Peugeot 504
Произвежда се в Сошо – Франция в периода 1968-1983 г., в Кантон – Китай – до 1997 г., в Тайван, в Лос Андес – Чили, в Буенос Айрес, Аржентина – до 1999 г., в Кадуна, Нигерия – до 2005 г., в Мобаса, Кения – до 2004 г., в Нова Зеландия, в Мелбърн, Австралия, в Ла Марса – Тунис и в Кайро, Египет.
Това е голям семеен автомобил, който се пуска във варианти 4 врати седан, 5 врати комби, 2 врати кабриолет и купе, 2 врати пикап – последният в Европа до 1993 г., на другите световни пазари до 2005 г.
Двигателите са 1.8 L I4, 2.0 L I4, 1.9 L I4 дизел, 2.1 L I4 дизел, 2.3 L I4 дизел и 2.7 L V6. Предаването е с 4-степенна ръчна, 3-степенна автоматична ZF 3HP12, 3-степенна автоматична ZF 3HP22, 3-степенна автоматична GM 407 (V6) или 5-степенна механична скоростни кутии.
Базата е 2740 мм (Saloon / BERLINE), дължината – 4486.3 мм (Saloon / BERLINE), ширината – 1690 мм и височината – 1460 мм. Собственото тегло е 1200 кг – 1300 кг. Дизайнер е Алдо Бровароне на Pininfarina.
Флагманът на Peugeot – 504, прави своя публичен дебют на 12 септември 1968 г. на Салона в Париж. Първоначално 504 е обявен като седан с 4 врати и с люк, при двигател с карбуратор, 1796 куб.см., четирицилиндров бензинов от 97 к.с., с опция за впръскване на горивото и 82 к.с., с монтирана четиристепенна механична скоростна кутия стандарт; три-степенна ZF 3HP12 автоматична се предлага като ъпгрейд.
504 е европейски автомобил на годината през 1969 г., като се дава висока оценка за неговия стил, качество, шаси, езда, видимост, силен двигател и финес. 504 Injection две врати купе и кабриолет са въведени на Салона в Женева – март 1969 г., която двигателят произвежда същите 97 к.с.
През 1970 г. 504 получава нов четирицилиндров двигател 1971 куб.см. с мощност от 93 к.с. (карбураторен) и 104 к.с. (горивен инжекцион), както и четирицилиндров дизелов 2112 куб.см. с мощност от 65 к.с. 1796-кубиковият двигател остава на разположение. През септември 1970 г. е добавено комбито, отличаващо се с висок заден покрив и твърд заден мост с четири винтови пружини. При Familiale има в три реда седалки и 7 места.
През април 1973 г., Peugeot представя 504 L във връзка с петролната криза. В него са включени жива задната ос и по-малък двигател, 1796 куб.см. с мощност от 96 к.с. (81 к.с. за автоматика). През 1976 г. се пускат нови дизелови мотори.
Производството в Европа през 1979 г. се орязва с пускането на Peugeot 505 и последния 504 слиза от производствената линия през 1983 г., повече от 3 млн. автомобила са произведени.
Колата е със задно предаване, с надлъжно разположен двигател, наклонен настрани, за да бъде по-нисък капакът. Системата на окачване се състои от MacPherson подпори и винтови пружини отпред и с ръкави с пружини или винтови пружини и жива ос в задната част. При комби версиите и пикапа е на разположение жива ос. Колата използва дискови спирачки отпред и барабанни отзад или изцяло дискови по-късно. Кормилната система е с рак и пиньон. Огромният ход на окачването дава възможност на 504 да бъде подходящ за груби пътни условия, и колата се оказва изключително надеждна в условията на Африка, Азия, Австралия и др.
През 1980 г., един спортен вариант на 504 е на разположение, има 1997 куб.см. двигател с мощност от 128 к.с. и BA 7.4 скоростна кутия. Той има жива ос и регулируемо окачване. Много малко са произведени.