Архив

Ferrari

54.ferrari156.Ferrari_2Ferrari няма необходимост от представяне. То е това, което е Bugatti преди Втората световна война и RollsRoyce при луксозните автомобили.

Запазената марка на Ferrari има героична съдба. Италианският пилот Франческо Барака е награден със златен медал през Първата световна война. Той поставя необичайна емблема на корпуса на своя самолет – разгневено конче. В края на войната неговите родители, и по-скоро майка му – Контеса Паолина, подаряват този символ на Енцо Ферари, с пожелание да го постави за емблема на своите автомобили. Оригиналът на самолета е червен на фона на бял облак. Конструкторът избира черен цвят за кончето и го поставя на жълт фон – цветът на неговия роден град Модена. На автомобил на Scuderia Ferrari „разгневеното конче“ се поставя за пръв път при състезанието Spa 24 Hours на 9 юли 1932 г. Самият червен цвят – така характерен за Ferrari, е даден на прочутите италиански състезателни коли в GrandPrix в началото на предишното столетие от Международната автомобилна федерация (FIA). Сега марката предлага гама от 19 различни цвята на своите модели GT, но характерният цвят на разгневеното конче си остава червеният.

Легендарният Енцо Ферари е роден на 18 февруари 1898 г. в Модена. През 1939 г. той открива в родния си град във вила Тренто Триесте фирмата AutoAvioCostruzioni, която произвежда оборудване за състезателни автомобили. Направените от фирмата коли се пускат под марката AlfaRomeo. С нея Ферари има договор. Втората световна война слага край на състезанията. През 1943 г. фабриката се премества от Модена в Маранело и производството продължава до 1944 г., когато предприятието е бомбардирано.

Първият автомобил, носещ името Ferrari, се появя през 1947 г. Това е моделът 125, който има 12-цилиндров мотор от алуминий и е призван да материализира в живота мечтата на своя създател да придаде на обикновения пътен автомобил свойства на спортен, без да се отрази това на комфорта му. През 1987 г. Ферари оглавява колектив от конструктори, които подготвят модела F40, който трябва да материализира усилията на фирмата от създаването си до този момент. На пръв поглед автомобилът има много общо с Ferrari 308 GTB, но техническите нововъведения изобилстват. Двигателят V8 с турбо компресор има надлъжно разположение, колата е на тръбна рама, панелите от кевлар са усилени. Супер мощността е от 478 к.с. Автомобилът има поразителни технически характеристики и почти никакъв комфорт. Окачването е твърдо, а воланът реагира на всяка неравност на пътя. Това е последното дете на основателя на фирмата.

След смъртта на основателя на фирмата продължават до ден днешен да се произвеждат перфектни спортни коли. Марката участва успешно във Формула 1, където до днес има най-много шампионски титли при конструкторите.

Енцо Ферари почива на 14 август 1988 г. на 90-годишна възраст.

Сега собственици на компанията са Fiat S.p.A. (с 90%) и Пиеро Ферари (с 10%).