Електромобилът на Томас Паркър
Томас Паркър построява първия практичен електрически автомобил за производство в Лондон през 1884 г., като използва свои собствени специално разработени акумулаторни батерии с голям капацитет.
Томас Паркър не бил първият човек, който създал превозно средство, което да може да работи с електричество, а няколко други са го направили през 1800-те. Но Паркър успява да направи нещо, което никой друг не е направил пред него и нещо, което други биха се опитвали да правят десетилетия след него.
Компанията Elwell-Parker започва проектирането, изграждането и монтажа на динамо и електрическо осветление. През 1883 г. те са първите, които инсталират електрическа инсталация под земята, когато създават динамо и електрическо осветление за Trafalgar Collieries в гората на Дийн. След това проектират и изграждат електроцентралата за трамвайна линия Blackpool, първата електрическа трамвайна линия в Англия.
Странно, но електрическият автомобил на Томас Паркър получава много малко внимание. Това е първото електрическо превозно средство, което има потенциал да бъде масово произведено и наистина революционизира как хората да пътуват. Паркър много се интересувал от екологичните възможности за транспортиране, след като осъзнава колко лоши са газът и въглища та за околната среда. За тази цел той работи за захранването на повече неща с електричество, като например трамваи.
Паркър разработва няколко модела електрически автомобили, един от които е управлявал доста редовно, въпреки Закона за локомотивите. Законът посочва, че когато трима мъже са в превозното средство, двама го карат и един ходи пред автомобила с червен флаг. Автомобилът е разрешен само законно да пътува с до 4 мили в час на селски пътища и с 2 мили в час на градски пътища.
Паркър се оплаква, че хълмовете са предотвратили напредъка му в подобряването на електрическата кола. В крайна сметка колите му започват да получават внимание и той дори изпратил един електромобил в Париж.
Изумително е, че електричеството не е единствената новаторска характеристика на колите на Паркър. Някои от тях имаха хидравлични спирачки на четирите колела и четириколесно кормилно управление. Това са подобрения, които били нечувани дори когато автомобилите започнали да доминират по пътищата. Паркър продължава да измисля и да революционизира живота в Англия и Европа до края на живота си и всяко поколение от потомци продължило в семейната традиция изобретяването.