Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

DKW F102

С DKW F102 производителят Auto Union представя през август 1963 г. последния модел под името DKW.dkw--auto-union-f-54271 Той е и последният новоразработен в Западна Германия сериен автомобил с двутактов двигател.

Дължината на колата е 4280 мм, ширината – 1618 мм, височината – 1459 мм, при междуосие от 2480 мм. Празното тегло е 910-945 кг. Предшественик е Auto Union 1000, а наследник – Audi F103.

F102 в началото е достъпен с две врати, от януари 1965 г., като седан с четири врати – от март, 1964 г. Въпреки че изграждането на предшественика, Auto Union 1000, започва от края на 1930 г., F102 е превозно средство с нов дизайн със самоносеща каросерия, и – според съвременните вкусове – със стъкло с големи площи и малко хром.

Превозното средство е с предно окачване с двойни носачи и с торсионни пружини и бар. Задното е на неподвижна ос и зависи от подкрепящи надлъжно разположени лостове (надлъжни пръчки), които са окачени на бар срещу напречно усукване. При завъртане на остта по този начин действа като стабилизатор. За завиване се използва пръчка на Panhard.

DKW F 102Тъй като остта изисква относително голяма площ, резервоарът се намира в пода на багажника, като зад задните изправени облегалки резервната гума има своето място.

Подобно на своя предшественик, F102 е оборудван с трицилиндров двутактов редови двигател. Двутактовата смес се получава, като смазката се смесва с бензина автоматично от отделен маслен резервоар в отделението на двигателя, което следва да опрости зареждането с гориво и да намали потреблението на петрол. Водачът може да зарежда чист бензин, без да добавя масло.

До март 1966 г. са произведени 52 753 превозни средства, от които, обаче, са продадени само около 25 000 единици.

Автомобилът се пуска като Type F102 и F102 (V6). Първият е с 3-цилиндров двутактов, а вторият с 6-цилиндров, също двутактов двигател. Мощностите са съответно 44 и 61 к.с. Работният обем е 1175 куб.см. и 1280 куб.см. Въртящият момент (Nm) е 103 и 142 при 2250 и 3400 об./мин, степента на компресия – 9,5:1 и 7,5:1. Максималната скорост е 135 и 140 км в час. Разходът на гориво е 11-11,2 л на 100 км. Скоростната кутия е 4-степенна със смяна от кормилната колонка. Диаметърът на завой е 11,4 м, гумите са 6х13.

DKW F102 е автомобил, който е бил произвеждан първоначално от германски производител Auto Union AG и по-късно от Volkswagen AG, след като Volkswagen придобива марките на Auto Union от Daimler- Benz AG през 1964 г.1280px-DKW_F_102_(museum_mobile_2013-09-03)

Последните европейски построени Auto Union 1000 и 1000s модели са произведени през юли 1963 г. и DKW F102 е представен като заместител през септември 1963 г., въпреки че производството на 2 врати F102 започва едва през март 1964 г. и 4 врати автомобилите се присъединяват към тях на производствената линия през януари 1965 г.

Това е последният модел, разработен преди придобиването от Volkswagen. Под контрола на Volkswagen, F102 служат за основа на по-късните модели Audi F103 (Audi  и по-късно Audi 72, както и 60 , 75, 80 , и Super 90).

F102 притежава  най-съвременните двутактови технологии за времето си и самоносеща каросерия с модерен дизайн. Въпреки това, на пазара от 1960 г. отбягват двутактови двигатели като старомодни.

Продажбите на F102 са под очакванията на компанията и са източник на огромни финансови загуби. Поради тази ситуация Volkswagen е принуден да въведе радикална промяна през 1966 г. Производството на двутактови двигатели  приключва след като и последните F102 са произведени март 1966 г. Линията е преустроена за настаняване на четирицилиндров, четиритактов двигател. В този момент името на DKW е изоставено  и F102 мутира в Audi F103 – първият нов модел Audi от 1938 г.