Архив

Mercedes F600 Hygenius 2005

Mercedes F600 Hygenius е повече от една концепция с горивни клетки. F600 Hygenius е дизайнерска студия от 2005 г.Mercedes-Benz-F_600_Hygenius_Concept_2005_1280x960_wallpaper_05 Предната решетка и фаровете  имат нов дизайнерски език, но припомнят миналото.

Освен елементите на дизайна, концепцията има няколко интересни функции. Двигател е с горивни клетки. Също така, автомобилът е оборудван с ново поколение светодиодни фарове  – технология, която несъмнено ще направи своя път в произведените превозни средства в близко бъдеще.

Това е изследователско превозно средства от Mercedes-Benz, което посочи пътя напред за бъдещето. Задвижваната с нулеви емисии кола с горивни клетки е с мощност 115 к.с., компактен клас автомобил със семейно приятелски дизайн и изразходва еквивалента на 2,9 литра гориво на 100 километра и има работен обхват над 400 км.

Mercedes-Benz-F_600_Hygenius_Concept_2005_1280x960_wallpaper_09„Това представлява важна стъпка в посока на осъществяване на задвижването с горивни клетки до пълно производство, цел, която се стремим  да постигнем по някое време между 2012 и 2015 г.“ , отбелязва д-р Томас Вебер, член на управителния съвет на DaimlerChrysler AG за научни изследвания и технологии и ръководител на развитие на Car Group Mercedes.  „С разработването на горивни клетки, ние създаваме нова основа за доставяне на енергия в превозните средства на бъдещето, които ще направят по-нататъшно трайно подобряване на екологичната им съвместимост.“ В допълнения към технологията с горивни клетки, Mercedes- Benz показва оперативна концепция с виртуални дисплеи, нов стил седалки и други новаторски технологии, предназначени за подобряване на безопасността и комфорта на пътниците .

Горивните  клетки използват химическа реакция между водород и кислород за генериране на електрическа енергия в един процес, който не произвежда емисии.

F 600 HYGENIUS постига максимална мощност от 115 к.с. в комбинация с максимален въртящ момент от 350 Нм. Всеки излишък на енергия се съхранява в мощна литиево-йонна батерия, системата действа по подобен начин с хибридно задвижване, изборът на източник на енергия се използва в зависимост от ситуацията на пътя. При паркиране и маневриране, например, електромоторът черпи енергия от батерията сам, докато и двете горивни клетки и батерията се хранят с енергия в унисон. Когато автомобилът се ускорява, електрическият мотор служи и като генератор, батерията се зарежда, а по време на спирането на автомобила се получава енергия от регенериране.Mercedes-Benz-F_600_Hygenius_Concept_2005_1280x960_wallpaper_0e

Енергията на горивната клетка също така позволява на електрически устройства да се задействат навсякъде в стандартното ниво на напрежение. Всичко, което трябва да направите е да свържете устройството към електрически контакт в багажника.

Въпреки компактната дължина на тялото от само 4348 мм, нивата на пространство вътре са впечатляващи, дори и от лукс класа стандарти. Разстоянието между предните и задните седалки е полезен индикатор на свободата на движение и простор – мерки – 945 мм, които могат да бъдат увеличени с преместване на плъзгащите се задни седалки с 400 мм. Това са мерки, които предлагат само луксозните лимузини.

Concept-Car-Mercedes-Benz-F600-Hygenius-2005-1920x1200-015Mercedes- Benz разработи и революционно нов тип седалка за водача с участието на две части възглавница на облегалката, която следва горните движения на тялото и намалява до минимум натоварването на междупрешленните дискове, независимо от позицията на седалката.

Камери , интегрирани в корпусите на външните огледала, държат под око трафика към страната и зад F 600 HYGENIUS, дори когато е паркирана. Ако друга кола или велосипед се приближават отзад, системата автоматично ще забрани на вратите да се отварят за кратък период, за да се избегне рискът от сблъсък, когато те се отварят.  Видео система следи сляпото петно на двете външни огледала и предупреждава шофьорите да се промени лентата, ако превозно средство се приближава отзад.

Автомобилът е с нетрадиционно отваряне на багажното пространство с изтегляне на подовата плоча и падане на бронята надолу.

Вратите се люлеят нагоре, под ъгъл, което означава, че те заемат по-малко пространство.