Архив

Bentley

29.BentleyУолтър Оуен Бентли, наричан от приятелите си W.O., е роден през 1888 г. Той е известен като инженер, но започва кариерата си като таксиметров шофьор в Лондон през 1912 г.

Малко по-късно той започва гаражен бизнес със своя брат. Братята стават дилъри на френската марка DFP. Те стартират с приготвяне на спортни автомобили.

По времето на Първата световна война Бентли служи във военновъздушните сили. Там той конструира радиален двигател, от който 30 000 бройки са направени в Humber. След войната Уолтър прави първия си автомобил, заедно с Фред Бъргес.

Първият тестдрайв е направен през 1919 г. Капацитетът на четирицилиндровия мотор на колата е 3 литра. Агрегатът има горен разпределителен вал и по четири клапана на цилиндър. Откритият автомобил не е нищо повече от шаси с двигател, две малки кошникообразни седалки, резервоар и две запасни колела. Максималната му скорост е 120 км в час.

Марката влиза под шапката на RollsRoyce. Заводът се мести в Крю. През 1935 г. Уолтър започва да работи за Lagonda, където прави редица хубави двигатели, между които забележителния 4,5-литров V12, който продължава да се прави и след Втората световна война. Първото Bentley, направено от RollsRoyce, носи името Derby Bentleys. От него са продадени 1191 бройки.

Уолтър Оуен умира като беден човек през 1971 г. на 83 години. Той никога не е бил богат и по тази причина от клуба на собствениците на Bentley му дават чек и по-късно му оставят да ползва едно Mini втора ръка. Всичко изпод ръцете на Бентли излизат 3061 автомобила от марката на неговото име.

Производството спада след придобиването на RollsRoyce от Vicers. Брандът се стабилизира, след като става собственост на Volkswagen Group от 1998 г. Главният завод и днес е в Крю. Основен пазар от ноември 2012 г. е Китай.

Държавната представителна лимузина на британската кралица е специално изработен за целта автомобил на марката.Днес фирмата не е голям производител, през 2011 г. продажбите нараснаха с 37% , но достигнаха само 7003 коли.