Архив

ZIL-111В

В 1960 г. започва малкосерийното производство на  ЗиЛ-111В – кабриолетът на базата на ЗиЛ-111, по поръчка на Хрушчов.1457689660_21-zil-111-d

ЗиЛ-111В се използвал  в изключителни и особени случаи – при провеждане на паради, празнични екскорти и др. тържествени мероприятия.

С този параден файтон в първата половина на 60-е „приемали“ майските и октомврийските паради на Страната на Съветите. Именно ЗиЛ-111В посирещнал първия космонавт в света Юрий Гагарин и го откарал от летището в Кремъл на 14 април 1961 г.

Броят на вратите е 4, количеството на местата – 7, масата в заредено състояние е 2775 кг; колесната база – 3760 мм; мощността на двигателя – 200к.с.; максималната скорост – 170км в час.

11045358394_dedffdc758_bПроизведени са 12 единици. Покрай основно пуснатите, били построени три автомобила в специално парадно изпълнение със светъл тент и допълнително вътрешно оборудване.

От своите „представителни“ събратя парадните автомобили се отличавали със специални подръчници в салона и допълнително радиооборудване. Тъй като самият базов модел е с рама, не се стигнало до усилване на кабриолета.

autowp.ru_zil_111d_12Тентът представлявал мека горна част от дублирана тъкан, който се опъвал на дъги и странични звена на каркаса. Всеки тент преминавал индивидуално регулиране на звената на каркаса за осигуряване на безотказна работа.

В задната част на тента било предвидено прозорче от еластична пластмасова лента.Прозорчето можело да се сваля надолу. Тентът се вдигал и свалял с електродвигател. Всичко това отнемало не повече от 7 сек. Във вдигнато състояние тентът се застопорявал и фиксирал.

В свалено състояние тентът се съхранявал в чохъл, който се закопчавал.