Monthly Archives: юни 2019
Mack планира да прави електрически камиони за извозване на смет
Пробегът е достатъчен за услуги в градската част
На изложението за специализирани превозни средства в Лас Вегас по-рано този месец американското дъщерно дружество на камионите на Volvo пусна на пазара Mack Electric LR, нова линия от камиони, направена за превоз на отпадъци до сметищата.
Mack планира да започне тестването на новите камиони в Ню Йорк догодина. Там вече се експлоатират повече от 2200 камиона за смет от различни видове, за да изчистят улиците от боклук, отломки и сняг. Типичният пробег може да бъде само 30 мили на ден, но отнема цял ден със спирки и стартиране – при което дизеловият камион е по-малко ефективен.
Новите електрически камиони използват два електрически мотора, произвеждащи комбинирани 496 к. с. и 4051 паунда-фута въртящ момент. Mack казва, че те използват 600-волтови литиево-манганови кобалтови батерии и електрически задвижващи системи, за да повишат мощността и скоростта на зареждане, въпреки че Mack не е разкрил капацитета или обхвата на батерията. С къси спирки и маршрути, пробегът може и да не е голям проблем.
Hyundai – на върха с нов двуетажен електрически автобус
Има пробег от около 188 мили и може напълно да презареди за час и четвърт
Лондон започна да превръща своите емблематични двуетажни автобуси в електрически модели, произведени от китайския BYD, а сега Hyundai планира да се впусне в предизвикателството с нов автобус, който може да превозва 70 пътници.
Компанията представи новия си двуетажен автомобил на изложението Land, Infrastructure and Technology в Корея миналия месец.
Hyundai твърди, че има пробег от около 188 мили и може напълно да презареди 384-киловатчаса за час и четвърт.
Задвижването идва от мотор с мощност от 321 к.с. на задвижващата ос, както и от по-малък мотор за възстановяване на електричеството на третата ос.
Автобусът е дълъг 42 фута и малко над 13 фута висок. Третата ос също завива, за да даде на автобуса по-прецизно управление в тесни пространства.
Батериите на Nissan Leaf траят много дълго време
Задържат 70% или повече капацитет след 10 години
По greencarreports.com
Още преди първите пазарни доставки на електрическия автомобил Leaf в края на 2010 г., на Nissan често се споменава за необходимостта да се създаде търсене на батерии за Leaf.
Според коментари, направени миналия месец от изпълнителния директор на Nissan-Renault, позовавайки се на данните за зареждането на акумулаторите на Nissan върху 400 000-те Leafs, продавани в световен мащаб, батериите лесно ще надживеят живота на превозните средства – не само тези, които са след злополуки.
„Ще трябва да възстановим тези батерии“, каза Франсиско Каранца, управляващ директор на Renault-Nissan Energy Services, на конгреса на Automotive News Europe.
30 години ретродвижение в България
Идеята за създаването на Българския автомобилен клуб „Ретро“ дойде от страниците на „Авто Мото Свят“
През 1989 г., на автора на сайта, като зав.-отдел в „Авто Мото Свят“, е разпоредено от ръководството на СБА да отрази ретро мероприятие с чуждестранно участие. Така той се запознава и прави интервю с Маргарит Карабуров. Това става на едно ретро рали, организирано от англичани, достигнали през Европа до България, дошли в София при Японския хотел.
В интервюто авторът пита бъдещото гуру на ретродвижението – Карабуров, защо не се съберат такива като него и да си направят клуб, какъвто има в др. страни, като му разказва за опита в чужбина.
На събитието в „Авто Мото Свят“ се посвещава цяло фолио – вътрешните две страници, с репортаж за британското рали, дошло до София, интервюто с Карабуров и неговия червено-бял Steyr със снимки, като се повдига идеята за създаване на български клуб, и материал за подобен ретро клуб в Латвия.
Карабуров отива на море, където разработва устав и есента ентусиастите се събрат и основават Българския автомобилен клуб „Ретро“ в зала на Политехническия музей, тогава намиращ се близо до Солни пазар. Музеят и след това продължително подкрепя движението, в лицето на Стефка Минчева – дълго и в ръководството на клуба.
За пръв председател е избран последният директор на ДСО „Мототехника“ – Мареков. Карабуров става секретар…
Renault и Nissan постигат сделка за затягане на надзора
Френският министър Льо Мьоре подкрепя засилването на съюза
The New York Times
Renault обяви в четвъртък, че е уредил основен спор в затруднените си отношения с Nissan в навечерието на основната среща на акционерите на Nissan през следващата седмица в Япония, като чрез сделката се надява, че двете страни ще могат да се съсредоточат върху укрепването на най-големия автомобилен съюз в света.
Компаниите се сблъскаха с плана на Nissan, който трябваше да бъде представен на срещата, за укрепване на корпоративното управление след ареста на Карлос Госн, бивш шеф на съюза Nissan-Renault-Mitsubishi. Жан-Доминик Сенърд, председател на Renault, каза, че ще откаже да подкрепи промените, ако на Renault не бъде предоставено по-голямо представителство в три създадени комисии за затягане на контрола над Nissan.
Renault обяви в четвъртък, че Nissan е изпълнил изискванията си, като е позволил на Тиери Болор, главен изпълнителен директор на Renault, да седне на един от трите панела, а г-н Senard на друг.
Renault заяви, че „приветства решението на Nissan да предостави на представителите на Renault място в комисиите на борда на Nissan”.
Fiat Ducato Electric дебютира в Европа
Първият електрически ван от марката
Източник: greencarreports.com
В Съединените щати пикапите заемат първостепенно място за работа. В Европа? Това задължение често пада върху плоски фургони като Fiat Ducato. В САЩ Ducato се предлага като Ram ProMaster, но до голяма степен е идентичен.
По-рано този месец Fiat Professional пусна своя ван 2020 Ducato с леки обновявания отвътре и отвън, но марката предложи за първи път електрически задвижващ механизъм, който скоро може да премине към по-широко производство.
Fiat не дава много подробности за електрическия двигател, като гамата, мощността, задвижваните колела или батериите, но производителят каза, че микробусите ще бъдат на разположение за предварителна поръчка скоро и ще бъдат предложени за избор на първите купувачи, за да тестват и проучват как собствениците ще използват микробусите.
Електрическите търговски микробуси по пътищата ще намалят значително емисиите в гъстите градове. Фургоните често се използват за безброй работни места и постоянно се подобряват. Всяко подобрение на емисиите при търговските превозни средства може да има широкообхватно въздействие при намаляване на въглеродните емисии в градовете по целия свят.
50 години Fiat 128
Обявен е за Европейски автомобил на годината 1970
Това е малък семеен автомобил от италианската Fiat automotible за модела година 1969-1985 г. в седан с две или четири врати и с три врати варианти комби. (С пет врати, комби се произвежда в Аржентина от 1971 г., но никога не е била предлагано в Европа) С две врати спортно Coupe (128 SL) се присъединява към гамата през 1971 г., за да бъде заменено през 1975 г. от с три врати спортно купе (128 3P).
С инженерство от Данте Джиакоза и проектиране на двигателя от Аурелио Лампреди 128 предлага сравнително просторен обем за пътниците му и за товарите – пробив в иновациите е предният мотор з предни задвижващи колела – оформление, прието по-късно от почти всички производители в света. Енцо Ферари е управлявал 128 за свой личен автомобил. Моделът е избран за Европейска кола на годината за 1970.
Автомобилът се сглобява в Ривалта, Торино – Италия, Казабланка – Мароко, Хомагама – Шри Ланка, Богота – Колумбия и в Хелван – Египет. Негов предшественик е Fiat 1100, а наследник – Fiat Ritmo. Двигателите 1116 куб.см. I4 и 1290 куб.см. I4 са отпред, задвижват предните колела. Предаването е с 4 -степенна, ръчна скоростна кутия. Колесната база е 2445 мм. Дължината на каросерията въпреки това е малка – 3850 мм, при ширина – 1590 мм и височина – 1340 мм. Собственото тегло е 750-770 кг.
До 2025 г. Лондон ще инсталира 50 000 точки за зареждане на EV
Лондон ще стане транспортен град с нулеви емисии до 2030 г.
Кметът на Лондон – Садик Хан, разкри актуализиран план за създаване на инфраструктура за електрически превозни средства, чиято цел е до 2025 г. в града да се поставят 50 000 пункта за зареждане с електроенергия, тъй като Лондон ще стане транспортен град с нулеви емисии до 2030 г.
Планът предвижда премахване на бариерите за по-нататъшно ускоряване на вече нарастващия темп на приемане на електромобили в града – според прогнозите, електромобилите могат да се увеличат от около 20 000 в днешния град до над 330 000 до 2025 г. Хан призовава за „революция на електрическите превозни средства”.
Транспортът за Лондон вече се е ангажирал с инсталирането на 300 точки за бързо зареждане до края на 2020 г. и се очаква, че до края на 2020 г. ще бъдат инсталирани и над 3 500 точки за зареждане с АС.
Но ще е необходимо много повече, за да може градът да постигне целите си в областта на инфраструктурата, с около 36 000 до 51 600 точки за зареждане, които се считат за необходими до 2025 г.
Volkswagen избра Турция за новата си фабрика за автомобили
Новата база ще има между 4000 и 5000 работници
Източник: proact-group.com
Германският автомобилен производител Volkswagen е решил да построи новия си завод за производство на Skoda и SEAT в Турция, а не в Румъния или България, съобщава вестник Haber Turk.
В резултат на усилията за убеждаване на германския гигант да инвестира в Турция повече от десетилетие, Volkswagen реши да открие фабрика в страната, която ще наеме 5000 души годишно и ще произвежда моделите на Skoda и SEAT.
Според списание AutomobilWoche, Турският фонд за знания в областта на автомобилното производство е изиграл важна роля в принуждаването на немската компания да вземе решение.
Mazda ще пусне първата си изцяло електрическа кола през 2020 г.
Главният изпълнителен директор – Акира Марумото, коментира плановете
Automotive News Europe
„Mazda е известна с това, че бавно се възползва от електрическите автомобили, но сега изглежда, че ще видим първия изцяло електрически модел на компанията през следващата година.“
В интервю за Automotive News Europe, главният изпълнителен директор на Mazda – Акира Марумото, коментира предстоящите планове. На Марумото беше зададен въпросът как Mazda ще постигне по-строги цели за емисиите в Европа през 2020 и 2021 г., и като част от отговора си, той разкри:
„… Първата електрическа кола на Mazda ще се появи на пазара през следващата година. И накрая, ще въведем хибридни модели от 2021 или 2022 г., така че в крайна сметка ще постигнем целта, въпреки че ще имаме някои трудности през 2020 г.“