НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Mercedes-Benz W111/112

Тук ще разгледаме купетата и кабриолетите на W111/112 по-специално.

Започваме с W112, също така наричен 300SE/300SE. Производството е през 1961-1965 г. (4-врати) и през 1962-1967 г. 1961-w111-112-cabriolet-12(2-врати), прави се и като кабриолет – на сн.

Mercedes-Benz W112 е най-съвременен модел в Mercedes-Benz линията през началото на 1960-те години. Автомобилите, произведени в четири модификации, са идентични по стил на стандартния Mercedes-Benz W111 модел Fintail, но е снабдени с голям M189 шестцилиндров двигател, както и по-луксозни характеристики, като например въздушно окачване, сервоусилвател на волана , автоматична скоростна кутия, по-скъпи декоративни детайли от дърво и кожа, и др.

За да се разбере напълно значението на W112, е важно да се разбере, че предишното поколение на превозни средства, се състои от входно ниво 4-цилиндров двигател, 180/190 серия, среден клас 220 серия седан, купе и кабриолет, спортен 190SL купе и роудстър, всички построени върху единно Ponton Unibody шаси. Тази конструкция е била компенсирана с луксозни характеристики и цена, които направиха тези превозни средства достъпни само за елита на кралското родословие. Освен това е имало 300SL купе/роудстър, изграден на уникална тръбна платформа.

4415850233_99d6538a50_oВ края на 1950 г. Daimler започва нова политика и решава да обедини своя лукс и стандартна гама в следващото поколение автомобили. Още през 1957 г., монтажът на всички W187 300S с 2-врати спира, W128 пристига 220SE Ponton  и от 1959 г. Mercedes-Benz демонстрирани новото си поколение на fintail модели. Първо идват 220/220S/200SE W111 седан, те се присъединяват през 1961 г. към 220SE W111 купе и кабриолет с четирицилиндров двигател W110 190 и 190D. Заместител на големия W189 Тип 300 лимузина „Аденауер“, обаче все още не е изготвена. Така че, Mercedes-Benz решава да счупи предишното си табу и се поставя големия шестцилиндров 3-литров двигател от W189 в W111.

През 1963 г. Mercedes-Benz продължава и създава дълго междуосие седан, означен с L. 300SE оглавява  гама, с M189 BIX и  двигател, произвеждащ 160 к.с. (170 след 1964 г.), максималната скорост е от 180 км в час (190 след 1964 г. и 185 за автоматична скоростна кутия).Mercedes_SE_Coupé

W112 се оказва много краткотраен. През 1963 г. Mercedes-Benz прави премиерата на истинска  замяна за „Аденауер“, в новия W100 600 лимузина. И купе и кабриолет версията с две врати W112 се справя по-добре. Пристига през 1962 г., само година по-късно след премиерата на две врати W111. С две врати W111/W112 производството  продължава след 1965 г.,  с идването на новото поколение W108/W109 седани. Подмяна пристига в лицето на 280SE, който заема своето място на производствената линия, въпреки че за истинския наследник като водещ модел може да бъде V8 захранван 280SE 3.5, който пристига през 1969 г. и е произвеждан до 1971 г.

Моделите имат висока колекционерска стойност и не са по джоба на всеки, въпреки че са желани от любителите на ретро и марката от Щутгарт.

W112 няма никаква връзка с 1991 Mercedes-Benz C112.