Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Simca Aronde 90A

Ако акронимът  Aronde 9 е първата серия, съкращението Aronde 90A има предвид втора серия, която е въведена на 6 октомври 1955 г. Новата Photo_big_Simca_Aronde-elysee_1959_2474_2серия се различава от предишната естетически отпред, където стои нова радиаторна решетка и големи триъгълни линии, състоящи се от две нишки, граничещи в предните калници, включващи мигачите; отзад, новините са крилата, опънати назад, издадени леко от формата на опашката и с намек за перки.

Вътрешно се появяват нови места подплатени с гума, и скоростомерът  става кръг (първият е с формата на полумесец), новата кола е оборудвана с автоматичен смукач. Механично, новият двигател е 4-цилиндров, но обемът е 1290 куб.см., и с максимална мощност увеличена от 45 на 48 к.с. с максимална мощност на версиите седан – версиите за превоз на стоки, използват двигателя Flash с мощност 45 к.с. с въртящ момент при ниски обороти. Максималната скорост е 130 км в час. Всъщност, разликата между първата и втората серия Simca Aronde не е толкова ясна: в действителност, и последните следи от  Aronde  9, изготвени през септември, са вече оборудвани с двигател Flash, при запазване на всички стилистични черти на Aronde преди година. Дори и тези екземпляри са подписани с код 90А, така, че е ясно, че не всички Aronde 90A са  принадлежащи на втората серия.

Тази особеност се обяснява с факта, че Simca, въпреки че вече са разработили и представили двигателя Flash все още не е получила оборудването за оформянето на новата ламарина, поради закъснение от компанията. Новите двигатели Flash, следователно, е решено да се монтират на последното  Aronde 9. Във всеки случай, благодарение на пристигането на новия 1.3-литров двигател, второто поколение  французите често наричат и Aronde 1300.

91007293_oС идването на новата гама известена също като линията Océane, продажбите се увеличават Photo_big_Simca_Aronde-grand-large_1955_499_2допълнително, дори и по отношение на екземплярите, предназначени за чужди пазари. Една от причините за този успех е и в ефективната, макар и скъпа, рекламна кампания, на която Aronde е подложена по време на бизнес кариерата си. Тази кампания може да се приближи, без страх от преувеличение, с преди тридесет години, тази на Андре Ситроен за насърчаване на своите модели и неговата търговска марка.

Заедно с Océane също дебютира Plein Ciel, купе, с цел да заеме мястото на Coupe De Ville. Отново през 1956 г., дебютират две други версии, от една страна – Elysée Matignon, вариант на двуцветна Elysée богато оборудвана благодарение на наличието на облегалки за глава и часовник, монтиран на волана хъб. Двигателят е Flash специални 57 к.с. вместо нормалните 48 к.с.; в същото време също дебютира друга версия на лукс, практически Grand Large (фактически със седан тяло с две врати), но с още по-изтънчено и луксозно оформление, подобна на тази на Elysée -Matignon. В този момент, порядъка на Aronde втора серия се състои от най-много 11 версии, като се броят търговски версии.

През януари 1957 г. е отбелязан Simca Aronde номер 500 000, което е вторият най-голям обем продажби зад реното. Нещо повече, тъй като неговият дебют е повече от пет години преди това, Aronde участва в различни спортни подвизи, за да се установят нови рекорди за скорост и издръжливост. На 16 май 1957 г. Aronde минава 100 000 км по пистата Monthléry, на средна скорост от 113.10 км в час. Колата поставя 28 международни регистри и 14 световни рекорда. В чест на това събитие, е предложен нов вариант, наречен точно Monthléry, характеризиращ се като по-луксозен от Elysée, но с Flash специален 57 к.с. двигател.

През 1958 г. серия 90А излиза от производство, за да напусне терена отворен за третото поколение. По това време важно събитие е откриването на завода в Poissy, бивша собственост на Ford, погълната от Simca.