Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Wolseley 15/60 и 16/60

Wolseley 15/60 е първият от средния клас в стил Pinin Farina автомобили от British Motor Corporation (BMC). 1960_Wolseley_15_60_Mk_I_SaloonСтартиралият през декември 1958 г. проект в крайна сметка ще бъде споделен с други седем марки. Всички автомобили са актуализирани през 1961 г. с по-голям двигател и нови наименования на модела. Wolseley 16/60 е последният, в производство до 24 април 1971 г.

Wolseley 15/60 е в производство през 1958-1961 г. и се пускат 24 579 броя. Асемблира се във Великобритания и в Австралия. Междуосието на автомобила е 2514 мм, при дължина на каросерията 4520 мм, ширина 1600 мм и височина 1505 мм.

Първото поколение на средния клас единни Farina-стил коли е въведено с Wolseley 15/60. След няколко месеца идват подобен Riley 4/68, Austin A55 Cambridge Mark II, MG Magnette Mark III, и Morris Oxford V. Със своите кожени седалки и полирано дървено табло Wolseley се позиционира като по-пазарна не-спортна версия в диапазона.

Всичките пет коли са използвали 1.5 L (1489 куб.см) B-Series линеен 4-цилиндров  двигател, макар и с различна настройка за мощност. Wolseley, заедно с Austin Cambridge и Oxford Morris, е най-малко мощен и с единствен SU карбуратор дава само 52 к.с. Предното окачване е независимо с използване на винтови пружини и с жива ос и полуелипсовидни листови ресори отзад. Спирачките са от Girling, с хидравлично управление, с 229 мм барабани.

9035600795_69202f3128_bТапицерията е от кожа и има отделни предни седалки, които са близо, за да се позволи на колата да се обявява за шестместна, въпреки че е има монтиран на пода скоростен лост. Ръчната спирачка е между шофьорската седалка и вратата. На задната седалка има сгъваем среден подлакътник. Дървен фурнир е използван на фасцията и на вратите. A Smiths нагревател е част от стандартното оборудване. Използва се един или, като опция, два цвята боя.

Версията Wolseley е особено лесно да се идентифицира по пътищата след залез слънце, благодарение на малкия светещ знак на своята решетка.

Една кола тествана от списание Motor през 1959 г. има максимална скорост от 123,3 км в час и може да ускори от 0-97 км в час за 25,6 сек. A разходът на гориво е 9,11 имперска л/100 км.

От следващия Wolseley 16/60 са произведени 63 082 броя. Повечето от 1500-кубикови коли продължават само Wolseley 16/60до 1961 г. Моделите са заменени с леко променено тяло Farina стил с по-дълго междуосие и по-малки задни перки (макар, че MG и Riley оставят по-големи перки) и повечето от тях са преименувани. Това са сега Austin A60 Cambridge, MG Magnette Mark IV, Morris Oxford VI, Riley 4/72, и Wolseley 16/60. За някои купувачи, най-важната от 1961 г. промяна, засягаща Wolseley, е наличието на Borg Warner 35 автоматична скоростна кутия. Купувачи, избирали 4-степенна, ръчна скоростна кутия версия, могат да бъдат разочаровани да открият, че от 1961 г. 16/60 все още е без синхронизатор на първа предавка. По това време всички синхронизирани скоростни кутии са в норма за повечето автомобили конкуренти в Обединеното кралство.

Гледан отвън, Wolseley 16/60 се диференцира от 15/60 по буферите на броните, които стърчат над тях по-рано – също пластмасовите лайсни на задните светлини са модифицирани заедно със задните перки, сега много по-ниски в тяхната острота.

Wolseley 16/601600 куб.см. Farina моделите остават в производство до 1968 г.. Въпреки това, Wolseley 16/60 моделът продължава да се предлага за продажба до началото на 1971 г.

На 16/60 моделите обикновено се използва на 1,6 L (1622 куб.см) B-Series двигателя. Отново, Wolseley има само 61 к.с.

…През 1958 г., BMC наема Батиста Фарина да видоизмени цялата линия коли. Това довежда до създаването на три Farina салони, всеки от които е проектиран да отговаря на различни автомобилни BMC линии.

Компактният модел Farina през 1958 г. идва с Austin A40 Farina. Той се счита от мнозина за първия масово производство хечбек.  A Mark II A40 Farina се появява през 1961 г. и е бил произвеждан до 1967 г. Тези малки автомобили използвали A-Series двигателя.

Средния клас Farina са започнати през 1958 г. с Wolseley 15/60. Други членове на групата включват  Riley 4/68, Austin A55 Cambridge Mk. II, MG Magnette Mk. III и Morris Oxford V. По-късно дизайнът е лицензиран в Аржентина и произвеждан като Siam Di Tella 1500, Traveller комби и пикап Argenta. В автомобилите от средния клас използва B-Series двигателя.

Повечето от тези автомобили са продължили до 1961 г. Те са заменени с нов Farina стил и повечето от тях са преименувани. Това са Austin A60 Cambridge, MG Magnette Mk. IV, Morris Oxford VI, Riley 4/72, и Wolseley 16/60 и през 1964 г. Siam Magnette 1622 заедно с Siam Di Tella в Аржентина. Производството остава до 1968 г.

Farina има също голяма кола. Стартирала през 1959 г.,  като Austin A99 Westminster, Vanden Plas Princess 3-Litre и Wolseley 6/99, тя използва големия C-Series редови 6-цилиндров двигател. Големите са актуализирани през 1961 г. като Austin A110 Westminster, Vanden Plas Princess 3-Litre Mk. II, и Wolseley 6/110. Остават в производство до 1968 г.

Wolseley Motors Limited е британски производител на моторни превозни средство, основан в началото на 1901 г. от Vickers комбиниран заедно с Хърбърт Остин. Той пуска първоначално, пълна гама големи луксозни автомобили и доминира на пазара в Ерата на Едуардите,  но братята Викерс почиват през 1915 и 1919 г. През 1921 г., бизнесът продължава бързо да расте, с произведени 12 000 коли и марката все още продължава да бъде най-големият производител на автомобили във Великобритания. Експанзията довежда до несъстоятелност през 1927 г., когато компанията е закупена от Vickers от Уилям Морис като лична инвестиция и години по-късно преместена в неговата Morris Motors империя. След Втората световна война, нейните продукти са обединени като сестрински бизнес в BMC и British Leyland, където през 1975 г. марката изчезва.