Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Mercedes-Benz Ponton

Mercedes-Benz Ponton са първите модели на марката със самоносеща каросерия, закрепена за пода, произвеждани в периода 1953 – Mercedes-Benz_219_(ret)_am_15.06.20071962 г. Те включват 4-цилиндрови „седан” и „роудстър”, и 6-цилиндрови „седан” и „кабриолет”.
След като производството се възстановява след Втората световна война, през 1946 г. се пускат моделите 170V, 170S и 170D. Ponton е представен през есента на 1953 г. След 300 Adenauer това е вторият изцяло нов поствоенен модел. Има различни каросерии и двигатели.
59-MB_220S_DV-08_HHCC_01Появяват се 180, 180а и 190, имащи означения W120 и W121 – последният правен до август 1959 г. с комбинирана каросерия на 180 и модифициран двигател на „роудстъра” 190SL, произвеждан до 1963 г. 6-цилиндровите седани 180b и 190b се правят до 1962 г. Най-луксозните 6-цилиндрови 220а (1954 – 1956 г.), 219 (1956 – 1959 г.) и 220S (1956 – 1959 г.) и 220SE (1958 – 1959 г.) имат и „купе” и „кабриолет”, имащи означения W128 и W180.MercedesBenz220S_PontonCabrio1958
220 е по-дълъг и с по-добро място за краката. Капакът на двигателят е изтеглен надолу около радиаторната решетка на ниво на бронята. Предните мигачи вече са монтирани в хромирано легло, издърпано напред в калника. Предното окачване е взето от W180, а задното е с абсолютно нов дизайн и технология. Компресията е повишена, има модерен разпределителен вал и по-голям карбуратор, мощността достига 85 к.с. Спирачната система е с оребрени барабани и вентилационни разрези в джантите за охлаждане. Усилвателят на спирачките е стандарт от септември 1955 г.
59-MB_220S_DV-08_HHCC_i01През 1956 г., две години след представянето на 220а, са показани 219 и 220S като наследници на първия 6-цилиндров с Ponton каросерия. Чрез 2 карбуратора, мощността е повишена на 100 к.с. Друг 6-цилиндров модел, показан едновремено с 220S, носи обозначение 219. Познат като W105, той е комбинация на 190 и 220, с цел да привлече клиенти с по-ниска цена и не толкова добре оборудван двигател от 220а. Скоростната кутия, задната част на купето и обзавеждането са взети от 190. Заради 6-цилиндровия двигател предната част е от 220а. Най-голямото изобретение е Hydrak – хидравлично-автоматичен съединител, на разположение и за двата модела като опция. Новият 6-цилиндров 220SE модел е от септември 1958 г. С обозначение W128 той е почти еднакъв с 220S, но с модифициран двигател с директна инжекция. 2.2-литровият агрегат достига 115 к.с. 220SE е най-екслузивният от серията, като са произведени само 1974 броя.
Ponton се смята за предшественик на най-луксозната S-Class, последван от W111, W112, W108, W109 и смятаният за начало през 1972 г. W116.