Архив

Monthly Archives: април 2021

Катафалка на Land Rover превози тленните останки на принц Филип

Превозното средство било направено по указанията на самия принц по-рано

Ковчегът на принц Филип, превозван с личния му Land Rover Defender, който е помогнал да проектира, преминава през Парадния терен, по време на погребението му в замъка Уиндзор, на 17 април.

Ковчегът на принц Филип, превозван с личния му Land Rover Defender, който е помогнал да се проектира, преминава през Парадния терен, по време на погребението му в замъка Уиндзор, на 17 април.

REUTERS

„Просто ме качи в задната част на Land Rover-а и ме закарай до Уиндзор.“

Това казал за погребението си принц Филип на жена си, кралица Елизабет II, преди да умре на 9 април на 99-годишна възраст.

Херцогът на Единбург започнал да работи с Land Rover през 2003 г. за създаване на катафалка по поръчка, базирана на кабината на шасито Defender TD5 130, според Sky News. Филип проектирал задната част с отворен връх, за да държи дървения ковчег. Длъжностни лица заявиха, че е създадено второ копие като резервно копие.

PHILIPDETAIL-01_iХибридното електрическо превозно средство, боядисано в тъмно бронзово зелено, за да прилича на военни Land Rovers, изпълни задължението си по време на шествието до параклиса „Св. Джордж“ в събота.

Плановете за пренасяне на ковчега на 35 км (22 мили) по-далеч до Уиндзор бяха премахнати, за да се избегне привличането на тълпи от хора по време на пандемията на коронавируса.

Принц Филип започнал да работи с Land Rover над катафалката с отворен покрив през 2003 г. Базирана е на шасито на Defender TD5 130.

Продължение

Продажбите в Европа нарастват с 63% през март

Пазарът бавно се възстановяваToyota Motor Manufacturing France resumes operations after five week closure amid the coronavirus disease (COVID-19) outbreak

Jeep, Fiat, Peugeot, Renault показват силни печалби, докато продажбите спадат при Jaguar, Mitsubishi

Европейските продажби на нови автомобили нараснаха с 63% през март, като се възстановиха от колапса преди година, когато блокирането поради коронавируса удари продажбите, дори когато ограниченията, свързани с вирусите, продължават да съществуват на ключови пазари.

Регистрациите на пазарите в ЕС, ЕАСТ и Великобритания са нараснали до 1,39 милиона на годишна база, показват данни на индустриалната асоциация ACEA тези дни.

Печалбите изтриха спада в началото на годината, за да останат продажбите с 0,9% до 3,08 милиона за тримесечието.

Регистрациите на Volkswagen Group, най-продаваният автомобилен производител в Европа, са се увеличили с 46%, докато на номер 2 – Stellantis продажбите са скочили със 141%. Регистрациите под номер 3, Renault Group, нараснаха със 70 процента.

Продължение

Audi – ново концептуално електрическо превозно средство A6 e-tron в Шанхай

Как може да изглежда превозно средство, базирано на платформата PPE, изключително за електронни

A6 e-tron concept

A6 e-tron concept

автомобили

greencarcongress.com

За първи път представянето на AUDI AG на Auto Shanghai 2021 се провежда с двама партньори на общ щанд на панаира. Audi и китайските компании партньори FAW и SAIC показват четири световни премиери: чисто новият концептуален автомобил Audi A6 e-tron и всеобхватното актуализирано Audi Q5L, в допълнение към Audi A7L и проучване на SUV, все още държани под корица, наречена Audi concept Shanghai. Първите два продукта са направени от нов партньор, SAIC Audi.

В края на 2020 г. Audi обяви основаването на Audi FAW NEV Co. В сътрудничество с дългогодишния си партньор FAW, Audi в момента изгражда изцяло нов автомобилен завод, специално за бъдещото поколение модели с електрическо задвижване на основа на новата технологична платформа PPE. Първите серийно произведени автомобили за китайския пазар трябва да слязат от производствената линия от 2024 г. нататък в Чанчун.

Audi допълнително разширява присъствието си в Китай чрез второ партньорство. Сътрудничеството със SAIC Motor Corporation започва тази година с производство в завода на Volkswagen в Шанхай.

Продължение

Как Stellantis ще ускори своя EV преход

Автомобилният производител ще добави платформи с голям обхват и ще подсили батерията

Citroen C4 compact е базиран на архитектурата CMP, която включва електрически вариант с батерия (показан). От 2026 г. малките и компактни електрифицирани автомобили на Stellantis ще използват платформата STLA Small.

Citroen C4 compact е базиран на архитектурата CMP, която включва електрически вариант с батерия (показан). От 2026 г. малките и компактни електрифицирани автомобили на Stellantis ще използват платформата STLA Small.

Stellantis ще произвежда почти всички свои електрифицирани превозни средства за Европа и Северна Америка на четири платформи, фокусирани върху батерията, с обхват до повече от 800 км (497 мили) до средата на това десетилетие.

Автомобилният производител, създаден през януари от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, ускорява прехода си към електрификация, като увеличава ритъма на пускане на нови модели и преразглежда целите на продажбите нагоре, каза Таварес, когато очерта стратегията за електрификация на новата група по време на първото годишно събрание на акционерите на компанията на 15 април.

Четири платформи, насочени към електрически батерии, ще подкрепят моделите на марките на групата, като всяка от тях ще доведе до значителни подобрения в обхвата:

  • за малки автомобили, второ поколение на многоенергийната платформа eCMP (която позволява изцяло електрическо задвижване) ще се използва до 2026 г., когато тя ще бъде заменена от STLA Small. Обхватът ще бъде повече от 500 км.
  • за компактни автомобили, STLA Medium, от средата на 2023 г. Обхватът ще бъде повече от 700 км. Настоящите електрифицирани компактни и средни автомобили Stellantis са изградени на платформата EMP2, която позволява включване на хибриди, но не и пълни електрически превозни средства. Тази средна архитектура ще дебютира с преработения компактен SUV Peugeot 3008.
  • за по-големи превозни средства, STLA Large, от средата на 2023 г. Обхватът ще бъде повече от 800 км.
  • за лекотоварни каросерии и джипове, STLA Frame, от 2024 г. Пробегът ще бъде повече от 500 км.

Продължение

Електрически автомобили: Това е новият номер 1 в Германия

Силните 3699 нови автомобилни регистрации дойдоха за електрическия автомобил на американския

Новият любим електрически автомобил на германците идва от САЩ: Tesla Model 3.

Новият любим електрически автомобил на германците идва от САЩ: Tesla Model 3.

автомобилен производител Tesla – Model 3, през март. На второ и трето място следват съответно Volkswagen e-Up и Hyundai Kona Elektro със   съответно 3599 и 3237 нови регистрации.

Пазарът на електрически автомобили в Германия се повиши рязко през март. Броят на новите регистрации на електронни автомобили направи голям скок в сравнение с предходния месец и изтласка премиум модел на върха. Volkswagen е изоставен.

Коя е любимата електрическа кола на германците? Докато все още беше Volkswagen ID.3 през януари, Volkswagen e-Up изненадващо последва през февруари. И през март ситуацията на пазара за електрически автомобили отново изглеждаше съвсем различна. Това произтича от настоящите нови регистрации на Федералния орган за автомобилен транспорт (KBA) за автомобили. В началото на пролетта, Volkswagen беше свален от първото място от амбициозен претендент.

Продължение

Polaris освежава линията си GEM за нискоскоростни автомобили (LSV) с нови опции

Напоследък калифорнийският Polaris инвестира сериозно в своето електрическо бъдеще, а сега линията GEM получава новаpolaris-gem-0813 любов и внимание.

Компанията току-що обяви, че линията GEM от лични колички ще получи голям брой подобрения, за да направи малките електромобили по-удобни и по-лесни за използване от всякога.

Ако не сте запознати с GEM, той съществува от няколко поколения повече от 20 години.

Превозното средство е законно класифицирано като нискоскоростно превозно средство (LSV), известно още като квартално електрическо превозно средство (NEV).

LSV са одобрен клас превозни средства в САЩ, които могат да се движат по пътища с до 56 км в час.

GEM има максимална скорост от 40 км в час.

Те се използват по редица различни начини, като за комунални услуги и дори като лични автомобили в общности с ниски ограничения на скоростта.

Продължение

Семействата на Агнели и Пежо се съгласяват да се консултират за Stellantis

Акционерите  оставят свободни да гласуват, както решат, и не носят никакво задължение да координират

Логото на Stellantis, четвъртият по големина автомобилен производител в света, който започва търговия в Милано и Париж, след като Fiat Chrysler и производителят на Peugeot PSA финализираха сливането им, се вижда на знаме на главния вход на завода на FCA Mirafiori в Торино, Италия, 18 януари, 2021. REUTERS

Логото на Stellantis, четвъртият по големина автомобилен производител в света, който започва търговия в Милано и Париж, след като Fiat Chrysler и производителят на Peugeot PSA финализираха сливането им, се вижда на знаме на главния вход на завода на FCA Mirafiori в Торино, Италия, 18 януари, 2021. REUTERS

действията си

Италианският Agnelli и френският Peugeot, най-големите акционери в Stellantis (STLA.MI), подписаха споразумение за консултации, заявиха холдингови компании, представляващи двете семейства, в сряда, в навечерието на първото годишно общо събрание на автомобилните производители.

Exor и Peugeot 1810 заявиха в съвместно изявление, че са постигнали споразумение, „насочено към укрепване на отношенията между семействата Agnelli и Peugeot и осигуряване на подкрепа за Stellantis в дългосрочния й успех“.

Споразумението ще позволи на двете компании да обменят мнения, като същевременно ще ги оставят свободни да гласуват, както решат, и не носи никакво задължение да координират действията си като акционери на Stellantis, казаха те.

Със своя дял от 14,4%, Exor е най-големият акционер в Stellantis, четвъртият по големина производител на автомобили в света, който беше създаден през януари чрез сливането на италианско-американския Fiat Chrysler и френския PSA. Peugeot 1810 има 7.2% дял.

Reuters

Stellantis очертава целите за електрификация за Европа и САЩ

Групата, създадена от сливането на FCA и PSA ще разшири бързо своите предложения за електрически65877f6b00104dbcb0df68d9b965a3ad-65877f6b00104dbcb0df68d9b965a3ad-1_1612495641136_1612495655714_1617253886678 автомобили

Reuters

Новосъздадената автомобилна група Stellantis ще предлага електрифицирани версии на почти цялата си европейска гама до 2025 г., тъй като индустрията се сблъсква с регулаторни тласъци в Европа и Китай за ускоряване на преминаването към автомобили с нулеви емисии.

Създаден през януари – от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group, Stellantis има 14 марки, включително Jeep, Peugeot, Opel, Ram и Maserati, и подобно на своите връстници е изправен пред инвеститорска общност, желаеща пътна карта към електрическа линия в съперничество с Tesla.

Говорейки по време на първата годишна среща на Stellantis преди дни, изпълнителният директор Карлос Таварес заяви, че през 2021 г. производителят на автомобили очаква продажбите на електрифицирани превозни средства – както плъгин хибридни автомобили, така и напълно електрически модели – да се утроят повече от 400 000 броя през 2021 г.

Продължение

Засега Mercedes EQS задминава Tesla в гамата EV

Дългият диапазон на водещия електрически седан елиминира „препятствието при закупуване“2022-mercedes-benz-eqs-hero-1280x720

С обхват до 770 км (478 мили) по европейския режим за тестване на WLTP, Mercedes-Benz EQS пое водеща роля във войните с акумулатори на електрически превозни средства, изпреварвайки Tesla Model S, който може да достигне 660 км в същия мащаб, в зависимост от опциите.

Гамата на EQS остава временна, но ако бъде потвърдена, тя ще даде на Mercedes ключова точка за продажба спрямо Model S, както и два първокласни – макар и по-ориентирани към ефективността автомобили – Porsche Taycan и неговия сестра модел, Audi e-tron GT (до 480 км).

Това също би премахнало потенциална пречка – тревожност от обхвата – за купувачите, които ще похарчат 100 000 евро (120 000 долара) или повече за луксозно електрическо превозно средство, каза главният изпълнителен директор на Daimler Ола Калениус.

„За електрическата мобилност удобството е едно от нещата, което е пречка за купуването“, каза Калениус пред журналисти на кръгла маса в четвъртък преди старта на EQS. „Ако имате по-голям обхват и ако можете да презаредите 300 км за 15 минути, тези препятствия започват да изчезват.“

Всъщност, каза Калениус, гама като EQS може да ускори изчезването на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, като собствения S клас на Mercedes. Той определи дата на 2039 г. Mercedes да има изцяло неутрален въглероден автопарк.

„Въпросът е – продължи той, – каква ще бъде кривата на нарастване през това десетилетие и след това?“

Продължение

FreZe Nikrob EV е повече от ребалансиран Wuling Hongguang Mini EV

Започвайки от 9 999 евро, той има за цел да продаде повече от 30 000 коли.

Първият руски автомобил, направен от Яковлев и Фрезе.

Първият руски автомобил, направен от Яковлев и Фрезе.

Преди известно време вероятно сте чували новината, че Dartz ще има електрическа кола, базирана на Wuling Hongguang Mini EV, която ще се нарича Dartz FreZe Nikrob EV. Забравете за Dartz малкото име: достъпният EV се нарича просто FreZe Nikrob EV. FreZe е нова марка от групата Dartz, както каза Леонард Янкелович пред InsideEVs. Понастоящем колата му е най-достъпната в Европа електрическа кола, като в Латвия започва от 9 999 евро.

Янкелович е отговорен в Dartz за всичко, включително цената на колата. Любопитното е, че достъпността е само част от това, което прави FreZe Nikrob EV интересен.

Точно като Dartz, FreZe също е стара автомобилна компания, която произвежда електрически превозни средства в началото на 1900-те. Пьотр Александрович Фрезе, нейният основател, е построил, както се казва, първата руска кола през 1896 г., в сътрудничество с Евгений Александрович Яковлев. Наричаше се Jakowlew & Frese. Автомобили, които имат само името Frese, се появяват през 1902 г. През 1910 г. Frese & Co е закупена от RBVZ – произхождаща компанията Dartz.

Продължение