Архив

Превозните средства на Waymo

Waymo, подразделение за автономно шофиране на компанията-майка Google Alphabet,  изпреварва конкурентите си въз основа на основна мярка за автономно шофиране – колко рядко човек трябва да поеме контрола. Това е според доклад, публикуван  от Калифорнийския отдел за моторни превозни средства.

Калифорния изисква автомобилните производители, технологичните компании и стартиращите фирми, които изпробват автономните си превозни средства по обществени пътища, да осигурят ежегодно информация за пътуванията в автономен режим, както и броя на „изключванията“. Това сктава когато системата за самоуправление се дезактивира, като контролът се връща обратно на хората поради системна повреда или трафик, време или пътна ситуация, която изисква човешка намеса.

A Waymo self-driving vehicle moves through an intersection in Chandler Arizona, U.S., December 2, 2017.  Photo taken on December 2, 2017.  REUTERS/Natalie Behring

Waymo self-driving vehicle – Arizona, U.S., December 2, 2017. Photo REUTERS

Този показател е един от начините за измерване на надеждността на всяка система за самоуправление, въпреки че регулаторите все още не са определили колко безопасни трябва да бъдат автономните превозни средства преди да бъдат въведени в големи количества, времева рамка, която може да бъде десетилетие или повече.

Последният доклад показва, че превозните средства на Waymo, проведени през декември 2016 г. до ноември 2017 г., са регистрирали средно 5566 мили, без водачите им да изключат системата и да се върнат отново към управлението. Следващ най-близък претендент бе Chevrolet Cruze, собственост на General Motors със средна стойност от 1214 мили между изключванията.

Автономните превозни средства все още са в етап на научноизследователска и развойна дейност и се тестват на обществени пътища, особено в Калифорния, където повечето компании, които се конкурират имат технологични центрове в Силиконовата долина. Законът в Калифорния изисква автомобилите със самоуправление да имат човек на седалката на водача, който да може да поеме контрола, когато е необходимо.

Waymo, например, е минал 352 545 мили в щата само с 63 изключвания. Chevrolet Cruze  са минали около една трета от това, 127 516 мили и са имали 105 изключвания.

Третото най-добро представяне е за Nissan, който е изминал 5007 мили и е имал 24 изключвания, което означава, че автомобилите му са имали поемане на контрола средно на всеки 208 мили.

Ford, Honda, BMW, Volkswagen AG and Tesla заявиха, че не са провеждали автономно шофьорско изпитване по пътищата на Калифорния през този период.