Архив

Maybach Zeppelin

Това е легендарен модел на Вилхелм Майбах, правен между 1928 г. и 1934 г., като седан с 4 дврати и кабриолетMaybach Zeppelin Ds8 Coupe Limousine с 2.

Maybach Zeppelin е на компанията Maybach Repräsentationswagen . Кръстен на известния с летателните си апарати граф Цепелин, за когото фирмата  прави и двигатели. Теглото от 2,5 т по онова време изсква специално разрешение за движение. Заедно с Voisin и Daimler Double Six, това е вторият луксозен  V12 автомобил в производство.

DS7 (Doppel Sechs 7) версията 7.0 L (6971 куб. см) е с V12 двигател, който произвежда 150 к. с. при 2800 бо./мин. Моторът е на разположение през 1929-1930 г. Проектът започва през 1928 г. по образец, наречен просто Maybach 12, който влиза в продажба през 1929 г. През 1930 г. той е преименуван като DS7 и се появява надпис Zeppelin на бара между фаровете, макар че това никога не е бил официален модел на колата.

maybach_zeppelin_1928_photos_1Двигателят е с дълъг ход на буталата, диаметър/ход 86×100 мм,  коляновият вал има осем основни лагери.

Допълването  на DS7 от 1930 г. е с DS8 – един 8.0 L (7977 куб.см.) V12, който дава 200 к. с. при също ниските 3200 об./мин. DS8 е сред най-мощните серийни автомобили в света по това време. В зависимост от теглото на каросерии, вече е възможна максималната скорост от 171 км в час.

През август 2012 г., един 1938 DS8 Roadster се продава за €1,3 млн. на търг, снабден с рядка Variorex осемстепенна скоростна кутия с вакуумен усилвател и се смята за един от само 100 построени.

Maybach се възражда като марка от DaimlerChrysler. Това възкресяване на класическото име доведе до повишаване и на популярността на добре реставрирани и консервираните стари модели.