Volkswagen Super Beetle
През 1971 г. стартира нов Beetle, известен като VW 1302 1971-1972 г. и VW 1303 от 1973 г. насам, но обикновено се нарича Super Beetle. Характерен е с „опънат“ нов дизайн на предната част, предно окачване MacPherson, бар срещу усукване, преместване на резервната гума в багажника в хоризонтално положение. Редизайнът води до по-малък радиус на завой въпреки 20 мм по-дългото междуосие, и удвояване на обема на товарното предно отделение.
1972 Super Beetles има 11 на сто по-голям заден прозорец, по-големи предни спирачки, четири реда дюзи (при два реда по-рано) на капака на двигателя, по-широки задни светлини, включващи светлини за заден ход, волан с четири спици и абсорбираща енергията кормилна колона, гнездо в двигателното отделение за багаж.
През 1973 г. VW 1303 въвежда извито предно стъкло, избутано напред и далеч от пътниците, което позволява с нов дизайн, подплатено табло на мястото на предишното. Вентилаторът е с две скорости, има по-високи задни калници, добавени са по-големи задни светлини. Промените в нагревателя и мястото за чистачки, и изпъкналото стъкло довеждат до лек редизайн на предния капак, с качулка. В края на 1973 г. е въведено добре оборудваното „1303/Big“ Special Edition с 15-инчови джанти, боя металик, по-луксозен интериор, отопление на задното стъкло, както и някои други удобства.
За 1974 г., предишните плоски стоманени монтажни скоби на бронята са заменени с тръбни амортисьори за възстановяване на поглъщането на енергия на Beetles за пазара в Северна Америка. Тези брони добавят един инч дължина на автомобила. Използваният кормилен шарнир е преустроен и има по-ниска точка за закрепване.
С двигател с горивен инжекцион автомобилът също получава нов ауспух и възможност за каталитичен конвертор. Други промени са рейката и пиньонът на кормилната система, които заменят традиционните червей и валяк. Предните мигачи са преместени от горната част на калниците в бронята на европейските модели.
1977 моделът седан получава предни седалки с облегалки за главата.
Въпреки изключителния си успех, Beetle е изправен пред силна конкуренция от по-модерния дизайн на конкурентите. Правят се няколко опита да се замени продуктовата линия на VW от тип 3, тип 4 и NSU-базирания K70, но всички са по-малко успешни от Beetle. Само когато производствените линии в Wolfsburg преминават към новото водно охлаждане, преден двигател и предно предаване, проектирано от Джорджето Джуджаро през 1974 г., с Golf , се постига успех. До 2012 г. излизат 7 успешни поколения. Докато Beetle има само незначителни подобрения на оригиналния си дизайн.
Golf не убива производството на Beetle, което продължава в по-малък брой в други германски фабрики до 19 януари 1978 г., когато основните производства са изместени към Бразилия и Мексико.
Beetle надживя повечето други автомобили, които са копирали задния двигател с въздушно охлаждане като тези от Subaru, Fiat и General Motors. Остана успешно само Porsche.
VW обяви края на производството си през юни 2003 г., позовавайки се на намаляване на търсенето, а крайният оригинален Type 1 VW Beetle (No. 21 529 464) слезе от производствената линия в Пуебла, Мексико, на 30 юли 2003 г. – 65 години след обявяването на автомобила и след безпрецедентен 58-годишен производствен цикъл на ненацистки финансирано производство. Този последен Beetle, сега е в музея на компанията във Волфсбург, Германия.
За отбелязване на събитието, Volkswagen пусна на пазара окончателно специална серия от 3000 Beetles като „Ultima Edicion“ (Final Edition) в светло синьо (Aquarius Blue) или бежово (Harvest Moon Beige). Всяка кола включва 1.6 л двигател, бели гуми, CD плейър с четири високоговорителя, хромирани брони, емблема над дръжката отпред на багажника, значка на жабката, джанти в цвета на купето, тонирани стъкла, с плака на задния капак VW Ultima Edicion и др.
Двигателят е 4-цилиндров боксер от 1584 куб см. с горивен инжекцион (Bosch Digifant), с мощност 50 к. с. и максимален въртящ момент от 98,1 Нм при 2000 об./мин. Разходът на гориво е 7,24 л на 100, а максималната скорост – 130 км в час. Резервоарът побира 40 л. Предните спирачки са дискови, задните – барабанни. Колата е за петима пътника.
Sedan Volkswagen се използва като такси в Мексико Сити до 2013 г.