Архив

Monthly Archives: юни 2022

Продажбите на електромобили в Европа и ще има ли стимулиране за електромобилността в България

СОФИЯ, 

26.06.2022 08:00

 (БТА)

Автор Красимир Панчев

 От януари до май 2022 г. общите регистрации на нови леки автомобили в ЕС са с 13,7% по-ниски в сравнение със същияЛайтиър период на миналата година. Пет месеца след 2022 г. продажбите на нови автомобили се оттеглят на повечето пазари в региона, включително четирите основни: Италия (-24,3%), Франция (-16,9%), Испания (-11,5%) и Германия (-9,3%) ).

Акумулаторните електрически превозни средства почти удвоиха пазарния си дял

в сравнение със същия период на миналата година – сега съставляват 10,0% от всички продажби – надминавайки plug-in хибридите, които представляват 8,9% от пазара на ЕС. От друга страна, превозните средства, задвижвани с дизел и бензин, продължиха да губят пазарен дял. Независимо от това, регистрациите на традиционните автомобили на изкопаеми горива все още доминират на пазара с общ дял от 52,8%.

През първото тримесечие на 2022 г. Продължение

General Motors ще продава отново в Европа, но само електромобили

Не е ясно обаче кога ще бъде взето решение

Европа е вторият по големина и най-бързо растящ пазар на електрически превозни средства в света

bloomberg.com

В момента General Motors обмисля завръщането си в Европа, според доклад на агенцията, като в продажба ще се пускат самоcadillac-lyriq-2020-04-min електрически автомобили. Плановете вероятно са много конкретни, като вече се споменават конкретни модели. Не е ясно обаче кога ще бъде взето решение.

Според Bloomberg, позовавайки се на запознати, GM обмисля първо да изнесе изцяло електрическия Cadillac Lyriq за Европа. Компанията също обмисля продажбата на електрическия Hummer в Европа.

Говорител на GM не отрече плановете на въпрос от Bloomberg. Но той посочи, че все още не са взети окончателни решения – не посочи и срок за решение.

Вече стана ясно, че GM обмисля завръщане в Европа в по-голям мащаб: през ноември 2021 г. тогавашният вицепрезидент на Cadillac за продажбите в Северна Америка, Махмуд Самара, беше натоварен със задачата да се подготви да възобнови дейността си в Европа. Продължение

Холандия ще въведе привилегии за паркиране за EV

За целта кабинетът планира да промени Закона за общините

Холандия планира да има два милиона превозни средства с нулеви емисии по пътищата до 2030 г., а до 2050 г. транспортът трябва да бъде напълно без емисии

nltimes.nl, dutchnews.nl

На холандските общини ще бъде дадена възможност да намалят таксите за паркиране на чисто електрически и водородниaudi-e-tron-gt-quattro-ladestation-charging-station-niederlande-netherlands-fahrbericht-daniel-boennighausen-2021-01-min автомобили от следващата година. За целта кабинетът планира да промени Закона за общините.

Това заяви държавният секретар по инфраструктурата Вивиан Хайнен в писмо до парламента. „Това дава на общините допълнителен инструмент за работа върху чист въздух и по-малко шум от трафика в техния град или населено място. Мисля, че това е важно“, се казва в писмото на Хайнен.

То обаче не се цели да се превърне в изискване, а да се даде възможност на общините да го направят. За да контролират ситуацията с паркиране в градовете и кварталите, общините в Холандия могат сами да определят цените. Сега предстои да се създаде правна основа, за да могат общините да дават отстъпка на автомобили с нулеви емисии. „В зависимост от ситуацията в тяхната община, те могат сами да изберат дали искат да използват това“, казва Хайнен. Продължение

BMW започва производство в нов завод в Китай за 2,2 милиарда долара, за да увеличи производството на електромобили

Близо една четвърт от автомобилите, продадени в Китай през първите пет месеца на тази година, са били захранвани от батерии, според данни на Китайската асоциация на автомобилните производители

Електрическо превозно средство BMW iX (EV) се вижда изложено на щанда на BMW по време на медиен ден за шоуто Auto Shanghai в Шанхай, Китай REUTERS

Електрическо превозно средство BMW iX (EV) се вижда изложено на щанда на BMW по време на медиен ден за шоуто Auto Shanghai в Шанхай, Китай REUTERS

reuters.com/business/autos-transportation

ШАНХАЙ, 23 юни (Reuters) – Германското BMW заяви в четвъртък, че производството официално е започнало в нов завод в Китай с инвестиция от 15 милиарда юана (2,24 милиарда долара), тъй като автомобилният производител ускорява производството на електрически превозни средства (EV) .

Заводът в Лидия, третото съоръжение за сглобяване на автомобили на BMW в Китай, разположено в североизточния град Шенян, провинция Ляонин, ще увеличи годишното производство на BMW на най-големия автомобилен пазар в света до 830 000 автомобила от 700 000 през 2021 г., съобщи компанията.

Заводът е проектиран така, че да може да произвежда електрически автомобили, захранвани с батерии, само според пазарното търсене на своите гъвкави производствени линии, казаха от BMW.

Първият модел, който ще слезе от производствените линии на завода в Лидия, е i3, чисто електрически среден спортен седан, съобщи BMW, увеличавайки гамата на своите модели EV за китайски клиенти до 13 през следващата година. Продължение

Stellantis гледа отвъд ерата на SUV с новото Peugeot 408

Peugeot вярва, че досегашните SUV са създали копнеж сред някои шофьори за повече оригиналност

Peugeot 408 хибрид, произведен от Stellantis, е показан по време на събитие в Париж, Франция. Снимката е направена на 21 юни 2022 г. REUTERS

Peugeot 408 хибрид, произведен от Stellantis, е показан по време на събитие в Париж, Франция. Снимката е направена на 21 юни 2022 г. REUTERS

reuters.com/business/autos-transportation

ПАРИЖ, 22 юни (Reuters) – Peugeot, една от френските марки на Stellantis, представи новия си модел 408 в сряда, залагайки, че „fastback“ седанът ще привлече шофьори, страдащи от умора от спортни автомобили (SUV).

SUV-овете бяха изключително популярни през последните години в Европа, достигайки рекордните 46% дял от новите продажби във Франция през май, същото ниво като традиционните седани.

Но Peugeot вярва, че тяхната повсеместност е създала копнеж сред някои шофьори за повече оригиналност.

„(Някои клиенти на Peugeot 408) желаят по-оригинален и иновативен стил от компактен SUV, който смятат за твърде често срещан (…)“, се казва в изявление.

Fastbacks са известни с единичен наклон от покрива до задната част на автомобила, както се вижда например при Ford (F.N) Mustang.

Така че новият 408 е много по-нисък и по-дълъг от SUV на Peugeot 3008, с плавна и аеродинамична линия, която му придава отличителен силует, който го отличава от масовите модели. Продължение

Пожарникарски огненочервен Opel Rocks-e

Огненочервен Opel Rocks-e влезе в експлоатация в пожарната служба на Opel в Рюселсхаймopel-rocks-e-feuerwehr

stellantis.com

Специалното преобразуване на лекия електромобил е оборудвано със специална сигнална система, мигаща светлина и излиза да проверява пожарогасителите на площадката от 1,9 кв. км.

Rocks-e е най-малкото превозно средство в автопарка на пожарната, но огненочервената ливрея, специалната сигнална система и мигащите предни светлини правят целта му ясна. Компактният електромобил е оборудван с всичко необходимо за работа в завода в Рюселсхайм, като има достатъчно място под пътническата седалка и в пространството за краката за инструменти. Opel казва, че четириколката с нулеви емисии е годна за работа на площадка от 1,9 km2, например, за проверка на пожарогасителите.

Opel празнува 40-годишния юбилей на Corsa с лимитирана серия

Първи снимки: Специален модел в червено с акценти в черно

Препратка към историята: Интерпретация на тапицерията на седалките на Corsa A

От 0001 до 1982: Всеки автомобил има уникален етикет с номер

Шест поколения успех: 14 милиона продадени Corsa, произведени за 40 години

Рюселсхайм. Когато първият Opel Corsa слиза от поточната линия през 1982 г., той отваря първата глава от дългогодишнаae90a46b7aa5df7ea5247a8bf42d53f2ac2557d9 история на успеха на този модел. Днес, 40 години по-късно и след шест поколения Corsa, повече от 14 милиона автомобила са напуснали заводите на марката; интересът и търсенето на най-продаваната малка кола е толкова високо, колкото винаги е било, особено за изцяло електрическата Corsa-e. Opel ще отпразнува юбилея със специалния модел „Corsa 40 години“, който ще започне да се продава през следващите седмици на избрани пазари в Европа. Днес германският автомобилен производител представи първите снимки на Corsa.

Лимитираната серия – Opel ще произведе само 1982 бройки – идва с нов цвят на каросерията, наречен „Rekord Red“, който напомня на червеното, използвано при оригиналната Corsa A. Контрастът се подчертава от черния покрив и черни елементи като емблемата на Opel Blitz, дръжката на задната врата и централно разположения знак Corsa. 17-инчови алуминиеви джанти в лъскаво черно с акценти в матово сиво подчертават динамичния външен вид. Продължение

Citroën се подготвя за офроуд с ограничена серия BEV

Ограничено издание на електрическия лек автомобил My Ami Buggy на 21 юниMy-Ami-Buggy-e1655469242405

stellantis.com, citroen.fr

Офроуд вариантът на електрическия лек автомобил Ami, показан от Citroën през декември 2021 г., няма да остане просто концепция: Поради положителния отзвук на My Ami Buggy Concept, Citroën пуска ограничено издание на 21 юни – но само 50 копия и то само във Франция.

Въпреки че производството е изключително ограничено, компанията се позовава на факта, че са се вслушали в своите клиенти за дизайна на автомобила. Редовният Ami, за щастие, се предлага в по-малко ограничени количества в цяла Европа. Превозното средство има смисъл като плажно бъги, с пробег до 70 километра и максимална скорост до 45 км в час.

„Обществеността реагира ентусиазирано, когато представихме концепцията My Ami Buggy и много клиенти поискаха това“, каза Лорънс Хансен, директор на стратегията и продуктите на Citroën, добавяйки: „Днес сме доволни, че можем да внесем духа на тази концепция да оживеете с тази изключителна серия My Ami Buggy и да илюстрирате още веднъж потенциала за персонализиране на Ami. Без врати и трансформируем покрив, My Ami Buggy позволява на водача и пътника да се чувстват по-свободни и да се наслаждават на безшумно шофиране в електрически режим.”

Sony и Honda ще продават заедно електрически автомобили до 2025 г.

Всяка компания ще инвестира 5 милиарда йени (37,52 милиона долара) в съвместното предприятие

Логата на Sony Corp и Honda Motor са изобразени на съвместното им място за пресконференция в Токио, Япония, 4 март 2022 г. REUTERS

Логата на Sony Corp и Honda Motor са изобразени на съвместното им място за пресконференция в Токио, Япония, 4 март 2022 г. REUTERS

17 юни (Reuters) – Японската Sony и Honda Motor в четвъртък официално се споразумяха за съвместно предприятие, притежавано от равни права, което ще започне да продава електрически автомобили през 2025 г.

Honda, подобно на по-големия съперник Toyota Motor, преминава по-бавно към електрически превозни средства (EV) от световните производители на автомобили и е под натиск от инвеститорите да произвеждат автомобили, които не съдържат въглерод и са оборудвани с по-нови технологии, като например самостоятелно характеристики на шофиране.

Производителят на автомобили, който предлага само един електромобил, Honda e, заяви, че планира да пусне 30 модела EV и да произвежда около 2 милиона EV годишно до 2030 г.

Към съвместното предприятие, обявено за първи път през март и наречено Sony Honda Mobility, Honda ще донесе своя опит в изграждането и продажбата на автомобили, а Sony ще добави своя софтуер и технологии, се казва в изявление на компаниите в четвъртък.

Всяка компания ще инвестира 5 милиарда йени (37,52 милиона долара) в съвместното предприятие. Продължение

Путин иска правителството да подкрепи местната автоиндустрия, иска скоро нов план

Агенция Интерфакс го цитира, че правителството трябва да излезе с актуализиран план преди 1 септември

Служители работят на поточната линия на автомобилния завод LADA в Ижевск, част от групата Автоваз, в Ижевск, Русия, 22 февруари 2022 г. REUTERS

Служители работят на поточната линия на автомобилния завод LADA в Ижевск, част от групата Автоваз, в Ижевск, Русия, 22 февруари 2022 г. REUTERS

reuters.com/business/autos-transportation

ЛОНДОН, 16 юни (Reuters) – Руският президент Владимир Путин нареди на правителството си в четвъртък бързо да излезе с нови мерки в подкрепа на местната автомобилна индустрия, която има кратер в продажбите след инвазията в Украйна.

На фона на свиване на търсенето от руски купувачи и сериозни логистични проблеми в резултат на западните санкции, продажбите на автомобили спаднаха с рекордните 83,5% през май, според данните на Асоциацията на европейския бизнес (AEB).

„Бих искал да помоля правителството да ни каже подробно какви бързи мерки предприема за подкрепа на автомобилната индустрия и стабилизиране на вътрешния пазар“, каза Путин на среща с официални лица, излъчена по държавната телевизия.

Агенция Интерфакс го цитира, че правителството трябва да излезе с актуализиран план преди 1 септември.

Министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров каза, че Москва ще отпусне 20,7 милиарда рубли (377 милиона долара) тази година за подкрепа на търсенето на автомобили, предаде Интерфакс. Продължение