НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Austin A55/A60 Cambridge

През 1958 г., BMC наема Батиста Фарина да видоизмени цялата линия коли. Това довежда до създаването наAustin_Cambridge_A60_1963_Castle_Hedingham_2008 три Farina салони, които отговарят на различни автомобилни линии. Компактният модел е Austin A40 Farina. Той се счита от мнозина за първия масово производство хечбек и се пуска до  1967 г. с A-Series двигател.

Средният клас се представя от Wolseley 15/60. Други членове на групата са  Riley 4/68, Austin A55 Cambridge Mk. II, MG Magnette Mk. III и Morris Oxford V с B-Series двигател. Те са преименувани в Austin A60 Cambridge, MG Magnette Mk. IV, Morris Oxford VI, Riley 4/72, и Wolseley 16/60 през 1964 г.

Elba07storico_22Farina прави също голяма кола. Стартирала през 1959 г. като Austin A99 Westminster, Vanden Plas Princess 3-Litre, и Wolseley 6/99, тя използва големия C-Series прав-6 двигател, актуализирани през 1961 г. като Austin A110 Westminster, Vanden Plas Princess 3-Litre Mk. II и Wolseley 6/110, в производство до 1968 г.

Austin A55 Cambridge Mark II Saloon е в производство през 1959-1961 г. и са пуснати 149 994 бройки. Двигателят е 1.5 L B-Series Straight-4 55 к. с. Каросерията е с междуосие 2521 мм, при обща дължина 4534 мм, ширина 1613 мм и височина 1 518 мм. Собственото тегло е 1118 кг. Свързани  са другите модели на BMC по дизайн също на Батиста Фарина – Morris Oxford V, Riley 4, MG Magnette III и Wolseley 15/60. Тази първа кола по дизайн на Pininfarina е с SU карбуратор, и достига максималната мощност на двигателя си при 4350 об./ мин.

Интериорът е с кожа, предавките се превключват с лост от колонката или на пода, има подлакътници за двете предни седалки и за задните места, може да се монтира нагревател като опция.

austin-cambridge-a55-mk2-02Estates версиите се наричат Countryman. A55 Mark II и А60 Estates са идентични от предното стъкло назад. Окачването е независимо отпред, отзад – на полуелиптични ресори. Спирачките използват Girling система с 229 мм барабани.

Mk II A55 е тествана от списание Motor през 1959 г. и има максимална скорост от 121,5 км в час, може да ускори до 97 км в час за 24,5 сек. A разходът на гориво е 9,11 л/100 км.

Austin и Morris са почти идентични, но са произведени в отделни фабрики. Различията в Morris са в хрома и интериора, и задните светлини. Вътре таблото е оборудвано със скоростомер, датчик за налягането на маслото и охлаждащата течност, габарит, датчик за гориво и часовник (по избор).

Wolseley_1560_reg_Jun_1961_1489_ccВсички пет Farina коли са актуализирани през 1961 г. с нов 1.6 L (1622 куб. см/98 IN3) двигател от B-Series, имат по-дълго междуосие и нов преработен вид. Има детайлни промени по дизайна на отделните марки.

A60 Cambridge се произвежда през 1961-1969 г., като са пуснати 276 534 броя коли. Двигателят е 1.6 L B-Series Straight-4 61 к. с. бензин или 1.5 L Straight-4 40 к. с. дизел. Предаване е с 3-степенна автоматична скоростна кутия. Междуосието е 2548 мм, при дължина на купето 4432 мм, ширина 1613 мм и височина 1486 мм. Собственото тегло е 1118кг. Свързан с модела е Morris Oxford VI.

Промененият стайлинг включва странични хромирани ивици – някои модели с контрастен цвят пълнеж – и намалени ребра на задните крила. Стилът продължава да бъде известен като „Фарина“. Колата е с е малко по-дълго междуосие и е по-широка, отколкото A55. Това позволява на трима души  да бъдат настанени на задната седалка. Антиролбари се прибавят към предното и задно окачване. Borg Warner тристепенната автоматична скоростна кутия тип 35 е опция, това е първият британски автомобил, оборудван с този тип.

1280px-Morris_Oxford_Series_VI_Traveller_1969Cambridge A60 е ефективно заменен със Maxi хечбек на Austin през април 1969 г., докато Oxford продължава до началото на 1971 г., когато е заменен от Morris Marina.

Както ръчни, така и автоматични версии на A60 са тествани от списание Motor през 1961 г. Отчетена е максимална скорост от 129,4 км в час с ускорение до 97 км в час за 19,8 сек., при разход на гориво 11,3 л/100 км. Автоматичната версия е малко по-бавна, с максимална скорост от 125,4 км в час и ускорение 0-97 км в час за 24,9 сек., с разход на гориво 9,77 л/100 км.

На последните две сн. – сходните Wolseley 15/60 и  Morris Oxford VI Treveller се отличават само по маркови особености