Monthly Archives: април 2021
Volkswagen Group изгражда 3-ти завод за EV на платформата MEB в Китай
До 2025 г. Volkswagen ще прави в Китай до 1,5 милиона нови електрически превозни средства годишно
Volkswagen Group China започна изграждането на изцяло нов завод за електромобили на платформата MEB на Volkswagen в Anhui. Третият от производствените мощности за чисто електрически превозни средства на групата в Китай, след завършване на заводите Anting (на компанията SAIC VW) и Foshan (на FAW-VW), заводът Volkswagen Anhui ще се захранва от зелена енергия от първия ден.
Поради завършването си в средата на 2022 г., заводът трябва да започне производство през втората половина на 2023 г. Заводът е друг крайъгълен камък на глобалния тласък на Volkswagen за електронна мобилност. До 2025 г. Volkswagen Group China планира да доставя до 1,5 милиона нови електрически превозни средства (NEV) годишно.
„Volkswagen Anhui ще се превърне в глобален център за иновации в областта на електронната мобилност и крайъгълен камък на стратегията за декарбонизация на групата. Тъй като Китай е най-големият единен пазар в света за превозни средства с нерегламентирана енергия, трябва да засилим местното си присъствие, а Volkswagen Anhui е значителна част от него.
Volkswagen представя европейския ID.4 GTX; двумоторен AWD, 220 кВт
В Берлин Volkswagen представи на 29 април първия си напълно електрически модел с пълно задвижване: ID.4 GTX
Източник: greencarcongress.com
ID.4 GTX е първият модел, базиран на модулната матрица на електрическо задвижване (MEB), който разполага с двойно задвижване на всички колела.
Volkswagen ID.4 GTX е европейската оферта за ID.4 с задвижване на всички колела. Въпреки че техническите спецификации ще бъдат подобни на модела AWD ID.4, който ще бъде представен в Съединените щати по-късно тази година, интериорните и екстериорните дизайнерски характеристики са изключителни за първия модел на GTX. Този подход е типичен за европейския пазар, където вариантите често се представят като отделни модели, за разлика от САЩ, където задвижването на всички колела е като опция.
ID.4 GTX има по един двигател с електрическо задвижване, както на предната, така и на задната ос. Заедно те осигуряват максимална електрическа мощност от 220 кВт (299 к. с.) и могат да работят заедно като електрическо задвижване на четирите колела – първо за ID. семейството.
Провеждането на световната премиера в хангар за самолети на бившето летище Темпелхоф в Берлин – мястото на много събития на Volkswagen в миналото – позволи на новия модел да подчертае възможностите на интелигентно управляваното задвижване на всички колела.
Производството в Обединеното кралство нараства с близо 50% през март
След като COVID-19 удари максимума
Производството все още остава под средното, твърдят от индустриалната група
Reuters
ЛОНДОН – Производството на британски автомобили се увеличи с 47 процента през март в сравнение със същото време миналата година, когато фабриките спряха производството по средата поради пандемията от коронавирус.
Обемът е бил 115 498 автомобила през миналия месец, според Обществото на производителите и търговците на автомобили (SMMT).
„Производството винаги щеше да се увеличава, но остава под средното, с около 11 милиарда лири (15 милиарда долара) продукция, загубена през последната година,“ каза изпълнителният директор на SMMT – Майк Хоус.
Секторът също е изправен пред предизвикателството на липсата на полупроводникови чипове и приспособяване към новите търговски условия между Великобритания и нейния най-голям пазар за износ, Европейския съюз, каза SMMT.
Автомобилните производители с производство във Великобритания включват Nissan, Toyota, Jaguar Land Rover и марката Mini на BMW.
Световните продажби на EV се ускоряват, но е необходима държавна помощ
Продажбите през първото тримесечие скочиха със 140%, със силен растеж в Китай, Европа и САЩ
Reuters
ЛОНДОН – Глобалните продажби на електрически превозни средства набраха скорост през първото тримесечие, но са необходими повече действия на правителствата по отношение на зарядните станции и забраните за изкопаеми горива, за да се запази инерцията, съобщи Международната енергийна агенция (IEA) на 29 април.
„Все още не виждаме признаци на забавяне на световните пазари на електрически автомобили“, каза Тимур Гуел, ръководител на отдела за политика на енергийните технологии на МАЕ, в презентация за глобалните перспективи за електромобили.
Докато пандемията COVID-19 намали продажбите на автомобили в световен мащаб с 16% през 2020 г., продажбите на EV скочиха с 41% до около 3 милиона автомобила.
Първите тримесечия продажбите на електромобили в световен мащаб нараснаха със 140% до 1,1 милиона автомобила, със силен ръст в Китай, Европа и САЩ, съобщиха от IEA
Fiat пуска изцяло електрически търговски микробус Ducato
Версията с нулеви емисии се присъединява към малкия, но нарастващ сегмент
E-Ducato има обхват от 280 км по смесения цикъл WLTP и до 370 км в градски условия
МИЛАНО – Fiat пусна на пазара напълно електрическа версия на средния микробус Ducato – най-продаваният търговски автомобил в Европа, тъй като секторът започва да преминава от дизелови двигатели в отговор на променящите се стандарти за емисии и замърсяване.
Продажбите на електрически микробуси с акумулатори ще претърпят „огромен скок“ тази година, каза Ерик Лафорж, ръководител на лекотоварните автомобили на Fiat Professional за Европа.
По-малко от 3000 напълно електрически средни микробуса бяха продадени през 2020 г., каза той.
Лафорж, говорейки на онлайн събитие за стартиране на E-Ducato, както се нарича, каза, че в рамките на пет години до 25 процента от леките търговски превозни средства, продавани в Европа, могат да бъдат електрически на батерии, а след 10 години тази цифра може да достигне 80 процента.
E-Ducato се продава в Италия през март на базова цена от 60 800 евро (73 369 долара), без ДДС, повече от два пъти по-висока от цената на сравнима дизелова версия.
Правителството на Обединеното кралство одобрява „самоуправляващи се“ автомобили по магистралите
Автомобилната индустрия приветства въвеждането на автономни превозни средства
Reuters
ЛОНДОН – С изявление на правителството си Великобритания на 28 април стана първата страна, която обяви, че ще регулира използването на самоуправляващи се превозни средства с ниска скорост по магистралите, като първите такива автомобили може да се появят на обществени пътища още тази година.
Британското министерство на транспорта заяви, че работи по конкретни формулировки за актуализиране на магистралния код на страната за безопасно използване на системи за самоуправляващи се превозни средства, като се започне с автоматизирани системи за поддържане на ленти (ALKS), които използват сензори и софтуер за задържане на автомобилите в лента, позволявайки да ги ускоряват и спират без намеса на водача.
Правителството заяви, че използването на ALKS ще бъде ограничено по магистрали със скорост под 60 км в час.
Британското правителство иска да бъде в челните редици на въвеждането на технология за автономно шофиране, а министерството на транспорта прогнозира до 2035 г. около 40% от новите автомобили в Обединеното кралство да имат възможности за самоуправление, създавайки до 38 000 нови квалифицирани работни места.
Световните продажби на Toyota нарастват с 44% през март
Когато търсенето се възстановява
Bloomberg
Световните продажби на Toyota през март нараснаха до рекорд, тъй като способността на производителя да продължи да произвежда превозни средства на фона на глобалния недостиг на чипове поставя компанията в първостепенна позиция да се възползва от възраждането на търсенето на автомобили.
Световните продажби на Toyota през март са нараснали с 44% до 982 912 бройки, което е рекорд за един месец, се казва в изявление на компанията на 28 април.
Производителят на автомобили е произвел 843 393 броя през миналия месец, което е с 32 процента повече от година по-рано, когато пандемията принуждава световните производители да преустановят производството.
Изчерпателният мониторинг на веригата за доставки и натрупването на чипове на Toyota са й позволили да продължи да произвежда автомобили, за да отговори на нарастващото търсене.
Honda обявява 100% „електрически“ продажби до 2040 г.
Наскоро Тошихиро Мибе, новият изпълнителен директор на Honda, проведе встъпителната си пресконференция и изложи някои нови цели за автомобилния производител.
Що се отнася до електрификацията, главният изпълнителен директор каза:
„За да постигнем нашата безвъглеродна цел, като отговорност на автомобилния производител, Honda ще се стреми да увеличи съотношението между електрическите превозни средства с акумулаторни батерии и електрическите превозни средства с горивни клетки (FCVs) ) в рамките на общите единични продажби на всички основни пазари за електрификация, комбинирани до 40% до 2030 г., до 80% до 2035 г. и след това до 100% в световен мащаб до 2040 г.
Това са предизвикателни цели и за постигането им трябва да положим колективни усилия от цялата ни верига за създаване на стойност. Решихме обаче да си поставим високи цели, така че всички да споделяме визията за това, което се опитваме да постигнем, и да поемем предизвикателствата към реализацията на нашите цели.“.
КАМАЗ отваря център в Москва за производство на електрически автобуси
Ще се произвеждат до 500 електрически автобуса годишно
Източник: greencarcongress.com
Москва вече е най-големият оператор на електрически автобуси в Европа с 600 електрически автобуса в експлоатация по маршрутите си. Градът планира да закупи още 1600 електробуса през следващите няколко години, с цел да замени дизеловия парк.
Сега руският производител на тежкотоварни камиони KAMAZ откри център за производство на електрически автобуси в Москва. Производствената площадка е разположена на територията на Авторемонтно-строителния завод „Соколники“ (SVARZ) – клон на Държавното унитарно предприятие „Мосгортранс“.
Първият етап в SVARZ ще работи поточна линия, предназначена да произвежда до 500 електрически автобуса годишно.
На втория етап КАМАЗ ще реконструира друга производствена сграда с площ от около 3000 квадратни метра, което ще позволи да се произвеждат още около 200 електрически автобуса годишно и да се извършва сервизно обслужване на оборудването.
Започнаха продажбите на руски бронирани лимузини Aurus
Официалният дилър на руската марка Aurus, Avilon, откри приемането на поръчки за бронираната лимузина Aurus Senat. Цената на колата, която е абсолютно същата (вероятно, с изключение на флага на крилото), е същата като тази, използвана от руския президент Владимир Путин за пътуване, е 106,9 милиона рубли.
По дължина и междуосие лимузината надминава базовия седан с метър, а по тегло – почти 2,5 пъти (6,5 тона срещу 2,65 тона). Това тегло се дължи на тежката бронезащита от клас VR10, благодарение на която корпусът и стъклото на автомобила могат лесно да издържат на директен удар от 7,62 мм куршум за снайперска пушка, както и автоматични и пистолетни патрони.
Гражданският аналог на Aurus за 47,5 милиона рубли отиде за тестване.