Архив

BMW 505

От BMW 505 са произведени през 1955 г. само два прототипа. Това е луксозен клас Pullman лимузина (4 врати) с бензинов двигател: 3.2-литров V-8 1024px-BMW_3200S_Repräsentationsfahrzeugцил. 120 к.с.

Дължината на лимузината е 5100 мм при ширина 1830 мм и височина 1630 мм. Междуосието е от 3055 мм, а празното тегло: около 1500 кг.

По-стар модел е BMW 337 (предварителна серия само). Наследник е BMW 3200 S седан представителство 1963 г. (еднократно).

BMW 505 е прототип на Pullman лимузина, която е представена от BMW на 1955 IAA.

Тогавашният канцлер Конрад Аденауер имал официалната си кола, Mercedes-Benz 300 C, но били недоволни и попитали BMW за подходяща алтернатива.

Bilder aus München 2014BMW 505 има удължено шасито на 502 с 200 мм и е оборудвано с голям V8 двигател с 3168 кубика и 120 к.с. Каросерията е „ушита“ от Микелоти с  тялото Pullman в италиански стил, и не изглежд да се различава много от по-късния Mercedes-Benz 300 D. Предната част е подобна на модела 503. Автомобилът е оборудван с всички екстри на времето, например, електро-хидравлични електрически стъкла, домофон на водача, клуб столове отзад, писалище с осветление, дистанционно управление за радиото и най-добрите килими и дървена ламперия.

Аденауер след това реши, обаче, да остане с Mercedes; в края на тест драйв той бута шапката си срещу ръба на покрива на BMW-то. Ето защо новият, произведен в съответствие с неговите идеи Mercedes-Benz служебен автомобил 300D става и „Mercedes-Benz Аденауер“. BMW не иска да поема риска от масово производство, като отхвърля модела. По този начин, са били построени само две единици.