НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Volkswagen Karmann Ghia Type 34

През септември 1961 г., Volkswagen въвежда VW 1500 Karmann Ghia или Type 34, на базата на своята нова Type 3-платформа – шаси и задвижване1(същите като в 1500/1600 Notchback, Variant (Squareback ), и стайлинг от италианския инженер Серджио Старторели. Автомобилът се нарича още The Big Karmann в Германия, Razor Edge Ghia в Обединеното кралство, или Европейската Ghia (или  „Type 3 Ghia“ сред ентусиастите) в Съединените щати. Това е най-бързото серийно VW по онова време.

Дължината на автомобила е  4280 мм, при ширина 1620 мм и височина 1335 мм, сс междуосие от 2400 мм. Празното тегло е 910-940 кг.

Сравнително високата цена не предполага голямо търсене и са били построени само 42 505 (плюс 17 прототипни кабриолети) през цялото производство между 1962 г. и 1969 г. Type 34 се смята за полу-рядко срещан автомобил и малко екземпляра са запазени и възстановени днес. Един реставриран екземпляр от 1962 г. в цвят Pearl White през 2010 г. върви в САЩ и в Германия за $34 000. Там днес има и най-много запазени бройки.3

По това време в Ghia работи Джорджето Джуджаро, известният италиански дизайнер, който участва и в новия бразилски Karmann Ghia. Резултатът е Volkswagen Karmann Ghia TC (Touring Coupé), вътрешно известен като Type 145, въведен през 1970 г. на платформата на Volkswagen Variant, с въздушно охлаждан боксер от  65 к. с., предназначен само за Южна Америка.

Колата не е истински спортен автомобил,  а „Sportscar A Ladies ‘“, както казват във VW – „Спортна кола за дами“. Тя не е наследник на „малкия Karmann Ghia“ ( VW Type 14 ), а и двата са произвеждани и се предлагат паралелно. Докато Type 14 се основава на (леко модифицирано) VW Beetle шаси, 34 въз основа на VW Type 3 (VW 1500/1600) и на платформата с тази рамка и осите и задвижването. До появата на VW 411, т.е. от 1961 г. до 1968 г. е бил от най-големите, най-скъпите и най-бързите автомобили Karmann относно оферта от VW.

Karmann Ghia Typ 34Type 34 официално е четириседалков затворен лек автомобил със заден двигател и задни задвижващи колела. Колелата са независимо окачени и имаха първо кръг барабанни спирачки. Системата за 6-V осветление бе заменена от август 1966 г. със система 12 V. В моделната година 1966 (към август 1965 г.) на предните колела спирачките са били дискови; година по-късно единичната верига се заменя със система от две вериги. В моделна година 1968 задната ос е с модерна полу-следяща ръка срещу доплащане, на разположение във връзка с това  е напълно автоматична трансмисия. В модел 1969 г., ос на плаваща  връзка е стандарт за автомобили с механична скоростна кутия.

 

В допълнение към купето, за което  първоначално е бил предназначен автомобилът, както и при  малкия Karmann Ghia, също пускат кабриолет версия. За броя на кабриолетите като прототип има спекулация; много е вероятно, че 12 коли ( прототипи и пилотна серия) са били построени от Karmann в Оснабрюк.5

На 1 септември 1961 г. се пуска серийното производство на оборудван с 1.5-литров четирицилиндров боксер (45 к.с.) автомобил. По този начин той достига максимална скорост от 137 км в час.  За моделната 1964 г., Model S 1500 с два карбуратора, по-висока компресия и 54 к.с. се появява. Двигателят на S изисква висококачествен бензин. Той е бил две моделни години стандартният двигател. За моделната 1966 г., на S двигателят е заменен с 1600-кубиков двигател, също с 54 к.с., който може да работи и с нормален бензин. 1600 с 54 к.с. е поддържан до края на производството на типа превозно средство – с незначителни модификации.

Видът 34 не е търговски успех. След само 42 505 превозни средства от този тип производството е било прекратено без наследник.

4Благодарение на ниския брой от началото на големия Karmann сега едва ли може да се намери на пътя. Неговата техника е сравнително проста, лесна за поддръжка и ремонт, резервни части за шофиране и ходова част са лесно достъпни. Въпреки това, много Karmann специфични части на тялото, се считат за силно проблематични. За разлика от VW Beetle и същата техника VW за модели на VW Type 3 за „големия“ Karmann калниците  са проблематични, защото са заварени, а не на болтове, както при „малкия“. За целта е необходимо „дарение от донор“.

Въпреки, че се споменавва на места версия 1600 LE с двигател от Typе 3, който е с инжекцион, няма сведения да е пускан Karmann Ghia Type 34 с впръскване на горивото. Максималната скорост при модела 1500 е 137 км в час, а при 1600 – 150 км в час. Ускорението до 100 км в час съответно е за 22,2 сек и 19 сек.