Monthly Archives: септември 2024
Peugeot E-3008 и E-5008 издигат електрическите характеристики и удоволствието от шофирането
Благодарение на батерията, произведена във Франция и хомологиран пробег до 700 км за Е3008 и до 668 км за Е-5008, двата модела се превръщат в най-добрите в SUV класа по тези показатели.
На практика пробегът от 700 км на Peugeot E-3008 Electric 230 Long Range му позволява да стигне от Париж до Ница само с две спирания, в сравнение с поне три за всичките му конкуренти.
Премиерата на модела с новия по-дълъг пробег ще бъде на щанда на Peugeot на автомобилното изложение в Париж 2024 (14-20 октомври, Париж Експо Порт дьо Версай).
Peugeot E-3008 и E-5008 Long-Range:
- ALLURE: подобрена електрическата гама, която да отговори на всички нужди.
- ЕМОЦИЯ: гарантирано удоволствие от шофирането и пълно спокойствие.
- ПРЕВЪЗХОДСТВО: с най-голям електрически пробег в сегмента.
За версиите Long-Range Peugeot въвежда задвижване с мощност 230 к.с./170 кВт с батерия с голям капацитет, предлагаща до 700 км (E-3008) или 668 км (E-5008) пробег в комбинирания цикъл WLTP. Това ново задвижване се присъединява към настоящата гамата на E-3008 и E-5008 с мощност 210 к.с./157 кВт, което предлага до 527 км (E-3008) или 502 км (E-5008) пробег.
С тази нова версия, Peugeot E-3008 и E-5008 210 и 230 Long Range ще предложат и нова система за предварително кондициониране на батерията, позволяваща оптимизирано време за зареждане по време на дълги пътувания. Продължение
Ford ще построи завод за сглобяване на батерии в Румъния
Ford може да сглобява батерии за електрически автомобили в завода си за автомобили в Крайова, Румъния. Твърди се, че съответната поточна линия е готова.
economedia.ro (на румънски), 27.09.2024 г.
Това твърди румънският портал Economedia, който се позовава на местни източници. Това би означавало, че последната стъпка в производството на батерии, сглобяването на готовите за инсталиране батерийни пакети, ще се извършва директно в завода за превозни средства. Ford също изгражда завод за сглобяване на батерии в Кьолн, за да произвежда акумулаторни пакети за Explorer и Capri. По този начин би било възможно също да се транспортират напълно сглобени пакети до Крайова.
На снимката – E-Transit Courier…
Ford обаче очевидно е решил в полза на местното събрание. Според Economedia клетките за сглобяваните в Крайова батерии ще се произвеждат на друго място. Както беше съобщено, те вероятно ще дойдат от фабриката Romvolt на ABEE, която се строи в Галац в източна Румъния. Продължение
Преговорите за митата между ЕС и Китай продължават
Очевидно все още има шанс специалните мита на ЕС върху вноса на електрически автомобили от Китай да бъдат избегнати. Официалните лица изглежда дават допълнително време на преговорите.
politico.eu
Гласуването на държавите-членки на ЕС за увеличаване на митата върху електрическите автомобили от Китай, което уж беше планирано за 25 септември, не се състоя. Едно от възможните обяснения е, че преговорите между ЕС и Китай продължават. Поне това съобщава Politico. В него се казва, че китайски представители са останали в Брюксел, за да продължат преговорите за избягване на митата на ЕС върху електрическите автомобили.
Според хора, запознати с преговорите обаче, споразумение все още не е постигнато дори след продължителни дискусии миналата седмица. Остава открит въпросът дали удължаването може да се разглежда като знак за евентуално сближаване. Европейската комисия не пожела да коментира информацията за предполагаемото удължаване. Продължение
Световна премиера: Opel представи новата лекотоварна гама на IAA Transportation 2024 в Хановер
Ефективен, пестящ време, без компромиси: Новият Movano HYDROGEN с пробег до 500 километра (WLTP) може да се зареди с гориво за по-малко от 5 минути
Изцяло електрически при работа: Opel Combo Electric и Opel Rocks Electric с KARGO оборудване за мобилност без вредни емисии
Представяне: Stellantis Pro One са на щанд C70 в зала 13
Рюселсхайм. Opel представи новата лекотоварна гама на марката по време на изложението IAA в Хановер, неотдавна. Основен акцент бе модел Movano, който освен като напълно електрически бе официално показан и във версия с водородно задвижване. С автомобила с водородни горивни клетки Opel представя една иновативна концепция за задвижване, която комбинира производителност без компромис в работата и ежедневната употреба. Новият Movano HYDROGEN е с пробег до около 500 километра без спиране за зареждане с гориво (WLTP1). Зареждането изисква по-малко от 5 минути. Моделът предлага същата функционалност и товарен обем на всички останали варианти на Movano.
По време на изложението посетителите разгледаха в детайл и новият Opel Combo Electric, както и електрическата четириколка Opel Rocks Electric с KARGO оборудване за извършване на услуги и доставки. Всички експонати бяха изложени на щанд C70 на Stellantis Pro One в зала 13. Продължение
Stellantis ще представи пет световни премиери на автосалона в Париж
Stellantis ще участва в 90-ото издание на автомобилното изложение Mondial de l’Auto в Париж от 14 до 20 октомври 2024 г. На щанда на производителя в зала 4 ще бъдат изложени 26 нови и електрифицирани модела от марките Peugeot, Citroen, Alfa Romeo и Leapmotor, като пет от тях ще дебютират пред света.
Основни акценти от представянето на Stellantis по време на изложението:
Peugeot ще демонстрира своята 100% електрическа гама, която е най-широката сред всички европейски производители в масовия сегмент. Акцентът ще бъде върху световната премиера на изцяло новия Peugeot E-408, който ще допълни гамата от 12 напълно електрически превозни средства на марката, включваща девет леки и три лекотоварни модела. Ще бъдат представени също E-3008 и E-5008 във версия Long Range, осигуряващи най-добрия пробег в своя клас – съответно 700 и 668 км. Посетителите ще могат да видят и две ключови технологични иновации на щанда чрез симулатор – концепцията INCEPTION и революционният волан HYPERSQUARE, които подобряват удоволствието от шофирането. Продължение
Ford започва серийно производство на Capri
Ford стартира серийно производство на новия изцяло електрически Capri в Кьолн. Заедно с Explorer, два електрически модела сега излизат от производствената линия в Германия – и те спешно трябва да имат успех.
rundschau-online.de, ksta.de, 25.09.2024 г.
Информацията не идва от официално съобщение на производителя, а от изявления, направени от председателя на работническия съвет Бенджамин Грушка пред медиите в Кьолн. „Това е важен крайъгълен камък за завода в Кьолн и неговите служители в обикновено трудни времена в индустрията“, каза Грушка, цитиран от Kölner Stadt-Anzeiger. След Explorer, Capri е вторият европейски електрически модел на Ford, който се произвежда в Кьолн. И двата модела са базирани на MEB платформата на Volkswagen.
Докато официалното стартиране на производството на Explorer в началото на юни беше придружено от голямо медийно събитие в завода в Кьолн, на което съоръженията и новите сгради бяха подробно представени на журналисти, изненадващо е, че SoP (Старт на производството) на Capri дори не е достойно за отделно прессъобщение от Ford. Според Gruschka SoP вече се е състоял в понеделник, 23 септември – най-новото прессъобщение от Ford Германия датира от 18 септември. Продължение
Renault 17 празнува електрическото завръщане – но само като единичен модел
Renault представи ново електрическо издание на модела купе с две врати Renault 17, пуснат първоначално през 1971 г. След електрическия R5 и Twingo в дизайн от 90-те години, Renault продължава да носи ретро вълната. Но в този случай ще има само един уникален restomod шоу автомобил.
renault.com (R17), renaultgroup.com (R4)
R17 Electric Restomod е създаден в сътрудничество с френския дизайнер Ора Ито. Каросерията напомня на историческото Renault 17, но е напълно преработена и разработена за еднократен автомобил. Шасито от въглеродни влакна е 17 сантиметра по-широко от оригиналното превозно средство, а R17 restomod също е по-плосък. Предполага се, че това ще подобри поведението на пътя, докато теглото остава сравнително ниско – 1,4 тона.
Въпреки че важни характеристики като позицията на седене и комфорта при шофиране ще бъдат запазени, има една решаваща промяна. Вместо двигател с вътрешно горене под предния капак, отзад е монтиран електромотор с мощност 200 кВт. Renault не предоставя никакви подробности за батерията. Продължение
2000-ният електробус влиза в експлоатация в Москва
На 9 септември, Световния ден на електрическите превозни средства, 2000-ният електробус се появи по московските улици. Юбилейният електробус е сглобен в Соколникския автомобилоремонтен и строителен завод (SVARZ). Превозното средство ще се движи по маршрута M3 „Серебряни бор – Будьонного проспект“, свързващ северозападната, централната и източната част на Москва.
greencarcongress.com
Първият автобусен маршрут в Москва е открит през 1924 г. Осем превозни средства пътуват от площад Каланчовская до площад Тверская застава. Днес московският автобус постепенно се заменя с електробус. Замяната на един автобус с електронен автобус намалява емисиите на въглероден диоксид с повече от 60 тона годишно.
Почти една четвърт от парка на наземния градски транспорт сега са произведени в Русия електробуси. До края на 2030 г. Москва ще закупи още около 3,9 хил. електробуса – така надземният градски транспорт на столицата ще премине почти изцяло на електрическа тяга. Продължение
Мадрид забранява наемането на скутери в града
След Париж, Мадрид е последната европейска столица, която забранява наемането на електронни скутери. От октомври лицензите на доставчиците, работещи в момента в Мадрид — Lime, Dott и Tier Mobility — ще бъдат отменени. Нови лицензи за други оператори също не се предвиждат.
theguardian.com
Според кмета Хосе Луис Мартинес-Алмейда трите оператори не отговарят на „изискванията, определени от кметството за осигуряване на най-високо ниво на безопасност за гражданите“ в испанската столица. Освен това доставчиците не успяха да използват подходящата технология, за да контролират къде могат да се карат или паркират електронните скутери. Липсата на застраховка срещу злополука също беше критикувана.
От пролетта на 2023 г. само на три компании е разрешено да предлагат електронни скутери под наем в Мадрид. Сега Lime, Dott и Tier Mobility трябва да премахнат всички електронни скутери от града. Сега обаче трите доставчици имат 20 дни да подадат жалба.
Електронните скутери не се предлагат под наем в Париж от септември миналата година, когато бяха налични около 15 000 броя. По същото време със забраната в Париж, броят на компаниите за наемане на електронни скутери в Рим беше намален от девет на три. В допълнение, останалите три компании (Bird, Dott и Lime) са упълномощени да предлагат само по 3000 електронни скутера оттогава. Продължение
Peugeot представя голяма батерия за e-3008 и e-5008
При пускането на пазара на двата електрически SUV, Peugeot обяви варианти за дълъг пробег с батерия от 97 кВтч, но досега само по-малката батерия е налична за поръчка. Марката Stellantis ще представи новите опции за батерии за e-3008 и e-5008 на автомобилното изложение в Париж през октомври.
stellantis.com , 23.09.2024 г. – 09:43 ч.
Двата електрически SUV са базирани на новата платформа Stellantis STLA Medium и използват батерийни клетки от съвместното предприятие ACC (заедно с TotalEnergies и Mercedes-Benz). Това означава, че батерийните клетки идват от Франция, където в момента се намира единствената работеща фабрика на ACC. Графикът за заводите в Кайзерслаутерн и Термоли в Италия е несигурен.
Французите също предоставят допълнителни подробности в настоящото прессъобщение, в което Peugeot обявява световната премиера на версията за дълги разстояния на автомобилното изложение в Париж (14 до 20 октомври). Предишната батерия беше 98 кВтч, а сега е 98 кВтч. От друга страна, той потвърждава предишния временен обхват на WLTP от 700 километра за e-3008; по-големият e-5008 може да измине до 668 километра с едно зареждане, според WLTP. Продължение