Matra Rancho
Matra Rancho е превозно средство за свободното време, създадено от френската инженерна група Matra, в сътрудничество с производителя на автомобили Simca, за да се възползва от офроуд тенденцията, започната от Range Rover. Rancho предоставя „офроуд поглед“ на по-ниска цена.
Rancho стартира през 1977 г. и става популярен модел, но това не облекчава по-големите проблеми в Chrysler Europe (компанията-майка на Simca). Chrysler най-накрая продава Европейския филиал на PSA през 1978 г., който след това се прекръства на Talbot през 1979 г. Matra-Simca Rancho става Talbot Matra Rancho и производството продължава до 1984 г. (въпреки че продължава да се продава до януари 1985), като достига 57 792 коли общо.
Двигателят 1.4 L Type 315 OHV I4 е отпред, двигателни са предните колела. Автомобилът има междуосие 2520 мм, дължина 4315 мм, ширина 1665 мм и височина 1735 мм, при собствено тегло 1130 кг. Свързана е Simca 1100. Дизайнер е Антонис Воланис.
Незадължителният трети ред седалки прави Rancho ранно MPV.
Автомобилът е проектиран от Воланис на основата на популярното супермини Simca 1100, като се използва предната структура и разпънато шасито. Останалата част от тялото е направено от Matra от фибростъкло и полиестер, включително корнизи за украсяване на тялото, което го кара да изглежда по-здраво. Тази технология по-късно ще бъде използвана за Renault Espace, първото MPV в Европа, което е произведено от Matra. Пътният просвет е повишен. За разлика от повечето офроудъри, автомобилът не е бил снабден с всички задвижващи колела, запазва се предното задвижване на 1100S. Други елементи, запазени от 1100, са арматурното табло и предните седалки (идентични с тези, които са в Simca 1100 GLS). Rancho е задвижван от 80 к.с. версия на Type Simca 315 редови 4-цилиндрови двигател.
По време на своя живот, Rancho се предлага в няколко версии. Освен основния Rancho, има Grand Raid, оборудван с такива офроуд екстри като електрическа лебедка на предната броня и резервна гума, монтирана на покрива – както и с диференциал с ограничено приплъзване.
Rancho X е луксозния модел, с допълнителни стандартни елементи, като например алуминиеви джанти и боя металик. Задната кабина на Découvrable модела се състои от отворена рамка с ролка-калъфка, която може да направи колата отворена по време на хубаво време. Накрая, Rancho AS е търговската версия, без задна седалка, което го освобождава от френския данък върху леките автомобили.
Rancho довежда до своя наследник Renault Espace. Matra иска да замени Rancho с прототипа си Espace. Компанията прогнозира основната форма на първия Espace, но само с три врати, вместо пет. Peugeot (което контролираха Matra по това време) счита този проект за твърде скъп и не достатъчно обещаващ. Решена да доведе своето проектирането до производството Matra чука на вратата на Renault и от там бързо приемат проекта, който при стартирането си през 1984 г. може би е първият европейски миниван.