Audi 4През 1932 г. е създадена Auto Union AG, чийто символ са четирите кръга. Те символизират обединението на Wanderer – нейното първо производство е от 1885 г., DKW – водеща началото си от 1907 г., Audi и Horch – създадени през 1909 г.

Audi AG,с щаб-квартира в Инголщат, е мажоритарна собственост (99,55%) като субсидария на Volkswagen AG  от 1966 г. Volkswagen възобновява бранда Audi през 1965 г. с представянето на Audi F103.

Август Хорх е роден на 12 октомври 1868 г. във Вининген. На 14 ноември 1899 г. той създава фирмата Grundungvon August Horch&Cie в Кьолн. От 3 март 1902 г. към названието се прибавя Motor&Motorwagenban, като седалището се премества в Райхенбах.

Производителят Audi Werke AG в Цвикау, е преименуваната от Август Хорх фирма Motorwagenwerke AG. Една година след създаването й през 1909 г. фирмата произвежда модела А с четири редови цилиндъра, обем 2600 куб. см и мощност 10 -12 к.с. От производство колата слиза през 1912 г. До 1926 г. се пускат седем нови варианта, като най-мощният от периода 1911 – 1924 г. е с 50 к.с. Най-дълго се прави автомобилът Ct – от 1918 до 1928 г.

Wanderer е най-старата марка в системата на четирите кръга. Води началото си от 1885 г., когато в Кемниц започва производството на  велосипеди. Названието си носи от 4 януари 1887 г. От 1902 г. преминава към сглобяване на мотоциклети. Капиталът на дружеството от 1,6 нараства до 1915 г. на 5,25 млн. марки. Производството през 1918 г. достига 10 000 мотоциклета и 2000 автомобила.

DKW се създава от Юрген Расмусен, роден на 30 юли 1878 г. в Наксхоф, Дания. Преди да положи основния камък на фирмата си в Шемниц, е инженер в машинната фабрика в Дюселдорф. От 1907 г.DKW произвежда мотоциклети, а през 1928 г. преминава и към автомобили. На Расмусен принадлежи идеята за Auto Union AG. Умира през 1964 г. в Копенхаген.

През 1949 г. фирмата, чиято емблема са четирите кръга, вече се нарича Auto Union Gmbh. Създаденото през 1873 г. NSU Motorwerke AG се обединява с Audi за известен период и марката се нарича Audi NSU Auto Union Gmbh, а след това – Audi NSU. Името Audi е превод на латински на Horch, което означава „слушам”. То е измислено от сина на Хорх, когато той влиза в конфликт с другите директори от собствената си фирма в Цвикау, която напуска и основава новата компания.

През март 1980 г. щандът на Audi в Женева става истинска сензация. На него е представено новото купе с пълно задвижване. За пръв път лек автомобил се предлага с концепция на задвижването, използвана до този момент само при товарните автомобили и тези висока проходимост. Идеята за това възниква през зимата на 1976-1977 г. Тогава се провеждат изпитанията на армейския вседеход VW Iltis. Великолепното поведение на колата по сняг и лед довежда до мисълта системата да се приложи в серийното Audi 80.  През същата година се правят опитно конструкторските разработки, в резултат на които е създадено Audi quattro.

Огромният успех се дължи на Фердинанд Пиех, който по това време е начело на компанията. Той е и инициатор за въвеждането на тази система в серийно производство. В съвета на директорите се оказват доста противници на идеята, защото автомобилът ще бъде по-скъп. Но Пиех настоява на своето и сега появата на Audi с пълно задвижване се оценява като революционен етап в развитието на автомобилостроенето.

Спортният дебют на Audi quattro се състои в началото на 1981 г. на януарското рали в Австрия. Пълното задвижване quattro®  произвежда преврат в света на международните ралита и състезания. През декември 1982 г. започва серийното производство. Постепенно това задвижване започва да се прилага и на други модели на марката.

Audi е част от концерна Volkswagen Group и пуска моделите си A2, A3, A4, A6, A8, по-спортните им варианти S и RS, и моделите с четири задвижващи колела от серията Q. На последните автосалони фирмата показа и електрически модели. Алуминиевата каросерия, която имат, е с много предимства, но засега скъпото производство и специалната обработка на метала оказват влияние на цената. При последните модели фирмата намалява алуминия.

Субсидарии на фирмата днес са Audi Hungaria Motor Kft., Ducati Motor Holding S.p.A., Italdesign Giugiaro и Automobile Lamborghini S.p.A.