Архив

Alfa Romeo

3.Alfa_Romeo_1_19165.Alfa_Romeo_1_19728.Alfa_Romeo_5През 1910 г. група милански предприемачи придобиват фабрика в покрайнините на Милано – в местността Ил Портело, занимаваща се с изготвяне на четирицилиндрови автомобили таксита Darraсq. Тя се нарича Anonima Lombarda Fabrica Automobiliили A.L.F.A. Президент на новата компания става Уго Стела.

Емблемата на предприятието заимства гербовия щит на Милано. В лявата му част се намира червен кръст на бял фон, напомнящ за подвизите на Миланезе Джовани де Ро в годините на Първия кръстоносен поход през XI век – Миланезе е един от първите прикрепили своя щит на стените на Йерусалим. В дясната половина се намира гербът на Отоне Висконти, основателя на семейство Висконти в Милано. Той заимства този герб от един предател, когото убива по време на Първия кръстоносен поход. Неговият щит украсява змия, поглъщаща човек. Отоне използва този образ в семейния герб, който по-късно е приет от Милано като герб на града. Той символизира победата над враговете.

Производството на Darraсq се оказва търговски неизгодно и във фирмата канят Джузепе Мерози, който по това време е един от водещите автомобилни специалисти. Той прави първия си автомобил за A.L.F.A. през 1910 г. Това е 24 НР с четирилитров четиритактов двигател с магнетно запалване и карбуратор с възходящ поток на въздуха.

Но започването на Първата световна война прекратява производството. От 1916 г. управлението на фабриката преминава в ръцете на Николо Ромео – успяващ прeдприемач и финансист.

От тогава фирмата става Alfa Romeo.

От 1973 г. Alfa Romeo е част от империята на FIAT, а работниците във фабриката в Арези, до Милано, са и до ден днешен горди, че работят за такава марка. От 1960 г. марката прави коли за италианската полиция и  Carabinieri. За 2010 г. са пуснати 120 000 коли с нейната емблема, а пред 2014 г. планираното производство е 500 000.

В областта на технологиите, механичното променливо времеотваряне на клапаните е представено през 1980 г. при Alfa Romeo Spider за американския пазар, а електро-хидравличната клапанова технология – Multiair – с модела MiTo, през 2009 г. През 2010 г. излиза и новата Giulieta