Архив

Volvo 40.2 Concept 2016

Volvo Cars, производител на премиум автомобили, представи през 2016 г. два нови концептуални автомобили, които volvo-40-2_concept-2016-1600-01движат шведската марка в дръзка нова посока и бележат официалния старт на нейната глобална стратегия за малки коли.

Разкритата 40 серия концептуални модели показва за първи път как Volvo планира да разшири дейността си в големия и доходен световния пазар за премиум малките автомобили с гама от автомобили, които комбинират смел екстериор и интериор, с водещи в индустрията технологии, електрификация и автономно задвижване.

Новата концепция коли ще бъде първата, изградена около новата за Volvo – Compact Modular Architecture (CMA), която е била създадена специално за по-малки коли и насочена към смели и дръзки нови посоки.

Стратегията за малки коли на Volvo е съществен елемент в глобалната оперативна и финансова трансформация на концерна. Шведската компания в момента прилага амбициозен план за съживяване, препозициониране на марката, за да се конкурира с глобалните си конкуренти в премиум сегмента в рамките на следващите четири години.

Новият глобален обхват маки автомобили на Volvo ще включва електрически превозни средства чисто с батерия, както и с приставка Twin Engine хибридни задвижвани варианти, в съответствие с ангажимента на компанията към електрификацията на целия си портфейл. Volvo планира да са продадени общо до един милион електрифицирани автомобили до 2025 г. в световен мащаб.volvo-40-2_concept-2016-1600-03

„Новите 40 серия автомобили имат потенциала да подобрят нашето навлизане на пазара в един важен растящ сегмент“, казва Хакан Самюелсън, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. Той добавя, че първата нова 40 серия кола се очаква да влезе в серийно производство през 2017.

Компанията обяви приходи за първите три месеца на 2016 г. нараснали с 24 на сто спрямо същия период на година и марж на оперативна печалба от 7,5 на сто. Глобалните продажби за първото тримесечие на 2016 г. се увеличават с 11,9 на сто до 120 591 автомобила. Volvo има средносрочна амбиция да продаде 800 000 автомобила за годината, в сравнение с 503 000 през 2015.