Архив

Ford Cortina Mark I

Ford Cortina е автомобил, строен от Ford на Великобритания в различни образи през 1962-1982, и е най-продаваният автомобил на Обединеното Ford_Cortina_GT_1965_Castle_Hedingham_2008кралство от 1970-е години.

Cortina е бил произвеждан в пет поколения (Марк I – Марк V, въпреки че официално последният е наречен Cortina 80) от 1962 до 1982 г. От 1970 г. нататък, той е почти идентичен с Ford Taunus на немския пазар (строи се на същата платформа), на която първоначално е бил различен модел кола. Това е част от опита Ford да обедини европейските си операции. От 1976 г., когато бе стартиран ревизираният Taunus, Cortina е идентична. Новият Taunus/Cortina използва вратите и някои панели от 1970 Taunus. Той бе заменен през 1982 г. от Ford Sierra. В Азия и Австралия, той бе заменен от Mazda 626-базирания Ford Telstar.

Името е вдъхновено от името на италианския ски курорт Кортина д’Ампецо, място на Зимните олимпийски игри през 1956 г. Като рекламен трик, няколко Cortina са пуснати по бобслей писта в курорта, който се нарича Cortina Auto-Bobbing.

Ford_Cortina_MkI_post_facelift_4_door_ca_1965Cortina Mark I е в производство през 1962-1966 г., пуснати са 933 143 единици. Сглобяването е в Ford Dagenham монтажния завод (Dagenham, Есекс, Англия), Ford Lio Хо (Chungli City, Taoyuan, Тайван), Амстердам, Холандия 1962-1975 г., Campbellfield, Виктория, Австралия, Долна Хът, Нова Зеландия и Улсан, Южна Корея. Прави се като 2 врати седан, 4врати седан и 5 врати комби. Двигателите са

1198 куб.см. Kent OHV I4,

1498 куб.см. Kent OHV I4.

Скоростната кутия е ръчна 3-степенна или 4-степенна ръчна напълно синхронизирана.1280px-Ford_Consul_Cortina_estate_timber_effect_1963_ca_1500cc

Междуосието е 2489 мм, дължината – 4274 мм за седана, 4280 мм за комбито, при ширина 1588 мм и височина 1435 мм (седан), 1467 мм (комби). Собственото тегло е 787 кг (De Luxe), 940 кг (Estate).

Ford на Великобритания в Dagenham създаде семейство кола с размер, която те биха могли да продават в големи количества. Проектантът е Рой Браун младши, дизайнер на Edsel, който е бил заточен в Dagenham след неуспеха на тази кола.

Cortina, насочена към купувачите на Morris Oxford и Vauxhall Victor, стартира на 20 септември 1962 г. Колата е проектирана да бъде икономична, евтина, да се движи и лесно и евтино да се произвежда във Великобритания.

Конфигурацията на предно задвижване, използвана от Ford на Германия за новия Ford Taunus P4, подобен по размер модел, е отхвърлена в полза на традиционното оформление задвижване на задните колела. Първоначално трябва да се нарича Ford Consul 225, колата е стартирана катоConsul Cortina до скромен фейслифт през 1964 г., след което е била продавана просто като Cortina.

7364485644_2f1d2ac24f_oCortina е на разположение с 1200 и 1500 четирицилиндрови двигатели с напълно синхронизирана скоростна кутия, в две врати и четири врати седан, както и с четири врати форми комби. Standard, Deluxe, супер, и GT са предложени, но не във всички стилове на тялото.

Ранните стандартни модели имат проста с цвета на купето предна решетка, спечелили прякора Ironbar. Тъй като тази версия струва почти същата като по-добре подготвен Deluxe, се продава слабо и е много рядка днес. Опции включат нагревател и седалка със ссмяна на скоростите от колоната. Супер версии на комбитата се предлагат с възможност за тапицерия от дърво за страничните и задната врата.

Има две основни разновидности на 1. Mark 1а притежава елипсовидни предни странични светлини, докато Марк 1б има нов дизайн предна решетка, включващ повече правоъгълни леко отстрана индикаторни устройства. Един забележителен вариант е Ford Cortina Lotus.

Cortina стартира няколко седмици преди началото на автомобилното изложение в Лондон на октомври 1962 с 1198 куб.см. с 3-лагера на двигателя, която е разширена версия на 997-кубиковия двигател след това монтиран във Ford Anglia. Няколко месеца по-късно, през януари 1963 г. Cortina Super е обявена с 5-лагеров 1498-кубиков двигател. Версиите на по-голям двигател намират пътя си в следващите варианти, включително Cortina GT, която се появи през пролетта на 1963 г. с по-ниско окачване и двигател, настроен да се даде твърда мощност от 78 к.с. при 60 к.с., приписван на Cortina 1500 Super.

Двигателите, използвани в целия Mark I варират са идентични по дизайн, различаващи се само в качеството и настройка. Формулата е четирицилиндров Over Head Valve дизайн, всмукателните и изпускателните портове са разположени на една и съща страна на главата. Най-мощната версия на този двигател (използван в GT Cortina) е 1498 куб.см. (1500) и произвежда 78 к.с. Този двигател, съдържа различен профил разпределителен вал, различен състав на главата и Weber двойнокамерни карбуратори.15796730400_5590e0964a_b

Ford Cortina Lotus се предлага само като седан с две врати в бяло с контрастиращи зелени отстрана флаш надолу на всеки фланг. Тя разполага с уникален 1557 куб.см. близнак двигател от Lotus, но на базата на двигател на Cortina Kent OHV. Алуминий се използва за някои панели. За определен период от време, тя също има уникална A-рамка задно окачване, но това се оказва крехко и моделът скоро се връща към стандартното за Cortina полуелиптично на задния край.

Най-мощната версия на това семейство двигатели е един монтиран от Cortina GT, или 1499 куб.см 78 к.с., получен с различен профил камера, нова глава на цилиндровия блок и двойнокамерен карбуратор Weber.

Cortina Lotus се предлага в два варианта на седан с четири врати и четири врати, комби. Дисплеите са били стандарт, лукс, супер и GT. Версията на вагона има товарен капацитет на най-висок клас и е имала възможността да се монтират изкуствени дървесни ивици по дължината на страната, както и в голямо американско семейство от времето.

Двигателят е „1600“ DOHC 105 к.с. Lotus Cortina е бил достъпен само в бяло, със зелен странична лента. Бъдещето на Формула 1 световен шампион Джим Кларк спечелил британския шампионат през 1964 г. с Lotus Cortina (повтаряйки успеха на ѝджак Сиърс предишната година).

Актуализацията, показана на Лондонското Motor Show през октомври 1964 г., подобрява въздушната струя на колата, особено с въвеждането на малки екстрактори в гърба. Арматурното табло, инструментите и контролите са ревизирани за втори път от октомври 1963 г., скоростомерът е заменен с хоризонтален кръг ивица. През 1964 г. колите са били също оборудвани с предни дискови спирачки.