Архив

Monthly Archives: октомври 2023

UAW се споразумя с „големите три“ в САЩ

В САЩ Синдикатът на обединените автомобилни работници (UAW) прекрати стачките си срещу Ford, General Motors и Stellantis след шест седмици, след като постигна предварителни споразумения и с трите автомобилни производителя.

Те предвиждат преди всичко значително по-високи заплати.

cbsnews.com, uaw.org (GM), uaw-newsroom.prgloo.com (Stellantis), uaw-newsroom.prgloo.com (Ford), 31.10.2023 г.

Стачките, които продължават от средата на септември, приключиха за момента със споразумението, но все още не са напълно изключени: тъй като досега и тримата производители са постигнали само предварителни споразумения, които сега все още трябва да бъдат превърнати в обвързващи договори. При сегашното състояние на нещата подновяване на спора в този процес е малко вероятно, но все пак възможно.

General Motors производството на GMS Hummer EV

General Motors производството на GMC
Hummer EV

В преговорите синдикатът първоначално поиска увеличение на заплатите с над 40 процента. UAW не успя да прокара тази цифра, но с договореното увеличение на основната заплата от около 25 процента до април 2028 г., както и още по-големи увеличения на най-високата и началната заплата, значително увеличение на доходите за служителите бяха договорени.

Според UAW в случая на GM това е най-голямото увеличение на базовата заплата от 22 години. Тъй като точните проценти варират между GM, Stellantis и Ford, не са включени всички договорени подробности в тази статия.

В случая с General Motors, UAW също така успя да договори съвместното предприятие за акумулаторни клетки Ultium Cells между GM и LG Energy Solution да бъде включено в националния договор на UAW. С други думи, работниците в заводите на Ultium Cells в бъдеще ще получават заплащане според условията на GM, договорени от UAW. Преди това работниците на Ultium Cells са получавали по-ниски заплати. Продължение

Toyota Baby Lunar Cruiser Concept (2023)

CALTY винаги мисли за следващото, така че не е изненада, че последното му творение е вдъхновено от превозно средство, създадено да се движи по Луната. Baby Lunar Cruiser (BLC) съчетава дизайна на оригиналния FJ40 Land Cruiser с футуристичните възможности на междупланетно изследователско превозно средство.

BLC черпи вдъхновение от истинския Лунен крайцер, разработен от Японската агенция за аерокосмическиToyota-Baby_Lunar_Cruiser_Concept-2023-1024-02 изследвания (JAXA) и Toyota.

Задвижван от електрически двигатели в колелата и управляван от два джойстика, компактният BLC и безвъздушните гуми му придават несравнима маневреност. Той също така може да се похвали с изключителна видимост навън благодарение на изпъкналия си стъклен капак и панорамен дисплей на арматурното табло с добавена реалност.

Наследствените белези включват решетка с надпис TOYOTA  отпред, пълна с пълен набор от камери и лидарни/радарни сензори, и конфигурация на разделена задна врата отзад. Силно регулируеми седалки с пространствена рамка и M.O.L.L.E. панелите навсякъде дават на интериора гъвкавостта да се адаптира към всякакъв вид приключения.

Създадена през 1973 г. в Ел Сегундо, Калифорния, CALTY е визията на д-р Соичиро Тойода и Ейдж Тойода. Новото студио беше съзнателно премълчано, което му позволи да развие уникална идентичност и да предостави свежо, творческо вдъхновение на глобалния дизайнерски щаб на Toyota в Япония. Продължение

Унгария въвежда нов пакет от субсидии за електронна мобилност

Унгарското правителство планира да стартира програма на стойност 60 милиарда форинта (156 милиона евро) през ноември за насърчаване на електромобилността. Това включва инфраструктура за бързо зареждане от една страна и субсидия за търговски клиенти от друга.

hungarytoday.hu, budapesttimes.hu

Както обяви министърът на външните работи и търговията Петер Сзиджарто, половината от бюджета ще бъдеbyd-seal-ungarn използван за изграждането на 170 нови зарядни станции с голям капацитет по най-натоварените пътища през следващите две години и половина. Другите 30 милиарда форинта ще бъдат използвани, за да дадат възможност на компании като еднолични търговци, доставчици на таксита и споделени автомобили да купуват електрически превозни средства на „намалена цена“.

Така двата компонента на субсидията имат бюджет от 78 милиона евро всеки. При 170 HPC това съответства на субсидия от малко над 458 000 евро на станция, въпреки че не е уточнено дали „станция“ съответства на един стълб или на място с няколко стълба. При субсидията за превозни средства обаче не е посочено колко висока трябва да бъде отстъпката за превозно средство, нито колко превозни средства могат да се възползват от субсидията. Продължение

Volvo Cars ще произвежда малък SUV EX30 в Гент като част от увеличаването на глобалния производствен капацитет

EX30 беше разкрит по-рано тази година и вече спечели няколко големи награди, включително The Sun Car of the Year и наградата за малък SUV/Crossover на годината от Sunday Times.

greencarcongress.com,  октомври 2023 г.

В отговор на силното търсене на автомобила, Volvo Cars реши, че ще започне да произвежда новото напълно електрическо Volvo EX30 в своя завод в Гент, Белгия от 2025 г., разширявайки производствения капацитет за своя известен малък SUV.

Volvo EX30 exterior

Volvo EX30 exterior

EX30 беше разкрит по-рано тази година и вече спечели няколко големи награди, включително The Sun Car of the Year и наградата за малък SUV/Crossover на годината от Sunday Times.

Производството на EX30 започна по-рано тази есен в Zhangjiakou, Китай, а първите коли се планира да достигнат до клиентите по-късно тази година. Решението за производство на EX30 също така и в Гент увеличава производствения капацитет за очакваното търсене на EX30 в Европа, както и за глобалния износ, и отразява амбицията на Volvo Cars да произвежда своите автомобили там, където ги продава колкото е възможно повече.

Решението също така добавя производствена гъвкавост за това, което компанията очаква да бъде един от най-продаваните й модели през следващите години. Този подход е доказана концепция за Volvo Cars, която произвежда своите най-продавани SUV XC60 и XC40 както в Европа, така и в Китай. Продължение

Производството на Toyota през септември скача поради по-силното производство в Япония

Най-големият производител на автомобили в света по продажби отчете 11,6% скок на глобалните продажби през септември до 921 308 автомобила.

Неговите продажби и производство достигнаха рекорд за месеца.

reuters.com/business/autos-transportation, 30 октомври 2023 г.

ТОКИО, 30 октомври (Reuters) – Toyota Motor съобщи, че световното производство е нараснало с 1,5% през септември спрямо същия период на предходната година до 900 919 автомобила, стимулирано от по-силното търсене в Япония, Съединените щати и в Европа .

Присъстващите слушат как президентът, главен изпълнителен директор и член на борда на директорите на Toyota Motor Corporation Коджи Сато провежда брифинг за пресата по време на ден за пресата на Japan Mobility Show 2023 в Tokyo Big Sight в Токио, Япония

Присъстващите слушат как президентът, главен изпълнителен директор и член на борда на директорите на Toyota Motor Corporation Коджи Сато провежда брифинг за пресата по време на ден за пресата на Japan Mobility Show 2023 в Tokyo Big Sight в Токио, Япония

Вътрешното производство на японския автомобилен производител, което представлява малко над една трета от автомобилите, произведени през месеца, е нараснало с 12,8% спрямо година по-рано, компенсирайки спада от 3,6% в задграничното производство.

Най-големият производител на автомобили в света по продажби отчете 11,6% скок на глобалните продажби през септември до 921 308 автомобила.

Неговите продажби и производство достигнаха рекорд за месеца.

Toyota е продала повече от 7,5 милиона автомобила през първите девет месеца на годината.

Цифрите включват луксозната марка Lexus.

Вътрешните продажби са нараснали с 20,5% през септември, докато тези в Съединените щати са се увеличили с 14%, а продажбите в Европа са се увеличили с 18,1%. Продължение

UAW постига сделка с GM, слагайки край на координираната стачка срещу производителите на автомобили в Детройт

Едновременният удар на UAW срещу Детройт 3 беше безпрецедентен

Профсъюзът настояваше за повишаване на заплатите, позовавайки се на големите корпоративни печалби

Близо 50 000 работници от 150 000 бяха напуснали

reuters.com/business/autos-transportation, 30 октомври 2023 г.

30 октомври (Reuters) – General Motors и профсъюзът на United Auto Workers (UAW) постигнаха предварително споразумение, казаха пред Reuters два източника, запознати с въпроса, с което на практика сложиха край на първата едновременна стачка срещу трите автомобилни производители от Детройт с рекорд увеличения на заплатите и обезщетенията.

Лого на GM на върха на централата на компанията

Лого на GM на върха на централата на компанията

Подробностите за споразумението с GM, последният участник в Детройтската тройка, не бяха налични веднага.

Споразумението следва споразумения, постигнати през последните няколко дни от синдиката с Ford Motor и собственика на Chrysler – Stellantis, в това, което според експертите е значителна победа за автомобилните работници след години на стагнация на заплатите и болезнени отстъпки, направени от съюза след финансовата криза от 2008 г.

Близо 50 000 работници от близо 150 000 синдикални членове в Детройт тройката в крайна сметка се присъединиха към поредица от напускания, които започнаха на 15 септември. Стратегията на UAW за ескалация, целенасочени стачки струва на Детройт тройката и доставчиците милиарди долари за повече от 40 дни.

Служителите на GM ще се върнат на работа след официалното обявяване на споразумението, казаха два източника. Говорител на GM отказа коментар. Продължение

Благодарение на EV Китай сега е най-големият износител на превозни средства в света

Очаква се Китай да изнесе около 4,8 милиона автомобила през 2023 г.

Списание Luckbox

Китай се превърна в най-големия износител на превозни средства в света, като значителна част от растежа му се дължи на новите енергийни превозни средства, особено електрическите превозни средства.

Европа стимулира търсенето на китайски електромобили, докато превозните средства, задвижвани с газ, са по-популярни в Русия.

Китайските производители на електромобили имат конкурентно предимство по отношение на технология,

BYD е не само най-големият производител на електромобили в Китай, но и един от двата най-големи производители в света, заедно с Tesla, Inc. (TSLA). И настоящите прогнози предполагат, че BYD ще стане най-големият производител на BEV в света до края на тази година.

BYD е не само най-големият производител на електромобили в Китай, но и един от двата най-големи производители в света, заедно с Tesla, Inc. (TSLA). И настоящите прогнози предполагат, че BYD ще стане най-големият производител на BEV в света до края на тази година.

мащаб и цена, но са изправени пред предизвикателства като потенциални тарифи и спад на китайския пазар на електромобили.

В продължение на приблизително 140 години двигателят с вътрешно горене („ICE“) остава стандарт в пътническите превозни средства. Това пътуване започва през 1886 г., когато Карл Бенц започва търговското производство на моторни превозни средства с тези двигатели. Въпреки това, въз основа на последните статистически данни, продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене достигнаха своя зенит през 2017 г. с общо 86 милиона бройки.

В наши дни електрическите превозни средства („EV“) се превърнаха в новата сензация. За разлика от конвенционалните превозни средства с ICE – ДВГ, които разчитат на изгаряне на гориво, електромобилите се захранват от батерии. Тази технологична революция не променя само средствата за задвижване на превозните средства; също прекроява пейзажа на тези, които се занимават с тяхното производство. Продължение

Концепция Toyota Kayoibako

Toyota иска да промени начина, по който хората мислят и използват своите електромобили.

Източник: Мрежата

Японският автомобилен гигант току-що представи вълнуваща концепция, наречена Kayoibako, която ще бъдеtoyo изложена на щанда на Japan Mobility Show в Токио по-късно този месец. Автомобилът, задвижван от батерии, е малък ван, проектиран да бъде възможно най-модулен.

Toyota казва, че новата им концепция представлява „бъдещето на автомобилите“. Това е голяма претенция, но Kayoibako поне изглежда добре – макар и малко познато. Ванът има елегантен минималистичен дизайн, подобен на този на предстоящия Canoo Lifestyle Vehicle. Все пак има някои ключови разлики. Електромобилът на Toyota има по-остри и по-изразени линии, по-стръмен наклон към предното предно стъкло и по-сложен пакет LED осветление. Висок шест фута и дълъг 13 фута, той всъщност е по-стилен вариант на микровановете, които са неизменна част по японските пътища от десетилетия. Продължение

Tesla продаде един милион електрически коли в Европа

Отне 14 години, за да се постигне този крайъгълен камък.

Tesla празнува важен крайъгълен камък в Европа, където кумулативните продажби на нейните електрически автомобили достигнаха един милион бройки.

insideevs.com/news

Компанията обяснява, че са били необходими 14 години, откакто първите Tesla Roadsters са били доставени на16674973273491975741 клиенти в Европа.

След оригиналния Roadster, Tesla продава Model S, Model X, Model 3 и Model Y в Европа, след което бяха представени обновените Model S и Model X. Модел 3 и модел Y представляват по-голямата част от обема на продажбите.

Ако комбинираме един милион продажби в Европа с наскоро постигнатия етап от производството от 5 милиона единици в световен мащаб, се оказва, че Европа представлява около една пета от общите продажби на Tesla.

В момента Tesla предлага четири електрически модела в Европа – Model 3 (внесен от Китай), Model Y (произведен локално в Германия) и Model S/Model X duo (внесен от Калифорния). Продължение

Skoda актуализира моделната серия Enyaq

Skoda определи цените за новата моделна година 2024 на своя електрически модел Enyaq, който трябва да започне производство през ноември 2023 г. Електрическият автомобил, надграден с актуализация на задвижването, наред с други неща, ще започне в Обединеното кралство като Enyaq 60 на каталожни цени започвайки от £38,970.

skoda.co.uk, skoda-auto.com

Enyaq 60 предлага 58 кВтч батерия с електрически мотор от 132 кВт отзад. Enyaq 85, който комбинира 77-кВтчskoda-enyaq-85-2024 батерия с новия електрически мотор APP 550 (210 кВт, 550 Нм въртящ момент), започва от £44 540 в Обединеното кралство.

Моделът със задвижване на четирите колела Enyaq 85x (също с 210 кВт) струва поне £48 605, а Enyaq Coupé с това задвижване е на цена от 53 400 евро в Германия, където базовият вариант струва €51 150. Цените в Обединеното кралство за варианта 85x не са обявени. Най-мощният модел, Enyaq vRS, започва от £53 120 за SUV и 63 300 евро за SUV Coupé. Продължение