Monthly Archives: юли 2016
Съобщение на собственика на сайта
Поради слабия интерес на фирми вносителки на автомобили към сайта ми, предупреждавам, че не публикувам ПР-материали за модели автомобили на фирми, които не участват с реклама или с платени публикации. Все пак сайтът трябва да се издържа. Съжалявам!
При проявен интерес за реклама или платени публикации, и за връзка с автора и собственика – krasidp@abv.bg.
Jaguar Land Rover с мотори V8 на BMW
Porsche ще дава мотори на други марки на Volkswagen
BMW е сред бившите собственици на Land Rover, а до 2006 г. два от моделите на компанията се задвижваха от германски V8 мотори.
V8 двигателите се срещат все по-рядко в съвременното автомобилостроене, а компаниите, които продължават да залагат на тях твърдо се ориентираха към намаляване на работния им обем и добавянето на поне един турбо компресор.
В близко бъдеще ще станем свидетели на интересни партньорства по отношение на V8 моторите. Porsche напр. потвърди, че може да осигурява такива мотори на други марки под шапката на Volkswagen. Очаква се и партньорство между BMW и Jaguar Land Rover, при което британската компания да ползва V8 агрегатите на баварците.
Така BMW ще намали разходите за развитието на моторите, а Land Rover ще получи наготово сериозен продукт, който ще може да използва в малкото си авторитетни топ модели.
В момента в Jaguar Land Rover използват 5-литровия AJ-V8, който е страхотен атмосферен двигател, но се използва от 20 години и компанията ще трябва да заложи на друго решение. В BMW вече работят по нов V8 двигател, а според източници, двете компании вече са се споразумели за това британците да получават новия мотор.
50 години АвтоВАЗ
От 2008 г. АвтоВАЗ е в състава на Renault-Nissan
Преди 50 години на 20 юли 1966 година излиза постановлението на ЦК на КПСС и Съвета на министрите на СССР „За строителството на завод за производство на автомобили в град Толиати“. Това е рождената дата на Волжския автомобилен завод, известен сега като АвтоВАЗ.
В изграждането на завода се включва цялата страната. Първоначалните планове са строителството да приключи след 6 години, но заводът е построен рекордно бързо за 3 години и половина.
Първият модел – ВАЗ-2101, популярен като „копейката“, е проектиран на платформата на FIAT 124. Преди пускането на модела съветските и италианските конструктори и технолози адаптират автомобила, така че да отговаря на условията за ползване в СССР. В конструкцията на колата са внесени над 800 изменения.
За цялата история на автомобилния завод в Толиати са сглобени над 28,5 млн коли, като има 40 различни серийни модела. Сред бестселърите са ВАЗ-2101 и ВАЗ- 2106. Обемът на продажбите на всеки от тях е надхвърлил 4 млн коли. Семейството на Лада Самара достигна петмилионен тираж.
През 2008 г. АвтоВАЗ влезе в състава на съюза Renault-Nissan. Към момента той е най-голямото предприятие на Renault-Nissan в Русия и един от най-големите автомобилни заводи в света.
По БТА
Най-големия самосвал в света – BelAZ 75710
Двата двигателя имат обща мощност 4660 к.с.
Беларуският автомобилен завод „БелАЗ“ представи неотдавна най-големия самосвал в света, който има товароносимост от фантастичните 450 тона. Гигантската машина, която е голяма горе-долу колкото малка кооперация, бе представена на тестовия полигон на компанията пред журналисти от цял свят.
BelAZ 75710 има електромеханична трансмисия, която се управлява с променлив ток. Машината ще работи основно в открити мини, където ще пренася начупени скали.
Товароносимостта на новия самосвал ще позволи на фирмите от бранша да намалят загубите си, тъй като той ще може да поема по една допълнителна кофа материал (между 80 и 90 тона в зависимост от екскаватора).
Теглото на 75710 е 880 тона. В кабината има място за двама, като тя отговаря на всички последни стандарти за шум, вибрации и чистота на въздуха. Всичко това стъпва на 8 пневматични, безкамерни гуми Michelin. Максималната скорост на технологичното чудо е 65 км/ч.
Главният дизайнер, отговарящ за минните машини на компанията – Леонид Трухнов, коментира – „Подготвяме документите, за да запишем машината в Книгата на Гинес,“ допълва още той.
В момента в света има само пет производителя на подобни машини, като преди 10 години германската Liebherr стана носител на рекорд на Гинес със своя 360-тонен модел. Същите възможности има и популярният модел на Caterpillar – „797“.
До излизането на новия модел, който се казва „75710“, най-големият самосвал на компанията можеше да побере „само“ 360 тона.
От компанията производител съобщават, че моделът може да се използва при температури от -50 до +50 градуса по Целзий. Задвижването се осигурява от два дизелови двигателя с обща мощност 4660 к.с.