Новият PEUGEOT 5008
Новият PEUGEOT 5008

Audi Aicon Concept 2017

Представянето на този автомобил, поради неговата изключителна футуристичност, не е толкова проста работа и audi-aicon-conceptизисква по-сложна мисъл. Работата е в изключителните системи, които предлага превозното средство, прекрачили прага на бъдещето.

С визията за дизайн с четири врати Audi Aicon, марката с четирите кръга на емблемата представя самостоятелно Audi на бъдещето – без волан или педали. Като дизайнерска концепция, двуместният 2 + 2 смело напредва, за да покаже външния и вътрешния дизайн на следващите десетилетия. Технологичният демонстратор комбинира иновации, свързани с управлението на движението, окачването, цифровизацията и устойчивостта по визуален начин. Aicon също е предназначен за чисто електрическа работа и трябва да може да покрива разстояния между 700 и 800 км при едно зареждане.

И като концепция за мобилност, Audi Aicon показва утрешния свят, в който предимствата на индивидуалния транспорт от врата до врата се съчетават с луксозната атмосфера на първокласна авиокомпания. Кабина без волан или педали, която по този начин може да предложи всички удобства на съвременната комуникационна електроника и перфектната ергономичност – просто първокласна.

Audi Aicon изглежда зрелищен от всякакъв ъгъл. Неговият размер – външна дължина 5444 мм, широчина 2100 мм и височина 1506 мм – го поставя в най-високия автомобилен клас, D-сегмента. Размерът на колесната база е 3470 мм. Това е с 240 мм повече, отколкото при дългата версия на новия Audi A8.

Audi-Aicon_Concept-2017-1280-01Централният елемент на екстериора е кабината. Големите стъклени повърхности отпред и отзад, както и значително изпъкналите странични прозорци, създават светъл простор за пътниците. Отличителен ръб присъства  като твърда линия по повърхностите на страничните прозорци на Aicon обратно към D-стълб. Тази линия подчертава дължината на автомобила и ефективно намалява видимия обем на кабината по отношение на цялото тяло. Затъмнените странични первази се издигат нежно към задната част на автомобила, правейки го така, сякаш колата се гмурка.

Силно подчертанити арки на колелата подчертават quattro ДНК на Audi, като едновременно с това изграждат мост към най-новите производствени творения на дизайнерите на Audi. Гигантските 26-инчови колела са разположени колкото е възможно по-навътре. Те подчертават впечатляващото присъствие на автомобила.

Проектантите са намалили предния и задния край до минимум линии и са се съсредоточили върху големи, непрекъснати повърхности. Както при концепцията Audi e-tron Sportback, фронтът на Aicon включва обърнатата шестоъгълна решетка Singleframe, характерна черта на предстоящото поколение електрически автомобили от Audi. Силно наклоненият силует на цялата предна част предизвиква усещане за изпреварване – това също е типична линия за спортни автомобили.Audi_Aicon_009

Конвенционалните фарове и осветителни тела отсъстват от предната и задната част на автомобила. Вместо това има напълно цифрови дисплейни повърхности, включващи стотици триъгълни пикселни сегменти.

Групирани около Singleframe са големи светлинни полета, в които – отзад – повече от 600 3D пиксела са разположени в пространството. Големите повърхности и високият брой пиксели позволяват гъвкави графики, анимации и визуализации на информация във всеки цвят. По този начин Audi Aicon вече не е обвързан с дневни светлини, а по-скоро може да се адаптира към ситуацията при шофиране и дори към своите пътници. Персонализирането е безгранично.

Хоризонтално нарязаните светлинни сегменти отляво и отдясно на Singleframe изглеждат като очи.

Що се отнася до минувачите или други участници в движението, превозното средство буквално прави контакт с тях и ги следва с „очите“. Audi Aicon поддържа интелигентно обкръжението си и използва анимации на дисплейните си повърхности, за да предупреждава пешеходци или велосипедисти от опасни ситуации. Могат да се визуализират режими на шофиране. Хоризонталните ивици светлина се движат отдолу нагоре, когато автомобилът ускорява и в обратна посока по време на спиране. Скоростта им се увеличава или намалява в синхрон с тази на колата.

audi-aicon-concept_827x510_61505189800Бъдещите коли ще разширят сферата си на общуване с околните. Audi Aicon използва мощни прожекционни модули за осветяване на пътя и заобикалящата среда на високочестотни и проектни сигнали върху земята. Това позволява да се предават предупреждения и информация за превозните средства и минувачи, които нямат пряка видимост към автомобила.

Едно нещо, което едно автономно задвижване на бъдещето определено няма да се нуждае вече, са фаровете с дълги разстояния. Системата за лазерни и радарни сензори на Audi Aicon „вижда“ достатъчно дори на тъмно, може надеждно да намери пътя и да открие възможните препятствия навреме. През цялото това време пътниците могат да използват услугите, предоставяни от myAudi, или дори да затворят очи за известно време.

Audi Aicon разполага с противоположни врати, които се отварят отпред и отзад. Няма B-колона. Цялата ширина на интериора е така изложена на пътниците, докато влязат в колата. Във вътрешността линиите на декоративните повърхности и функционалните елементи са подчертано хоризонтални. Ставайки по-лек отдолу нагоре, интериорът подсилва усещането за уникално пространство, а липсата на волан и класическо табло за управление създава усещане за откритост и простор.

Това се подчертава от големите стъклени повърхности, прозрачния покрив и ниската линия на талията. Да не говорим за специалната геометрия на страничните прозорци. Техните горни половини ъгли ясно са навън, така че максималната ширина е на височината на окото. Интериорът изглежда особено широк, когато двете индивидуални предни седалки се плъзгат назад. Audi Aicon е с 2 + 2 места.Audi-Aicon_Concept-2017-1280-07

В задния панел е интегрирана тапицирана двуместна пейка. Двете предни седалки са проектирани за максимален комфорт и оптимална просторност. Пътниците могат да ги плъзгат до 500 мм назад и напред между предната и задната позиция. Седалките не се плъзгат по релсите, а по-скоро на платформа, покрита с килим, която може да се движи надлъжно и на която краката на пътниците също почиват. Височината на платформата е променлива, така че тя може да се използва и като табуретка за краката ви. Наклонът на възглавниците на седалките и облегалките на седалките може да се регулира безстепенно за удобна позиция.

Индивидуалните седалки могат да се завъртат до 15 градуса. Завъртането на седалките навън още по-лесно позволява на пътниците да влязат. Обръщането им навътре улеснява пътниците да говорят и да си взаимодействат. Ако пътниците се обръщат, облегалките за глава се сгъват назад като яка и се превръщат в облегалка за ръце.

Всичко, което ви описваме до тук звучи като приказка или разказ за бъдещето…

…Също така има достатъчно пространство в автомобила за багаж на Audi Aicon, разбира се. Благодарение на икономичния дизайн на електрическото задвижване има отделение за съхранение на предната и задната част на автомобила с общ капацитет от около 660 л. Aicon предлага и множество опции за съхранение в отделението за пътници.

Един поглед е всичко, което е нужно, за да разберем, че всички контроли и дисплеи липсват. Волан, педали, групи бутони и инструменти – нищо. Вместо това просто широки, непрекъснати повърхности. Пътниците са обвити от леко извит подлакътник по вратите, който се издига леко отзад назад. Вместо таблото за управление пред тях има голям рафт и централният дисплей под предното стъкло. Интериорът бързо оживява, след като пътниците влязат. Осветените линии на светодиодите задават цветни акценти в зоната на вратите. Предният дисплей светва с послание за добре дошли. PIA, емпатетичният асистент за електронни превозни средства, разпознава пътника с телефона си и активира всичките си лични настройки. Има персонализирани настройки за климатика и мястото за сядане, както и интериорния цвят на светлината.

Новите контролни интерфейси с променливо позициониране са в обграждащата релса на вратите. В зависимост от разположението на седалките, които могат да се сменят с до 50 см, в дигитализираната обвивка се предлагат ергономично перфектно позиционирани елементи за допир и дисплей. Ръката ви инстинктивно намира път към чувствителните към допир контролни панели.

Пътниците могат да настроят най-важните настройки, като докосват пръстите си, без да се налага да седнат на седалките си или да се наведат напред. Операцията също е интерактивна. Системата PIA често е с една крачка напред от пътника и предлага услуги, преди да ги избира активно.

Пълният набор от услуги, предлагани от съвременната комуникационна електроника, са достъпни по всяко време в Audi Aicon. Пътуващите могат да се отпуснат и да гледат филм или да сърфират в интернет.

Видео конференциите са друга опция, както и взаимодействието в социалните медии. В зависимост от мястото за сядане, пътниците могат да използват големия челен дисплей като изходна повърхност или виртуално изображение нагоре, разположено над него в предното стъкло.

audi-aicon-concept1Стъклените покривни панели могат да блокират слънчевата светлина, ако желаете. Нивото им на прозрачност се променя при прилагане на електрическо напрежение. Вградените елементи за OLED осветление позволяват прецизно осветление на настроението или равномерно осветяване на интериора, например при влизане или излизане от автомобила.

Audi Aicon отваря пътниците за нов свят на мобилност. Освободени от задачите на шофиране, те могат да изберат как да прекарат времето си в колата.

Самото оформление на Audi Aicon разкрива, че това е кола от друг свят, автомобил на бъдещето. Технологията, използвана в концептуалния автомобил, също е систематично проектирана за този свят. Потребителите на пътя са свързани помежду си и около тях. Това също така означава, че трафикът ще бъде по-малко забързан и ще се движи по-гладко в бъдеще, отколкото можем да си представим днес.

Дори и при умерени скоростни ограничения, дългите разстояния могат да бъдат покрити при скорост от около 130 км в час. Пътниците преживяват пътуването като комфортно пътуване без постоянно спиране и ускоряване. Инцидентите също ще са нещо от миналото, благодарение на високо ефективните сензорни системи и мрежите.

Ефективното електрическо задвижване осигурява динамиката на Audi Aicon. В зоната на предния и задния мост са разположени общо четири електрически двигателя. Агрегатите за съхранение на енергия са интегрирани в зоната под пода. Това са твърди батерии с много по-голяма енергийна мощност от литиево-йонните батерии. Четирите електрически мотора генерират общо 260 кВт и 550 Нютонметри. Всяко задвижване на едно колело дава възможност за електронно управление, променливо задвижване на четирите колела Quattro.

Тази оперативна стратегия се преследва и от задвижващите и електрически спирачни агрегати, които използват възстановяването, за да възстановят енергията. Целевата лека конструкция на мулти материалното тяло и оптимизираната аеродинамика също помагат на Audi Aicon да достигне диапазони между 700 и 800 км при едно зареждане. Дори зареждането е намалено до минимум.Audi-AICON-concept21

Благодарение на високоволтовата система с 800 волта, батерията на Aicon може да се зарежда до 80% от капацитета за по-малко от 30 минути. Автомобилът е снабден също с единица от индуктивно, т.е. безжично зареждане. Aicon управлява и двете без шофьор. Може да зарежда батерията без никаква помощ от хора. Като истински quattro, Audi Aicon предлага достатъчно представяне и дори автономно винаги достига до целта си безопасно, независимо от времето или пътната повърхност.

Окачването е проектирано за максимален комфорт. Пневматична пружина и амортисьорите изглаждат неравностите на пътната повърхност. И електрическите задвижвания на четирите колела активно противодействат на всяко тяло, независимо дали при завиване, ускоряване или спиране. Като напълно активна система за окачване, тя също така оптимизира качествата на адаптивното пневматично окачване.

Audi Aicon буквално се плъзга над дори големи дупки. Aicon спира основно чрез възстановяване и по този начин презарежда батериите. Инженерите в областта на развитието са преместили дисковите спирачки от колелата до позиция близо до задвижващия механизъм. Това подобрява аеродинамиката на колелата, тъй като вече няма нужда от въздушно охлаждане на колелата, което винаги е свързано с турбуленция.

audi-aicon-concept2Механичните компоненти, като кормилния вал или хидравликата на кормилното управление, са елиминирани. По този начин автомобилът е оборудван с цялостна система за кормилно управление, без да се прави компромис с наличното пространство и по този начин с отделението за пътници. Положителен ефект за практичните качества на Audi Aicon: въпреки дългото си междуосие на разстояние от почти 3,47 м, колата е изключително гъвкава благодарение на двете си управляеми оси – радиусът на завой само 8,50 м е по-нисък от този на малка кола, което прави Audi Aicon подходящ за шофиране в центъра на града.

Audi Aicon е добре подготвен за основната си задача: да предлага максимален комфорт, комуникационни технологии и свобода за своите обитатели по време на дълъг път. Той съчетава обхвата на автономното шофиране в градска среда и на магистралата с безпрецедентен обхват за електрическо задвижване. Aicon ще бъде последван от допълнителни многофункционални модели на Audi, всеки от които със собствено специализирано изпълнение, което гарантира, че гамата от автомобили на марката с четирите пръстена остава толкова разнообразна, колкото и очарователна.