Архив

Електромобилът днес

Щедри субсидии и по-евтини батерии за една от най-добрите години за електрически автомобили, разкриха el4нови източници.

Тенденцията е не само в Съединените щати, но и в цяла Европа, което предполага положително бъдеще за автомобилната индустрия. Рекордите показват, че през 2017 г. са продадени повече от 1 милион електрически автомобили и plug-in хибриди, според Navigant Research. Ако тенденциите продължат по този начин, се очаква годишният ръст на продажбите да достигне 38% до 2020 г.

Както е публикувано от Electric Cars Report по-рано, през 2017 г. в САЩ са произведени 201 311 електрически и plug-in хибриди, като моделът Tesla S излезе на върха с 26 885 модела.

В Европа регистрирането на автомобили изглеждаше много положително в Норвегия. Продажбите на електрически и хибридни модели представляват повече от половината от всички регистрации на автомобили през 2017 г. – общо 52%. Началникът на Норвежката пътна федерация Оуевинд Солберг Торсен заяви, че „никой друг не е близо“, когато става дума за национален дял на електрическите автомобили. Пазарният дял на изкопаемите горива в страната е рекордно нисък за Норвегия – 48 на сто.

По-на север в Исландия продажбата на електрически автомобили се удвои през 2017 г., като прогнозите за това ще се увеличат още повече през 2018 г. Рекордни цифри показват, че продажбите на електрически автомобили са скочили от 227 на 417. Автомобилните продавачи в Исландия твърдят, че има „десетократно увеличение“ на количеството хибридни автомобили, продавани в цялата страна от 2015 г. насам.

В Обединеното кралство регистрациите на електрически автомобили са нараснали от 20 000 на 130 000 от 2014 г. Досега Mitsubishi Outlander PHEV е най-популярният plug-in автомобил.

elПричините за увеличаването на популярността варират до голяма степен от държавата. Например в Норвегия освобождаването от данъци и безвъзмездните средства за електрически автомобили спестяват хиляди долари годишно за стандартни такси за управление като паркинг и пътни такси. Също така, жителите на Исландия се възползват от предимствата на освобождаването от акцизи.

В САЩ по-евтините батерии са помогнали за намаляване на разходите и по-нататъшно стимулиране на шофьорите да станат „зелени“, докато в Обединеното кралство автомобилистите вече получават по-голям избор от всякога. Краткосрочните специалисти по лизинг, например, заявяват, че техният електрически флот включва всичко – от Toyota Yaris до BMW i8 2 Door Hybrid Supercar.

Или може би просто може да се окаже, че електрическите автомобили се движат по-добре: например при жестоката канадска зима автомобилните ентусиасти заявиха, че електрическите автомобили тръгват отлично, независимо от погрешното схващане, че ниските температури са лоши за батериите.1200

Бъдещето на превозните средства, задвижвани с изкопаеми горива, е спорен въпрос; например, Норвегия има за цел да забрани продажбата на тези превозни средства от 2030 г. нататък – забрана, която ще бъде въведена във Франция и Великобритания до 2040 г.

Други не са съвсем сигурни: Китай понастоящем обмисля идеята, докато Германия все още не е определила дата, а кабинетът „Тръмп“ остава предсказуемо скучен по въпроса. Налице е надежда обаче: щатът Калифорния например каза, че смята да забрани продажбата на двигатели с вътрешно горене, за да почисти въздуха си.

Без съмнение има много препятствия, които трябва да се преодолеят, преди да може да бъде обявено бъдеще без изкопаеми горива, но със солидарността на много от най-силно населените страни в света и цифрите от 2017 г. със сигурност сме стъпка в правилната посока…

Повече и последни новини и през 2018 г., както и през 2019 г., можете да намерите чрез търсачката на главната стена като напишете там „електромобили“.