Monthly Archives: юли 2017
И Великобритания спира колите на бензин и дизел
От 2040 г. ще се продават само електрически автомобили
Великобритания ще забрани от 2040 г. продажбата на бензинови и дизелови коли и микробуси, съобщава местното издание The Guardian. Причината са страховете на властите, че увеличаването на нивата на азотния оксид във въздуха представлява опасност за здравето на гражданите.
И така, освен Париж и Лондон планира от 2040 г. да забрани дизеловите и бензиновите коли. Според експерти, търсенето на двигатели с вътрешно горене с дизелово гориво и бензин ще падне под натиска на по-строгите закони за опазване на климата през следващото десетилетие. Като се имат предвид по-високите разходи и по-ниския пробег на електромобилите, те все още са само една малка част от автомобилния пазар.
Картел при немските автопроизводители?
Ако бъде доказано – ще има огромни глоби
Акциите на BMW, Volkswagen и Daimler паднаха надолу в последните дни, заради опасенията от евентуалните антикартелни глоби. Тези на VW с 3.3%, на Daimler с 2,9% и на BMW с 2,5%, доста повече от спадането на индекса DAX от 0.4 %.
Най-големите немски автопроизводители са на мушката на федералната прокуратура и антимонополните регулатори на Германия и Евросъюза. Това се случва заради подозрение за евентуален сговор. Или, както му казват – картел!
Най-големите германски производители – Volkswagen, Audi, Porsche, BMW и Daimler, бяха обвинени от властите в страната в картелно споразумение, съобщава Der Spiegel.
В началото на скандала Дизелгейт, като че ли само Volkswagen AG, се оказваше замесен. Производителят беше яко наказан, заваляха оставки на най-високо ниво. Разследването по случая не остана само зад океана, а се прехвърли и на Стария континент. Тогава започнаха да изплуват още замесени. И като че ли започва да се изясняват нещата около картел на водещите автопроизводители на Германия.
Един век комерсиални автомобили на Ford
Първият Ford Model TT се пуска преди 100 години
Комерсиалното производство на марката стартира преди 100 години с Model TT. В компанията отбелязват, че този автомобил е бил прародителят на линията от комерсиални машини Ford Transit, които в продължение на много години заемат първите места по продажби в своя сегмент в различните страни на света.
В сравнение с Ford Model T първият комерсиален автомобил получил увеличена колесна база, а също така – удължена и усилена рама. На задната ос се използвала червячна предавка, а опционалната тристепенна скоростна кутия, вместо двустепенната на Ford Model T помагала по-леко да се изкачват наклони.
За модела със стандартна скоростна кутия се препоръчвала скорост от 24 км в час, а за версията с тристепенна кутия – 35 км в час.
Polestar става самостоятелна в структурата на Volvo
Ще прави електромобили със собствено лого
Това обявиха от Volvo Cars, подчертавайки, че промяната е етап от процеса на трансформации в компанията. Начело на Polestar като главен изпълнителен директор застава Томас Ингенлат. През последните години Ингенлат заемаше поста Старши вицепрезидент дизайн във Volvo и беше основният вдъхновител на революционните промените в дизайна на марката.
„Решението Томас да оглави Polestar показва нашия ангажимент да изградим напълно самостоятелна организация в рамките на Volvo Cars”, зави Хокан Самюелсън, главен изпълнителен директор на Volvo Cars.
„Polestar ще бъде надежден конкурент на развиващия се световен пазар за електромобили. С Polestar ще имаме възможността да предложим електрифицирани автомобили на най-взискателните и прогресивни шофьори във всички сегменти“, допълни той.
Руски магнат купува дяла на MV Agusta от Mercedes-AMG
Засега не се съобщава сумата на сделката
След намирането на нов инвеститор, MV Agusta си връща обратно дяла от Mercedes-AMG. Преди около три години AMG купи 25 процента от италианския мотоциклетен производител.
Руският горивен магнат, Тимур Сардаров, ще инвестира голяма, но на този етап неизвестна сума пари в компанията.Засега не се казва и за каква сума MV Agusta е откупил 25-процентния си дял, но през 2014 г. сделката в обратна посока е била за около 40 млн. долара.
Jaguar обяви подобрения в луксозния спортен XJ
Новият XJR575 е най-динамичната версия в гамата
Обновяването за моделна година 2018 включва въвеждането на мощния флагмански модел XJR575, оборудван с актуализирани технологии и с добавени най-новите интелигентни функции за безопасност.
Новият XJR575 е най-динамичната версия в гамата и предоставя 575 к.с. и 700 Нм въртящ момент за безпроблемно ускорение и финес. Допълнителната мощност от 25 к.с. е осигурена от 5-литровия двигател V8 с компресор суперчарджър на Jaguar Land Rover и ускорява луксозния спортен седан от 0 до 100 км в час за 4,4 сек. и до максимална скорост от 300 км в час.
На националния празник Макрон избра Peugeot 5008
Новият SUV беше лансиран в началото на юни
Повод за голяма гордост за трите хиляди и осемстотин служители в завода в Рен (Франция), както и за всички екипи на марката, е изборът на новия SUV Peugeot 5008 за президентския парад по случай националния празник на Франция.
Новият SUV Peugeot 5008, лансиран в началото на юни във Франция, се произвежда в завода в Рен. Автомобилът носи етикета за гаранция с френски произход „French Origin Warranty“ на асоциацията Pro France, след процедура по сертифициране, извършена от Bureau Veritas.
Новото Peugeot 5008 е SUV от ново измерение, чийто стил внушава сила и мощ и е предназначено за хората, които желаят да избягат от традиционните силуети.
Франция с нов амбициозен еко план
Спират продажбата на бензинови и дизелови автомобили до 2040 г.
Министърът на околната среда на Франция Никола Юло обяви, че страната възнамерява да забрани продажбата на бензинови и дизелови моторни превозни средства до 2040 г., съобщава „Франс прес“.
Като част от неговия план във връзка с изменението на климата, Юло отбеляза, че след 2040 г. във Франция ще могат да бъдат купувани само електрически и хибридни автомобили.
Той добави, че това е необходимо заради борбата с изменението на климата и замърсяването, но посочи, че преходът няма да бъде лесен за френските производители на автомобили.
Изграждат 80 зарядни станции за коли на ток в София
Към края на 2016 г. има регистрирани у нас над 800 електромобила
80 зарядни станции за електромобили ще бъдат изградени в София до две години. Това стана ясно на провелата се неотдавна в столицата кръгла маса „Добри новини за електромобилите“, организирана от Българска асоциация електрически превозни средства (БАЕПС) и Националния доверителен екофонд (НДЕФ).
Точките за изграждане на зарядната инфраструктура са определени след допитване до всичките над 130 собственици на електромобили в града и съгласуване с електроразпределителното дружество ЧЕЗ, действащо на територията на столицата.
Предстои да се разработи и концепция за естетическия вид на зарядните колонки, обяви Румяна Милова, член на съвета на директорите на Центъра за градска мобилност. Картата на зарядните станции е разработена по инициатива на главния архитект на София Здравко Здравков и заместник кмета по транспорта Евгени Крусев. Към днешна дата в града работят близо 20 зарядни станции за електрически автомобили.
PSA Peugeot-Citroen ще пусне автономни автомобили до 2020 г.
Концернът вече разполага с 5 напълно завършени прототипа
PSA обяви, че е поела ангажимент да развива автономно шофиране на ниво 3, което дава възможност водачът да поеме контрола по всяко време. PSA тества автомобил със самостоятелно шофиране при различни условия, за да види дали водачът е в състояние да вземе обратно контрола, дори ако той се е преместил от седалката. Компанията е доволна от резултатите, каза Седрик Вивиен, директор, отговарящ за автономните автомобили.
Това стана на пресконференция на 23 юни, свързана с автономната технология на компанията.
По време на събитието PSA официално публикува стратегията си за въвеждане на автономно шофиране, което компанията нарича Autonomous Vehicle for All, като се започне с ниво 1 или „hand on“ функции, включително адаптивен круз контрол и позициониране на лентата.