НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508
НОВИЯТ СЕДАН PEUGEOT 508

Wolseley Hornet-Riley Elf

Построени като по-луксозни версии на Mini, както Wolseley Hornet, така и Riley Elf, трябваше да бъдат по-дълги, с леко оребрени задни RIMG0542-e1350595965749крила и по-големи капаци, и един по-традиционен триобемен дизайн. Колесната база на елфа и хорнета остава на 2036 мм, като се има предвид, че общата дължина нараства до 3,27  м. Това довежда до сухо тегло 638 кг/642,3 кг (с гума/hydrolstic окачване) за елфа и 618 кг/ 636,4 кг съответно за хорнета. Предният край включва традиционната изправена решетка с дизайн на всяка от марките, допринесли за по-малко утилитарен вид. Автомобилите са имали и по-голям диаметър хромирани тасове от Mini, както и допълнителни хромирани акценти, различна броня и дърво – фурнир табла. Riley е по-скъп от двата автомобила.

Името  Wolseley Hornet първо се използва на 1930 г. спортен автомобил, а името Elf  спомня за спортните автомобили Riley Sprite и Imp от 1930 г. Пълната ширина на таблото е диференциатор между елфа и хорнета. Това табло е идея на Христофър Милнер – мениджър продажби за Riley. Както при Riley Elf и органите на Wolseley Hornet са строени в Fisher&Ludlow под тяхната Fisholow  търговска марка. Плочките в отделението на двигателя от дясната страна – Fitch – носят доказателства за тази специалност.

1280px-Riley_Elf_at_GlamisВерсиите Mark I на двата автомобила не са имали парчета върху броните и от едно парче са предното крило (A-колонка и крилото в едно парче, без нужда от външен шев долу върху панела), поради разходите. На елфа и специалната броня на Hornet над парчетата се явява първо през 1962 г. Ранното производство Mark има комбинация от кожа и плат седалки (Elf R- A2S1 – 101 – до FR2333, Hornet W – A2S1 – 101 до FW2105) като се има предвид, всички по-късни модели са имали пълни кожени седалки. Моделите Mark I , са оборудвани с единични водещи обувки на спирачките върху предната част.

Както елфа и хорнет преминава през три версии. Първоначално те са използвали 34 к.с. двигател – тип 8WR, с един-единствен HS2 карбуратор на 848 куб. см., с промяна на 38 к.с. версия на Cooper  998 куб. см силова установка (тип двигател 9WR) в Mark II през 1963 г. Тази повишена мощност води до максимална скорост на автомобила 114-124 км в час. Затова предните барабанни спирачки стават с двойни водещи обувки, които да се справят с увеличената мощност.

И Mark I и Mark II имат четири скорости, скоростни кутии (с три синхронизирани) с промяна с лост, известна още като тип „магическа пръчка“. Автоматични скоростни кутии стават достъпни на Mark II през 1965 г. като опция. Mark III фейслифтът от 1966 г. не само донеся вятрови прозорци и отвори за свеж въздух на таблото, но дискови спирачки заменят предните барабани  също. Скрити панти са въведени две години по-рано от мейнстрийма Mini. Автоматични скоростни кутии са на разположение на Mark III през 1967 г. отново. Прилага се вече и четиристепенен синхронизатор от 1968 г.1962 Riley Elf

30 912 Riley Elf и 28 455 Wolseley са били построени. Производството е прекратено през края на 1969 г., когато British Leyland преустанови марките  Riley и Wolseley.

Идентификация на превозното средство:

първо писмо префикс – име: R- Riley, W – Wolseley

второ писмо префикс – тип двигател: A

трето префикс писмо – тип тяло: 2S – 2 врати седан

четвърто префикс – серия от модела: 1 – първия серия, 2 – втора серия, 3 – трета серия

пето префикс (използвани за обозначаване на различни автомобили със стандарт десен волан ): L – ляв волан

Например Code: R- A2S1 – 154321 ( Riley, A тип двигател, 2 врати седан, първа серия, сериен номер „154321“.