Архив

Austin

Austin_logotype_badge2013031304491524420130313044915292Херберт Остин открива своя собствен бизнес през 1904 г. и води компанията си до своята смърт през 1940 г. Той прави обратното на това, което правели повечето млади австралийци, които отивали да завършат училище и университет в Англия. 16-годишен Херберт напуска фермата на баща си в Бъкингамшиър, за да учи в Мелбърнския университет. В Мелбърн той среща Фредерик Уолселей, ирландски собственик на прецизна инженерна компания, който му предлага работа в своята Австралийска субсидария за плавателно оборудване. Той се връща в Британия през 1889 г., а през 1895 г. конструира първата си кола за фирмата Wolseley. Триколесното автомобилче е сменено от четириколесно през 1900.

През 1906 г. конструкторът създава новаторския Austin Seven. Късата каросерията има две врати, а оборудването почти липсва. Моделът се отличава с необичайната си квадратна форма. По негов лиценз е произвеждан и един от първите модели на BMW, с него започва началото си и фирмата Nissan.

През 1917 г. Остин е посветен в рицарство като една от водещите фигури в британската автомобилна индустрия. Той става през 1936 г. Лорд на Лонгбридж и получава титлата хоноруван доктор като член на Консервативната партия в парламента в периода 1919-1924 г.

Основаната от Остин през 1905 г. Austin Motor Company Limited просъществува до 1952 г., продължила като BMC (1952-1967 г.),  British Leyland (1967-1986 г.) и Rover Group (1986-1988 г.) и е известна още с моделите си след 1952 г. като Austin Cambridge, Westminster, Mini, Austin 1100 и Austin Maxi и 1800, след 1982 г. – Metro, Ambassador, Maestro и Montego. Брандът е прекратен през 1987 г., след придобиване технологиите на Rover от китайския SAIC.