Архив

NSU 1000

NSU Prinz 1000/1000/1000C бяха автомобилни модели на NSU Werke AG, които са били построени през 1964-1972 в различни варианти на NSU. Въз 1280px-N.S.U._1000_C_dutch_licence_registration_45-47-ZV_pic2основа на NSU Prinz 4 дългият 3.8 м 1000 е бил в по-висока класа от него.

1280px-EM_NSU_Prinz_5868NSU Prinz 1000 е с производствен период  1964-1967 г, седан с бензин двигател 1,0 литра (31.6 кВт). Дължината на колата е  3793 мм, при ширина 1490 мм, височина  1364 мм и междуосие 2250 мм. Празно тегло 650 кг.

През 1963 г. NSU имаше четирицилиндров двигател в задната част с въздушно охлаждане OHC с верижна предавка за разпределителния вал. От 996 куб.см. вадеше 43 к.с. и въртящ момент от 71.6 Nm, така че колата стигаше 135 км в час бързина.

1000 и последващите модели бяха за времето си – и особено за класа на колата – силно модерени: пригодени за спортно шофиране, както в момента само BMW и Porsche можеха да предложат.

A забележителен детайл са фаровете за заден ход. Те са били прикрепени към долната страна на спирачните светлини във всеки една от трите NSU_Prinz_1000_white_hrполуконични стоповете и сияеха надолу върху хромиранат задна броня. От там, бялата светлина се отразява обратно и беше за последващия шофьор видима.

NSU 1000 C е с производствен период 1967-1972 г., седан с бензин двигател 1,0 литра (29 кВт). Размерите са като на 1000, но теглото празен е 670 кг.

През февруари 1967 г., се маха допълнителното име Prince  и колата се предлага само като NSU 1000  или  NSU 1000 C. В същото време, 1.0 – литровият двигател е превръща в мотор с редовен бензин. Мощността спадна до 40 к.с., въртящият момент до 68.7 Nm. Максималната скорост , все още е 135 км в час.

През декември 1972 приключи производството. Бяха създадени общо около 196 000 NSU Prinz, NSU 1000 и 1000.

Nordex S. A. в Монтевидео  монтиран модела Prinz 4 и Prince 1000 получени модели, които не са били на разположение в Европа. Тя трябваше да се развие Nordex S. A. изключително за Южно американския пазар.