Архив

Opel GT

Opel GT е двуместен спортен автомобил, представен за първи път като стайлинг през 1965 г. в Париж и Франкфурт, и въведен като opel-gt-1900-01производствен модел късно през 1968 г. от Opel, германското дъщерно дружество на General Motors. Той разчита отчасти на компоненти от съвременния Opel Kadett B и имаше тяло, направено от френския изпълнител Brissonneau&Lotz. Неговият стил е оприличен на Chevrolet Corvette 1968, която влезе в продажба през септември 1967 г.

Сглобява се в Бохум, Германия. Базата е 2415 мм, дължината – 4113 мм, ширината – 1580 мм и височината 1225 мм. Собственото тегло е 845-940 кг.

Въпреки че животът на GT е ограничен до шест години модел, след 34-годишно прекъсване се връща като модел 2007 на базата на Sky Saturn, и е строен заедно с него в Уилмингтън, Делауеър, САЩ.

Opel GT е снабден с база 1.1 L редови 4-цилиндров двигател, който произвежда 67 к.с. (SAE) при 6000 об. Въпреки това, повечето купувачи избират опция 1.9 L двигател с горно разположен разпределителен вал, който произвежда 102 к.с. (SAE) при 5200 об./мин. Някои от ранните 1968 г. модели също идват с малко по-висока компресия с „H“ глава. През 1971 г. в резултат на регламентите за емисиите, Opel намалява степента на сгъстяване на 1,9 L двигателя, използван в САЩ и на изхода мощността пада до 83 к.с. (SAE). Имаше и GT/J модел, който е по-евтина версия на 1900 GT двигателя, който се продава само в Европа. Standard предаването е ръчно четиристепенно. А тристепенна автоматична кутия е на разположение с L 1.9 двигателя. Opel GT се прави през 1968-1973 г.

opel-gtbj1969-steht-mit-seinen-90ps-29084Намалената спецификация GT/J (за Junior), въведена през 1971 г., представлява опит да се разшири обхвата на Opel GT.

Opel GT използва стоманена каросерия  и конвенционален двигател отпред, задно задвижване. Предното окачване се състои от горни A-носачи и по-ниски напречни  ресори. А жива ос и пружини са били използвани в задната част. Спирачната система със сервоусилвател използва дискове отпред, барабани на задните колела. Кормилната система е без чужда помощ.

Една необичайна особеност на Opel GT е действието на изскачащите фарове. Те се управляват ръчно, с помощта на голям лост и от централната конзола. За разлика от повечето изскачащите фарове, те се въртят  в същата посока (обратно на часовниковата стрелка от вътрешността на колата) около надлъжната ос.

Opel GT е проектиран от стилистът на Opel Ерхард Шнел. В интериора си той е изненадващо голям за автомобил от размерите му, благодарение на оригиналния дизайн. Вътре могат да се настанят удобно дори високи до 11,83 м хора.

През 1968-1973 г. общо 103 463 коли са били продадени. Най-колекционерски GT са може би първите няколко стотин автомобили ръчно сглобени през 1968 г. и 1968-1970  г. моделите с L 1.1 двигател, с направени 3573 коли. 10 760 са по-евтиния модел (GT/J), при който липсват почти всички хромирани части и предлага по-малко стандартни функции. В някои пазари, продукти като диференциал с ограничено приплъзване, предните и задните стабилизиращи барове, отоплението на задното стъкло и светлина в двигателния отсек са стандарт, въпреки че повечето коли са били без тях.0_OPELGTREARENDMARCH2008

В Северна Америка, GT се продава в представителствата на марката Buick. Причини за прекратяване производството, са необходимостта от редизайн на колата, за да остане конкурентоспособна на спортни модели, като Datsun 240Z, както и прекратяването на поръчката на Brissonneau и Lotz.

Opel GT има много общи части с други модели на Opel, най-вече с Kadett B.

Може сравнително лесно да се адаптират по-големи двигатели, трансмисии и спирачки от по-новите опели. Например, инжекторният 2.0 L двигател (110 к.с. DIN) и с пет-степенна скоростна кутия Getrag употреба от Rekord E или Manta B могат да бъдат използвани за подобряване, както на икономията на гориво, така  и на производителността.

На 1 февруари 2006 г., Opel публикува прессъобщение за обявяване на предстоящото производство на нов Opel GT, като вероятно 2007 модел.

Колата сподели GM Kappa платформа с Solstice Pontiac и Saturn Sky. За разлика от своите съотборници по платформа, 2.0 L, 260 к.с. с директно впръскване турбо Ecotec четирицилиндров двигател е единственият предлаган двигател.