НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Opel Admiral А и В

Opel Admiral А и В е Sedan на немския производител Opel в производство през 1964-1977 г.Opel_Admiral_A,_Schaffen_Diest_Fly-Drive_2013

Замества Opel Admiral (1937 г.). Заменен е с Opel Senator. Има общо произведени 87 703 единици. Дължината на първото поколение А на колата от серия KAD е  4948 мм при ширина 1902 мм, височина 1445 мм и с  база 2845 мм. Има 1370 кг маса. Едно и също семейство са Opel Diplomat и Opel Kapitän от същата серия от 1964 г.

По време на Втората световна война, Рюселсхайм поставя в списъка Kapitän като флагман, който достига до 1963 г. чрез различни технически и стилистични еволюция.

Но в началото на шейсетте години се започва да се работи по проект, която ще доведе до ново поколение Kapitän, а и не само  един, а от три топ модели, които ще играят ролята на флагман.

Така че това е, че през 1964 г. бяха стартирани три модела, всеки със собствено ниво на лукс.

Opel Admiral 2.8 S, Baujahr 1976, 2800 cm³, 6 Zyl., 140 PS, unrestauriert, Bitburg Classic 2012

Opel Admiral 2.8 S, Baujahr 1976, 2800 cm³, 6 Zyl., 140 PS, unrestauriert, Bitburg Classic 2012

Admiral беше член, заедно  със  „сестрите си“ Diplomat и Kapitän, от така наречената (но не е официално наименование) KAD серия от водещи лимузини Opel. При избора на името на немската фирма също възобновява името на друг модел, произвеждан преди войната през 1937-1939 г.

3 коли пускат на веднъж през 1964 г., общо е, че механиката на каросерията е една, и се различават само в някои декоративни детайли за интериора и оборудването и, поне при пускането на пазара, в двигателите.

При пускането на пазара Admiral (по време на дебюта) има само един 6-цилиндров редови 1024px-Opel_Admiral_B_(front)2605 куб.см., а най-богатият Diplomat  е достъпен  само с V8 двигател от 4.6 литра и най-евтините Kapitän се  задвижват от същия двигател от 2.6 литра на Admiral. Двигателят на първия Admiral е монтиран за първи път в Kapitän Р2 от 1959 г., т.е. последния Kapitän е първи на новото поколение ’64. Този двигател има хидравлични повдигачи и се осигурява максимална мощност от 100 к.с. при 4600 об / мин, а макс. въртящ момент е от 185 N · но 2400 об / мин. Предавката е 4-степенна, но е било възможно да има автоматичен Powerglide с две степени.

Спирачки са диска отпред и барабанни отзад.

Максималната скорост е 155 км в час.

От естетическа гледна точка, трите модела от серията KAD имали американски изглед, тъй като това била модата по това време. По-конкретно, Admiral се различава от Kapitän само от вътрешната конструкция и е по-завършен и с наличието на някои хром вложки.

С Diplomat, разликите са по-чувствителни, по-малко от механична гледна точка, тъй като той първоначално е снабден с голям V8 4.6 литра.

През 1965 г.пазарната позиция е оспорена от представянето на Admiral 2.8 V8.

Той заменя предишния 2.6 Admiral, снабден с 6-цилиндров двигател, с 2784 cm³, и е на разположение в две мощности, а именно 125 и 140 к.с., с максимални скорости от съответно 170 и 180 км в час.

Diplomat се задвижва от V8 4.6-литров двигател, източникът Chevrolet и с обем на двигателя на 4630 куб.см., давайки 190 к.с. при 4600 об / мин, максимален въртящ момент 354 Nм при 2400 об / мин. Максималната скорост е 200 км в час.

През 1967 г. следва фейслифт с ъпгрейд и нова колапсираща кормилна колонка.

heckansicht-eines-opel-admiral-1964-61783Първата серия на новия Admiral, се произвежда до 1968 г. в 55 876 копия, от които 31 318 с двигател от 2.6 литра, 23 396 с 2.8-литров двигател и само на 622 проби с V8 двигател от 4.6 литра.

През 1968 г. тя стартира втората серия от KAD. Този път Admiral B е различен естетически от Diplomat B – предна решетка, фарове, стопове, брони, докато той остава по същество много подобен на Kapitän B. Променени са габаритите. Междуосието на втората серия е 2845 мм, дължината на каросерията вече е по-къса – 4907 мм при по-малка ширина 1852 мм и височина 1450 мм, теглото е 1475 кг.

Двигателят е само един, а именно 2.8 вече инсталиран на предишната серия, първоначално винаги на разположение в две нива на мощност, но леко актуализиран спрямо Admiral А. Всъщност съответно преминал 125-132 кс и 140-145 к.с.. Двигателят на 2,8 литра, също запазва карбуратора (Diplomat приема  инжекция). Едва по-късно на Admiral B приема  2.8 инжектирането на „голямата сестра“. По този начин максималната мощност нараства до 163 к.с. 2784-кубиковият 6-цилиндров също може да бъде поръчан с Bosch D-Jetronic fuel injection.

Има ъпгрейд на шасито като се поставя вече задна ос на Де Дион.

Максималната скорост, постигната от трите модела на Admiral В са на 175 и 182 км в час за двете версии с карбуратора, докато версията инжекция е до 190 км в час.

По желание може дда се избере нов Opel с 3-скоростна автоматична кутия Strasburg, която дойде да измести старите Powerglide с две степени.

От 1972 г., а след това 4-степенна ръчна скоростната кутия се отстранява и Admiral е бил достъпен само с 3-скорост автоматична.

Admiral B спира през 1977 г., заменя се със Senator.

Admiral B се произвежда в 31 827 копия.