Архив

Nissan Leaf

 На 8 септември Nissan представи напълно новия Nissan Leaf – най-модерният в света масов електрически автомобил (EV). Новото поколение е с напълно променен дизайн, с елегантно оформление вътре и отвън.

Изцяло електрически, новият Nissan Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе най-модерната технология за подпомагане на водача.  Новият Nissan Leaf ще влезе в продажба в Европа от януари 2018 г.

„Новият Nissan Leaf е носител на Nissan Intelligent Mobility, която е основната стратегия на Nissan за бъдещето,“ казва Хирото Сайкава, президент и главен изпълнителен директор на Nissan. „Новият Leaf, със своя увеличен автономен пробег, комбиниран с еволюцията на технологията за автономно управление ProPILOT Park и просто работещият e-Pedal, укрепва лидерството на Nissan в сферата на електромобилите и очертава основните и най-силни черти, които ще бъдат внедрени в бъдещите модели на Nissan.“

Наред с подобрената енергийна ефикасност, новият електрически задвижващ тракт предлага вълнуващо ускорение с мощност от 110 кВт. Въртящият момент е увеличен до 320 Нм, което води до по-бързо ускорение.

2018-nissan-leaf-5Пробегът на новия Nissan Leaf е увеличен до 378 км (New European Driving Cycle) с едно зареждане. За тези, които искат да стигнат по-далеч със своя Leaf, в края на 2018 Nissan ще представи версия с по-мощен мотор и капацитет на батерията. Тази версия ще предложи още по-голям пробег, давайки възможност на клиентите да избират в зависимост от своите нужди за придвижване.

Новият дизайн е може би най-голямата промяна в Nissan Leaf 2018 и поне засега промените във визията се приемат доста добре, след като първоначалният дизайн на електромобила бе доста критикуван през последните години. Профилът на Leaf остава приблизително същият, макар от Nissan да твърдят, че е усъвършенстван.

За начало колата ще се предлага в Япония  на цена от $29,000, като от Nissan предвиждат удвояване и дори утрояване на продажбите с този нов модел, който в началото на 2018 г. ще стъпи и на американска земя, където ще се продава на цена от $29,990.

Изцяло електрически и оборудван със съвременни технологии, новият Nissan Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи елементи от най-модерната технология за подпомагане на водача – ProPILOT. Тя се грижи автомобилът да не напуска лентата на пътя, ако водачът няма такова намерение, спомага при паркирането, като дори може изцяло да поеме контрола, а може би най-интересната и функция се нарича e-Pedal. Тя позволява да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин.

e-Pedal е технология, която трансформира начина, по който шофираме, добавят от Nissan. Тя позволява на водачите да потеглят, ускоряват, намаляват и спират, като само регулират натиска върху педала на газта. Когато вдигнете крака си от педала на газта, автоматично се задействат регенеративни и конвенционални спирачки, които постепенно спират автомобила на място. Автомобилът остава на място дори и спрял на стръмен наклон нагоре, докато не натиснете отново педала на газта. Начинът на работа на e-Pedal позволява на водачите да изпитат по-голямо удоволствие, когато излязат извън града. От производителя са доразвили идеята и начина на работа на т.нар. рекуперация, позната ни от електрическите автомобили и на други компании.

Конвенционалният педал на спирачките все още трябва да се използва при ситуации, налагащи агресивно спиране.

От Nissan добавят още, че новият Leaf е „движеща сила за Nissan Intelligent Mobility“ – основната стратегия на компанията за бъдещето. Част от нея са технологиите ProPILOT, модерно електрическо задвижване и способността автомобилът да захранва сградите, към които е свързан.

Автомобилът изминава по-голямо разстояние благодарение на пробега с едно зареждане от 378 км (New Europian Driving Cycle). За тези, които искат да стигнат по-далеч със своя нов Leaf, в края на 2018 Nissan ще представи версия с по-мощен мотор и капацитет на батерията. Тази версия ще предложи още по-голям пробег, давайки възможност на клиентите да избират в зависимост от своите нужди за придвижване.

В купето се откриват елементи, напомнящи за електрическата същност на автомобила – сини шевове върху седалките, арматурното табло и волана. Връзката с инфотейнмънт системата, съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, става чрез 7-инчовия TFT екран.

Новият Nissan Leaf ще влезе в продажба в Европа от януари 2018 и замества един наистина успешен електрически модел. Първото поколение Leaf се превърна в най-продавания електрически модел в света – над 283 000 продажби от премиерата му през 2010 година.

nissan leafИнтериорът е напълно променен. Откроява се характерният син шев върху седалките, арматурното табло и волана, а също и новия дизайн на 7-инчовия цветен (TFT) дисплей. Конфигурацията на дисплея е променена, за да се осигури по-лесен достъп до основни функции като технологията Safety Shield, заряд на батерията, прибор за отчитане на използваната мощност, аудио и навигационна система.

Сред другите награди и признание, Nissan Leaf спечели 2010 Green Car Vision Award,  Европейски автомобил на годината за 2011 г., 2011 Световен автомобил на годината и Автомобил на годината 2011-2012 в Япония.

Ако се върнем назад, хечбекът с пет врати Nissan Leaf, произвеждан от Nissan бе въведен  в Япония през декември 2010 г., с консумация на енергия на първото поколение   еквивалентно на 2.4 L / 100 км. Тогава Leaf имаше обсег от 175 км по Новия европейски цикъл на движение.

Доставките за клиентите започнаха в Съединените щати и Япония в края на 2010 г., в Ирландия и Великобритания в началото на 2011. Към края на август 2012 г. доставките се осъществяваха вече в Австралия, Белгия, Канада, Дания, Франция, Германия, Холандия, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция и Швейцария.

В САЩ производството започна в  края на 2012 г., а във Великобритания – през  2013.

От декември 2010 г. до октомври 2012 г., Nissan продаде  42 700 единици в световен мащаб и е най-продаван електрически автомобил.

Първият Leaf имаше максимална скорост от над 150 км в час. Неофициално от 0 до 97 км в час ускорението беше 9.9 сек…