Архив

BMW i

 

BMW i3, преди – Mega City Vehicle (MCV), с дължина 3800 мм, междуосие 2600 мм, ширина 2000 мм и BMW Concept ActiveEвисочина 1500 мм,  е градска електрическа кола в процес на разработване от BMW. I3 е част от Project I на BMW и се планира като нова марка, BMW i3 се обявява да влезе в масово производство през 2013 г. с доставки на няколко световни пазари до края на годината. Сглобяването става в  Лайпциг, Германия.

Концепцията на i3 автомобила бе представена на автомобилното изложение във Франкфурт през 2011 г. и BMW обяви, електрическата кола ще има опция за удължаване на автономния пробег Rex.  Компанията демонстрира  i3 BMW-прототип по време на Летните олимпийски игри в Лондон през 2012 г.

Според в БМВ, I-проект има три фази. Mini E беше демонстрация в първата фаза на този проект, и тя беше последвана от през януари 2012 г. с BMW ActiveE – изцяло електрическо превозно средство. ActiveE е базиран на BMW Серия 1 Купе и е изграден въз основа на поуките от Mini E. В последната фаза на Project I е развитието на i3- и i8-електрически автомобили.

BMW i3 Concept Coupé беше изложено на 2012 Angeles Auto Show. През февруари 2011 г. BMW обяви, че новата марка за пускането на пазара на превозни средства, произведени по проекта, ще се нарича BMW i и превозни средства ще се продават отделно от BMW или Mini.

С три врати купе, както и с пет врати, електрическият седан i3, се задвижва от електрически мотор, разработен от BMW Group, с максимална мощност от 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Nm. Мощността се подава  към задните колела посредством едностепенна скоростна кутия. Пакетът на литиево-йонната батерия е под пода и доставя изцяло на електрически диапазон 160 км пробег, но бензинов двигател може да бъде добавен да разшири гама на автомобила до 320 км.

Максималната скорост ще бъде ограничена до 150 км в час. В интериора се включват вълна, естествена щавена кожа и евкалиптово дърво.

BMW планира да произвежда i3 с каросерия  в бяло от въглеродни влакна в нов завод, който  се строи в Moses Lake, Вашингтон за $100 млн., като се използват суровини, които ще бъдат изпратени от Япония. Това място беше избрано, за да се ползва изобилието на  водноелектрическа енергия в този регион на САЩ, тъй като производството на въглеродни влакна изисква много енергия и отделя много въглероден диоксид. Въглеродни влакна ще бъдат изпратени в Ландсхут, Германия, където ще бъде произведена  от въглеродните  влакна пластмаса, подсилените части ще се правят и линията за сглобяване на превозното средство ще се намира в Лайпциг.

От ноември 2010 г. заводът в Лайпциг бе открит с инвестиции в производството, които ще възлиза на 400 млн. евро през 2013 г. Заводът ще бъде в комплекс на BMW, който вече произвежда варианти на Серия 1 модел.

BMW i3 е избран от Green Car Journal сред  петима финалисти за наградата 2012 Green Car Vision.