Monthly Archives: май 2022
Peugeot 208 е най-продаваният в Европа
Френският производител успя да увеличи преднината си пред Volkswagen Golf
Сред другите най-продавани модели са Peugeot 308 (+ 70%)
Stellantis през април 2022 г. се класира на първо място по регистрация на електрически автомобили с 16 600 бройки, което се равнява на 20% от пазара, надминавайки Volkswagen Group
Източник: tracednews.com
Недостигът и нестабилната политическа географска ситуация между Русия и Украйна оказва голямо влияние върху тенденцията на автомобилния пазар в Европа. През месец април 2022 г. регистрацията на нови превозни средства намалява с 20%, достигайки 821 000 броя (тук разберете повече). За сравнение, пазарът в САЩ преживя подобен спад, еквивалентен на 18%, докато в Китай скорошното затваряне поради блокадата на новата вълна Covid-19 доведе до 48% спад в продажбите.
208 Е ПЪРВИЯТ – Въз основа на данните, предоставени от регистрационния списък на Jatoin, през април 2022 г. Peugeot 208 успя да спечели 15 615 нови клиенти и продължава да води в общите продажби за първите четири месеца на 2022 г. Въпреки 15% спад , френският производител успя да увеличи преднината си пред Volkswagen Golf, който беше лидер на пазара през 2021 г. В топ 10 само Kia Sportage, девет, регистрира увеличение (+ 53%) благодарение на началото на последното поколение. Продължение
Румъния въвежда зелени регистрационни табели за ZEV
Заповедта е публикувана в Държавен вестник на 29 април, а въвеждането ще стане през юли
romania-insider.com, msn.com
Румъния ще въведе зелени регистрационни табели за автомобили с нулеви емисии, съобщи Министерството на околната среда. Поръчката е за електрически автомобили с батерии и горивни клетки и изключва хибридни превозни средства от всякаква форма.
Съвместната заповед е публикувана в Държавен вестник на 29 април, а въвеждането ще се състои 60 дни по-късно, през юли. Собствениците на отговарящи на изискванията автомобили с нулеви емисии могат да получат новите табели при поискване. Новите регистрации вероятно ще получат зелените регистрационни табели автоматично.
„Чрез ясно и видимо идентифициране на чисти превозни средства в трафика, ние създаваме рамката за предоставяне на съоръжения на тези, които ги използват: независимо дали говорим за безплатен паркинг, разрешен достъп в зони с ниски емисии или намаляване на данъците, местните власти, особено тези в големи градски райони, ще има много полезен инструмент“, цитират министър Танчос Барна местните медии. Продължение
Mercedes-AMG разкрива проектно проучване за електрификация
Автомобилният производител набира скорост по пътя си към изцяло електрическото бъдеще
На събитието, наречено The Economics of Desire на Лазурния бряг, производителят обяви допълнителни подробности за своята стратегия
mercedes-benz.com (проучване), mercedes-benz.com (стратегия)
Mercedes-AMG предоставя поглед към своето изцяло електрическо бъдеще с дизайнерско проучване. Vision AMG е електрическо купе с четири врати и независима платформа AMG.EA – в момента се разработва за изцяло електрически мощни модели на автомобилния производител в Афалтербах, североизточно от Щутгарт.
Според Филип Шимер, председател на управителния съвет на Mercedes-AMG GmbH, в региона на Щутгарт има „нов, много специален дух на оптимизъм“. AMG се преоткрива и курсът е ясно определен за електрифицирано бъдеще. „С това проучване сега предлагаме първи поглед върху това как пренасяме ДНК на AMG в изцяло електрическото бъдеще, започвайки през 2025 г.“, продължи Шимер.
Според Гордън Вагенер, главен дизайнер в Mercedes-Benz, концептуалният автомобил се основава на Vision EQXX. Автомобилът е разработен изцяло в Афалтербах. Според компанията това се отнася не само за самата платформа, но и за специалната високоволтова батерия и задвижващата технология. Vision AMG се задвижва от двигател с аксиален поток, разработен от дъщерното дружество на Mercedes-Benz Yasa. Със своя компактен и лек дизайн, той осигурява значително повече мощност от конвенционалните електрически двигатели. Mercedes не е предоставил данни за ефективността или информация за енергийното съдържание на батерията. Продължение
Производството на VW ID.4 стартира в Емден
Според Волфсбург, Емден е първото високотехнологично място за електрическа мобилност в Долна Саксония
volkswagen-newsroom.com
VW ID.4 сега също се произвежда в Емден. Това означава, че ID.4 вече се произвежда в германските обекти в Цвикау и Емден, както и в китайските заводи в Антинг и Фошан. От есента на тази година производството за американския пазар ще започне в Чатануга.
Според Волфсбург, Емден е първото високотехнологично място за електрическа мобилност в Долна Саксония. VW инвестира около един милиард евро в преобразуването на завода, така че електрическите автомобили да могат да слизат от поточната линия там. VW планира да инвестира общо 21 милиарда евро във федералната държава до 2026 г.
Фазата на преобразуване продължи две години. Въпреки че имаше глобални предизвикателства, VW остана по график с проекта си. В хода на преустройството на завода бяха изградени шест нови производствени халета и логистични сгради, както и пет нови конвейерни моста с общо около 125 000 квадратни метра. Продължение
Норвегия премахва освобождаването от ДДС за скъпи електрически автомобили
Правителството казва, че ще се върне към окончателната схема в държавния бюджет за 2023 г.
thelocal.no, regjeringen.no (на норвежки)
Норвежкото правителство последва плановете за премахване на субсидиите за електромобили, когато обяви ревизирания бюджет тази седмица. Първото, което падна, е освобождаването от ДДС на електрически автомобили на стойност над 500 000 крони (малко под 49 000 евро) от 1 януари 2023 г.
ДДС за електрическите превозни средства по новата схема е динамично, т.е. колкото по-скъп е електрическият автомобил над тази граница, толкова по-високо е ДДС, който ще начислява от следващата година. В същото време Норвегия ще стартира схема за субсидиране, която да замени освобождаването от ДДС.
„Изцяло електрическите автомобили получават подкрепа в долната част (на ценовия диапазон), но колкото по-скъпа електрическа кола купувате, толкова повече ДДС трябва да платите“, обясни мярката министърът на финансите Тригве Слагсволд Ведъм. „Днес можете да купувате електрически автомобили с дълъг пробег във всички ценови диапазони. Ето защо ние вярваме, че е правилно тези, които избират да купуват най-скъпите автомобили, да плащат и малко ДДС на общността.“ Продължение
Според правителствени оценки – смъртните случаи при трафик в САЩ – 16-годишен връх през 2021 г.
NHTSA, федерален орган за безопасност на превозните средства, изчислява, че 42 915 души са загинали при катастрофи на моторни превозни средства миналата година, което е увеличение от 10,5% спрямо 2020 г.
Сред загиналите са пешеходци, велосипедисти и други, загинали по време на катастрофа.
Повече хора загинаха по пътищата в САЩ миналата година, отколкото всяка година от 2005 г., според нови данни, публикувани неотдавна от федералните служители по безопасността на превозните средства.
Националната администрация за безопасност на движението по пътищата, подразделение на Министерството на транспорта, изчислява, че 42 915 души са загинали при катастрофи с моторни превозни средства през 2021 г., което е увеличение с 10,5% от 38 824 смъртни случая през 2020 г. Смъртните случаи включват пешеходци, велосипедисти и други, които може да са загинали по време на катастрофа.
Смъртните случаи от катастрофи с множество превозни средства и тези на градските пътища са нараснали с 16%, според агенцията, което е най-голямото увеличение на годишна база за специфични данни за инциденти. Други забележителни увеличения включват: смъртни случаи на тези на 65 или повече години, нарастване с 14%; смъртни случаи на пешеходци, нарастване с 13%; и смъртни случаи при катастрофи, включващи поне един голям камион, което е с 13%. Продължение
Русия ще възроди марката „Москвич“, използвайки китайска платформа – според източници
Автомобилът ще се произвежда в бившата фабрика на Renault в Москва
Производството ще започне не по-късно от четвъртото тримесечие на тази година
reuters.com/business/autos-transportation
19 май (Reuters) – Производството на руската марка автомобили от съветската епоха „Москвич“ може да се възобнови с помощта на китайска платформа в партньорство с производителя на камиони Камаз, съобщиха за Reuters два източника, като моделът ще се произвежда в бившата фабрика на Renault в Москва.
Източниците казаха на Reuters, че Kamaz преговаря със своя партньор, китайския производител на автомобили JAC, за използване на платформа за проектиране, инженерство и за производството на марката. Камаз и „Москвич“ отказаха коментар.
„Москвич“ ще направи изненадващо завръщане в Русия, тъй като Москва поема активите, принадлежащи на Renault в града, след като френският автомобилен производител заяви, че продава и мажоритарния си дял в Автоваз на руски научен институт.
Руският бизнес всекидневник „Ведомости“, който първи съобщи новината, цитира източник, според който производството ще започне не по-късно от четвъртото тримесечие на тази година.
Stellantis набира скорост в продажбите на нискоемисионни превозни средства в Европа
През първото тримесечие на тази година европейският автомобилен пазар отбелязва спад от 12,3% в сравнение с 2021-а. Независимо от това Stellantis затвърждава силната си позиция при леките и лекотоварните превозни средства с пазарен дял от 21% и лидерство в тези сегменти във Франция, Италия, Испания, Португалия, Белгия и Гърция.
През периода Peugeot и Citroën са сред 10-те най-продавани марки в ЕС30, а в топ 10 продуктовата класация попадат 5 модела на Stellantis – Peugeot 208, Citroën C3, Peugeot 2008, Opel/Vauxhall Corsa и Fiat Panda, като Peugeot 208 е най-търсеният автомобил в Европа.
Stellantis затвърждава пазарното си лидерство в ЕС30 и при лекотоварните автомобили с дял от 34%, равняващ се на почти 145 000 продадени превозни средства през първото тримесечие на 2022 г.
Малко повече от година след създаването си Stellantis зае стабилна позиция сред водещите компании на автомобилния пазар и продължава енергийния си преход, насочен към гарантиране на общодостъпна мобилност и зачитане на околната среда, като Европа има ключова роля в стратегическия план Dare Forward 2030 на компанията. Продължение
Русия рискува да ускори преминаването на автомобилните производители от паладий към платина, казва WPIC
На Русия се падат около 25-30% от световните доставки на паладий и около 8-10% от нейната платина.
reuters.com/business/autos-transportation
ЛОНДОН, 16 май (Reuters) – Автомобилните производители ускоряват усилията си да използват по-малко паладий и повече платина поради притеснения относно доставките на паладий от Русия, съобщи в понеделник Световният съвет за платинени инвестиции (WPIC), прогнозирайки голям излишък на пазара на платина тази година. .
Автомобилните производители вече преминаха към платина, която е по-евтина от паладия, за да спестят пари, но по-бърз преход би увеличил търсенето на платина и би могъл да вдигне цените, като същевременно има обратен ефект върху паладия. ,
На Русия се падат около 25-30% от световните доставки на паладий и около 8-10% от нейната платина.
Няма признаци, че руският износ е бил ограничен от санкции срещу страната, откакто тя изпрати войски в Украйна през февруари, но тъй като войната се проточва, все повече компании може да бойкотират руски метал и правителствата могат да наложат ограничения.
„Усилията за замяна са се увеличили значително“, каза Тревър Реймънд, ръководител на изследванията на WPIC. „Размерът на спестяванията, който един автомобилен производител може да направи, е огромен. Това, което е добавено към това, е опасенията относно наличността (на паладий).“ Продължение
Детройтските трима автомобилни производителя възстановяват носенето на маски в някои съоръжения в Мичиган
Тройката на производителите в Детройт бяха заявили в началото на март, че ще позволят на автомобилните работници да спрат да носят маски на работни места
reuters.com/business/autos-transportation
15 май (Reuters) – General Motors Co, Ford Motor Co и „майката“ на Chrysler – Stellantis NV, заявиха в неделя, – бел ред. – 15 май – че възстановяват изискването служителите да носят маски в югоизточен Мичиган, където има високи нива на COVID-19.
Тройката на автомобилните производители в Детройт заявиха в началото на март, че ще позволят на автомобилните работници да спрат да носят маски на работни места, където здравните служители на САЩ заявиха, че е безопасно да го правят.
През същия месец автомобилните производители заявиха, че ще приемат преразгледани насоки от Центровете за контрол и превенция на заболяванията (CDC), позволяващи на работниците в американските съоръжения да не носят маски, независимо от ваксинационния статус срещу COVID-19, ако тези съоръжения не са във високорискови окръзи.
Насоките за маскиране, издадени през февруари, се изместиха от фокуса върху скоростта на предаване на COVID-19 към наблюдение на местните хоспитализации, капацитета на болниците и нивата на инфекции. Продължение